X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנשיא יצחק הרצוג [צילום: חיים צח/לע"מ]
הרצוג בוועידת האקלים: המזרח התיכון נמצא על סף אסון
נשיא המדינה נאם במצרים ואמר: "ישראל נכונה להוביל את המאמץ למען חוסן אקלימי אזורי. בכוונתי להוביל את פיתוחו של מה שאני מכנה ׳מזרח תיכון מתחדש׳, מערכת אזורית של שלום בר-קיימא"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם (יום ב', 7.11.22) במליאה המרכזית בכנס COP27 (ועידת האקלים) במצרים. "כאומות שכנות, זוכות ישראל ומצרים לקרוא לאזור היפהפה הזה - המזרח התיכון - ביתנו. עם זאת, הבית הזה שכולנו אוהבים שוכן במוקד עולמי לשינויי אקלים", פתח הרצוג.
לדבריו, עם תחזיות הצופות השלכות מיידיות חריפות על אזורנו, המזרח התיכון נמצא על סף אסון. הוא חזר על מחויבותה של ישראל, כפי שהובהרה אשתקד בגלזגו, לאפס פחמן ולמעבר מדלקים מאובנים לאנרגיה מתחדשת עד לשנת 2050. אך הוסיף שישראל מוכנה ליטול אחריות כבדה הרבה יותר.
הרצוג: "ישראל נכונה להוביל את המאמץ למען חוסן אקלימי אזורי. בכוונתי להוביל את פיתוחו של מה שאני מכנה ׳מזרח תיכון מתחדש׳, מערכת אזורית של שלום בר-קיימא. אני חוזה שבעתיד הקרוב, האנרגיה הסולארית המיוצרת במדבריות של המזרח התיכון תהיה זמינה לייצוא לאירופה, לאסיה ולאפריקה. לדוגמה, ישראל ויוון כבר עמלות על חיבורים חשמליים לצורך אספקת חשמל ירוק מישראל לאירופה.
"אני מאמין שלמזרח התיכון כולו, לכל אומות האזור, השופעות בשמש ובטכנולוגיה, תהיה היכולת לחבר את שאר העולם למקור מופלא של אנרגיה מתחדשת. באזור אשר חווה תהליך מידבור מואץ, לישראל יש גם את היכולת והידע למגר מחסורי מים חמורים ולהציע פתרונות לחוסר ביטחון תזונתי. אנו נכונים לחלוק את המומחיות והכלים שבידינו — על זה מדובר כשאומרים מזרח תיכון מתחדש. ואני מזמין את כולכם לבקר בביתן היפהפה שלנו כאן ב-COP27, שתראו כמה מהרעיונות המבריקים הללו בעצמכם".
הנשיא קרא להתעלות מעל פוליטיקה ותחומים גאוגרפיים וביקש: "מצב חרום זה דורש מאתנו לשלב כוחות. לא מחר - אלא ברגע זה ממש. הבה נהפוך את משבר האקלים להזדמנות להתמודד עם סכסוכי המאה ה-20 — ובכך נקדם שיתופי פעולה חיוניים למאה ה-21. הבה נמנף שותפויות אזוריות נחוצות, לצורך יצירת מסלול אל עבר הכללה, יציבות ושגשוג, על-מנת ליצור את המזרח התיכון המתחדש, המשותף.
"שותפות בשגשוג ירוק ושגשוג כחול — המשקף את כוונת ירדן לספק לישראל חשמל ירוק לצד כוונת ישראל לספק לירדן מים מותפלים, בשיתוף ובתמיכת ארצות הברית ואיחוד האמירויות, מהווה הדוגמה הטובה ביותר לשותפות יצירתית המשיאה ערך לכל השותפים, אשר יתרום ליציבות האזור כולו".
נשיא המדינה חתם את נאומו בציטוט מהקוראן "עלינו להטיב אחד לשני כפי שהאל הטיב עימנו, ולא להשחית את הארץ" ומהתנ"ך - "וַיִּקַּח ה' אלוהים אֶת־הָֽאָדָם וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן־עֵדֶן לְעבְדָהּ וּלְשׁמְרָֽהּ". הבה נציל את העולם שאלוקים נתן לנו, שהרי כולנו- בצלמו נבראנו - דבריו.

תאריך:  07/11/2022   |   עודכן:  07/11/2022
+ועידת האקלים: הנשיא הרצוג נפגש עם מלך ירדן
12:36 07/11/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בפגישתם דנו בין היתר בשיתוף הפעולה המשולש בין ירדן, איחוד האמירויות וישראל בנושא אנרגיה ומים ובפרויקט הירדן הדרומי לשיקום נהר הירדן  ▪  גורמים במשלחת אמרו כי הנשיא העביר מסר מרגיע באשר להמשך שמירת הסטטוס-קוו הדתי בירושלים  ▪  בהמשך צפוי להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק ומיד אחריו עם מלך ירדן

הרצוג בפגישה עם מלך ירדן [צילום: חיים צח/ לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרצוג בוועידת האקלים: המזרח התיכון נמצא על סף אסון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר האקלים
מירב ארד
בפגישתם דנו בין היתר בשיתוף הפעולה המשולש בין ירדן, איחוד האמירויות וישראל בנושא אנרגיה ומים ובפרויקט הירדן הדרומי לשיקום נהר הירדן    גורמים במשלחת אמרו כי הנשיא העביר מסר מרגיע באשר להמשך שמירת הסטטוס-קוו הדתי בירושלים    בהמשך צפוי להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק ומיד אחריו עם מלך ירדן
מירב ארד
טקסונומיה בהקשרים של קיימוּת בפיננסיים (או ESG) היא מסמך המסווג פעילויות כלכליות לפי השפעתן על הסביבה, וזאת לפי קריטריונים טכניים ברורים ומדידים. הסיווג מאפשר בין היתר למקורות המימון הפרטיים והממשלתיים להגדיר את סוגי השימושים ששיש להם השפעות חיוביות על מטרות סביבתיות
איתמר לוין
האו"ם בדק את העמידה בהתחייבויות מפסגת גלזגו אשתקד ומזהיר: העולם מצוי במסלול להתחממות הרת אסון של 2.9-2.1 מעלות עד סוף המאה
עידן יוסף
רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות ביום שבו מתקיימת הצעדה ותוסיף נסיעות ייעודיות    שרת התחבורה: "הדבר הטבעי והמתבקש הוא שההגעה למצעד האקלים תהיה בתחבורה הציבורית שהיא המפתח שלנו לבלימת משבר האקלים"
שירה עפרון
חבילת הענק למאבק בשינויי האקלים עשויה לשנות את העולם – וישראל יכולה להשתלב בה, לצד שימת לב לאתגרים שהיא מציבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il