X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המינוי אושר, אך טרם נקבע מועד תחילת הכהונה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
השרים חתמו על מינוי שפיגלר למנכ"ל חברת החשמל
חברת החשמל הודיעה כי קיבלה היום את כתב המינוי החתום על-ידי השרים ליברמן ואלהרר טרם נקבע מועד לתחילת כהונת מאיר שפיגלר כמנכ"ל החברה

שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושרת האנרגיה, קארין אלהרר, חתמו (יום ד', 19.10.22) על כתב המינוי של מאיר שפיגלר כמנכ"ל חברת החשמל לישראל. בכך עבר המינוי את המשוכה הרגולטורית האחרונה במסלול הממושך שעבר מאז ההחלטה על המינוי, ב-14 באפריל השנה - לפני חמישה חודשים.
חברת החשמל הודיעה לבורסה כי כתב המינוי החתום התקבל במשרדיה וכי נכון למועד זה, טרם נקבע מועד לתחילת כהונתו של מר שפיגלר כמנכ"ל החברה. "החברה תמשיך ותדווח בנושא כנדרש על-פי דין", נמסר בהודעה לבורסה.
לפני כשלושה שבועות פנתה חברת החשמל לבג"ץ בבקשה לחייב את שרת האנרגיה, קארין אלהרר, לחתום על מינויו של שפיגלר למנכ"ל החברה. זאת, בטענה כי חברת החשמל מצויה על סף שיתוק ניהולי.
שפיגלר (בעל תארים בהנדסת חשמל, משפטים ומינהל עסקים) הוא כיום מנכ"ל הביטוח הלאומי, והיה מנכ"ל הקרן הקיימת ומנכ"ל משרד הדתות ודירקטור בחברת החשמל. הוא נבחר באפריל השנה להחליף את עופר בלוך, בידי ועדת איתור בראשה עמד יו"ר החברה דאז, דב בהרב. על-פי העתירה, ההמלצה הייתה פה אחד, לאחר ששפיגלר קיבל את הציון הגבוה מבין המועמדים, וגם הדירקטוריון החליט פה אחד על מינויו. מאחר שמדובר בחברה ממשלתית, המינוי מחייב את חתימת השר הממונה על החברה (אלהרר) ושר האוצר (אביגדור ליברמן, אשר הודיע שיחתום אחרי אלהרר).
המינוי הסתבך כאשר בהרב התפטר מתפקיד היו"ר והעלה טענות - חסרות יסוד, לדברי החברה - נגד מינויו של שפיגלר וזאת למרות שנטל בו חלק מרכזי. בעקבות זאת דרשה אלהרר לבחון את המינוי ולאחר מכן אף לבטל אותו ולמנות ועדת איתור חדשה. מנכ"ל רשות החברות, מיכל רוזנבוים, מינתה את רו"ח קובי גינזבורג כבודק חיצוני למינויו של שפיגלר, והלה קבע שההליך היה תקין ואין דופי בתוצאותיו. ועדת המינויים בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור אישרה אף היא את המינוי, ורק העדר חתימתה של אלהרר מונע את מימושו.
לדברי החברה, אלהרר ביקשה לפני שלושה חודשים לקבל את עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, אך זו טרם ניתנה - למרות שגם חברת החשמל ביקשה מן האחרונה לתת אותה בהקדם. החברה טוענת, כי קיימת דחיפות רבה במינויו של שפיגלר, שכן היא מצויה "באחת התקופות המאתגרות ביותר בתולדותיה, נוכח שינוי מבני חסר תקדים בעקבות הרפורמה במשק החשמל ונוכח משבר אנרגיה עולמי, הנותן אותותיו גם על משק החשמל הישראלי, באופן המחייב קיומה של שדרה ניהולית קבועה ויציבה".

תאריך:  19/10/2022   |   עודכן:  19/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השרים חתמו על מינוי שפיגלר למנכ"ל חברת החשמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
פילבר שהינו עד מדינה בתיק 4000 דוחה את הטענות נגדו, כאילו הפר את הסכם עד המדינה בכך שהגיע להסכם עם הליכוד בראשו עומד נתניהו לעריכת סקרי בחירות תמורת מאות אלפי ש"ח    טוען: קיבלתי אישור גורף בסייג אחד: "לא לדבר על העדות"
איציק וולף
הנציגות הראשונה שבה ייפתחו הבחירות תהיה בשגרירות ישראל בוולינגטון שבניו זילנד. הבחירות בנציגויות הישראליות יסתיימו ביום שישי בשעה 6:00 בלוס אנג'לס ובסן פרנסיסקו    קולות מצביעי חו"ל ייספרו במוצאי הבחירות שיתקיימו בישראל ב-1 בנובמבר
יצחק דנון
עידן יוסף
רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות ביום שבו מתקיימת הצעדה ותוסיף נסיעות ייעודיות    שרת התחבורה: "הדבר הטבעי והמתבקש הוא שההגעה למצעד האקלים תהיה בתחבורה הציבורית שהיא המפתח שלנו לבלימת משבר האקלים"
עידן יוסף
בהגרלה הקרובה יוגרלו כ-3,300 יח"ד ב-11 ישובים ובהם - ירושלים, באר שבע, לוד, נוף הגליל, אופקים, טבריה, עמנואל ועפולה    עד לסוף השנה יוגרלו כ-9,000 יח"ד נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il