X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתעדים את פשעי המלחמה הרוסיים [צילום: ליאו קוררה, AP]
פרס נובל לשלום למתנגדי פוטין
הפרס היוקרתי ביותר בעולם מוענק לפעיל זכויות אדם המצוי במאסר בבלארוס ולארגונים דומים הפועלים ברוסיה ואוקראינה

פרס נובל לשלום הוענק (7.9.22) לפעיל זכויות אדם מבלארוס ולארגוני זכויות אדם ברוסיה ואוקראינה - אמירה ברורה נגד הרודנות והבריונות של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין (החוגג היום את יום הולדתו ה-70), וזאת על-רקע הפלישה לאוקראינה והרחבת הדיכוי ברוסיה. "הזוכים מייצגים את החברה האזרחית בארצותיהם ופועלים למתיחת ביקורת על השלטונות והגנה על זכויות האדם", אומרת ועדת פרס נובל. הם מתעדים פשעי מלחמה, פגיעה בזכויות האדם ושחיתות.
ארלוס ביואלצקי - היה ממחוללי התנועה הדמוקרטית בבלארוס (בעלת ברית קרובה של פוטין) באמצע שנות ה-1980 והקדיש את חייו לדמוקרטיה ולשלום בארצו, אומרת הוועדה. בשנת 1996, בעקבות הפיכתו של הנשיא לרודן, הוא הקים את ארגון "אביב" אשר תמך במפגינים הפרו-דמוקרטיים ובמשפחותיהם. הארגון התרחב לעיסוק בזכויות אדם ותיעוד האלימות כלפי אסירים פוליטיים. ביואלצקי ישב במאסר בשנים 2014-2012 וכיום הוא שוב במאסר ללא משפט; ועדת הפרס קראה לשחררו כדי שיוכל להשתתף בטקס קבלת הפרס בחודש דצמבר. היא מדגישה, כי יש בבלארוס אלפי אסירים פוליטיים ולכן ייתכן שהמשאלה אינה מציאותיצ.
ארגון "ממוריאל" - הרוסי הוקם בינואר 1989, ובין מייסדיו - חתן פרס נובל לשלום אנדריי סחרוב. הוא מבוסס על התפיסה לפיה התמודדות עם פשעי העבר היא חיונית במניעת פשעים עתידיים, ולכן עבודתו החלה בתיעוד פשעי משטרו של יוסף סטאלין. לאחר קריסת בריה"מ הוא הפך לארגון הגדול מסוגו ברוסיה, ולצד מרכז התיעוד על קורבנות הסטאליניזם - הוא גם אסף מידע על הפרת זכויות אדם ברוסיה והפך למקור האמין ביותר על אסירים פוליטיים במדינה זו.
הוועדה מציינת, כי הארגון נאבק במיליטריזם ולקידום שלטון החוק - וכי לעיתים קרובות השלום הוא הקורבן הבא אם מאבקים כאלה נכשלים. פעילי הארגון סבלו מאיומים, מאסרים, היעלמויות ורציחות במשך שנים רבות. ממשל פוטין הטריד שוב ושוב את הארגון, עד שבדצמבר שעבר הורה לסגור אותו לצמיתות - אך פעיליו הכריזו שימשיכו בעבודתם.
המרכז לזכויות אדם באוקראינה - אומרת הוועדה, מחזק את החברה האזרחית ולוחם למען דמוקרטיה מלאה ושלטון החוק במדינה זו, ובין היתר פעל לצרף אותה לבית המשפט הפלילי הבינלאומי. מאז הפלישה הרוסית בפברואר השנה, הוא ממלא תפקיד מרכזי במאמצים לתעד פשעי מלחמה רוסיים נגד האוכלוסייה האזרחית באוקראינה, במטרה להעמיד לדין את האשמים.

תאריך:  07/10/2022   |   עודכן:  07/10/2022
+חידת הנשק הגרעיני הטקטי של פוטין
16:57 07/10/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

התרחישים למקרה בו תשתמש רוסיה בנשק גרעיני באוקראינה הם מרובים, אך בכל מקרה - הנזק יהיה עצום, מנתח ניו-יורק טיימס

צ'רנוביל אחרי התאונה. התקדים היחיד [צילום: AP]
+עיתונאים ברוסיה משלמים בחייהם
15:38 07/10/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

גם 16 שנה לאחר הרצח של פוליטקובסקאיה עדיין נחשבת רוסיה, ע"פ מדדים בינלאומיים של ארגונים העוקבים אחרי המצב, למדינה בה חופש העיתונות מוגבל מאוד, ולכזו בה עיתונאים לעיתים קרובות מסכנים את חייהם ובריאותם בשל עבודתם העיתונאית

אנה פוליטקובסקיה [צילום: פאבל גולובקין, AP]
+בתוך שבועיים: 11,915 אזרחים רוסים הגיעו לישראל
10:32 07/10/22  |  עידן יוסף

11,915 אזרחים רוסים, חלקם זכאי שבות או עולים, הגיעו לארץ דרך נתב"ג מאז ה-21.9 אז הודיע פוטין על הרחבת הגיוס. כניסתם של 281 מהם סורבה (הארץ).

+ביידן: הסכנה למלחמה גרעינית - הכי גבוהה ב-60 השנים האחרונות
09:52 07/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא ארה"ב אמר הלילה שהעולם ניצב בפני "ארמגדון גרעיני" לראשונה מאז משבר הטילים בקובה שאירע ב-1962; וכי פוטין "אינו מתבדח" כשהוא מאיים להשתמש בנשק גרעיני טקטי  ▪  "האיום מפוטין אמיתי כיוון שהצבא שלו אינו מתפקד"

ביידן. "מכיר את פוטין" [צילום: אנדרו הרניק/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
עידן יוסף
נשיא ארה"ב אמר הלילה שהעולם ניצב בפני "ארמגדון גרעיני" לראשונה מאז משבר הטילים בקובה שאירע ב-1962; וכי פוטין "אינו מתבדח" כשהוא מאיים להשתמש בנשק גרעיני טקטי    "האיום מפוטין אמיתי כיוון שהצבא שלו אינו מתפקד"
איתמר לוין
טום פרידמן טוען בניו-יורק טיימס שרוסיה הופכת לסוג של קוריאה הצפונית, כאשר פוטין מנסה להפגין שהוא חסר כל גבולות
איציק וולף
נשיא אוקראינה הודיע על התקדמות הצבא האוקראיני במחוז שסופח לרוסיה על-ידי פוטין    רוסיה מנסה להשיג תמיכה באו"ם להצבעה חשאית ביחס לגינוי הסיפוח
איציק וולף
ראש עיריית חרקיב קורא לתושבי העיר לאגור עצי הסקה ולהשיג גנרטורים שיאפשרו להם לחמם את בתיהם במהלך החורף הקר, בשל חשש שמערכות החימום המרכזיות לא יפעלו בעקבות הנזק שנגרם במתקפה הרוסית    "התוקפנים מעוניינים לגזור את דיננו לחורף קר וחשוך"
יאיר נבות
הפער העצום בין ההצהרות הרשמיות והטקסים בקרמלין למציאות הצבאית ממשיך להיות גלקטי ממש. בעוד שהבית העליון מתכנס היום במוסקבה לאשר את הסיפוח, ממשיכים כוחות של הצבא האוקראיני להתקדם. ההתפתחויות האלה והמגמות הנוכחיות כל כך ברורות, שאפילו תעמולנים מובילים ברוסיה מתייחסים אליהם לשם שינוי כפשוטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il