X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שמילה היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
"נתניהו שאל מי אישר, עלעל בדפים, לקח עט וחתם"
המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, תיאר את אישור מיזוג בזק-yes אומר שנתניהו הנחה אותו להמשיך לפתח את התחרות; הוא הציע להסיר את התנאים מאישור המיזוג
"יחס כאחרון העבריינים"
מימון שמילה מתאר במילים קשות את היחס לו זכה ברשות ניירות ערך, כאשר העיד בתיק 4000: "לא חשבתי שככה מתייחסים לעדים. 11 שעות בחדר של 2X2 מטרים, לצאת לשירותים מלווה על-ידי איזשהו ז'לוב, כאחרון העבריינים". עוד אמר כי חוקריו הטעו אותו והוא אף שקל לפנות בנושא ליועץ המשפטי לממשלה.

"הצגתי לנתניהו את מסמך האישור. הוא שאל מי בדק, איך בדק. אמרתי לו שכל הצוות המקצועי נתן את האישור. הוא עלעל בדפים, לקח את העט וחתם". כך תיאר (6.12.22) המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, את הדרך בה חתם בנימין נתניהו - אז ראש הממשלה ושר התקשורת - בשנת 2015 על אישור מכירת השליטה ב-yes מיורוקום של שאול אלוביץ לבזק הציבורית.
בעדותו בתיק 4000 גם סיפר שמילה על שיחתו עם נתניהו, כאשר האחרון מינה אותו לממלא-מקום המנכ"ל לפני כניסתו לתפקיד של שלמה פילבר ביוני 2015: "שאלתי אם יש הנחיות מיוחדות לשבועיים הללו. הוא אמר: לא, תמשיכו לפתח את התחרות, אני בעד שוק חופשי, ואם צריך תחזרו אלי. שאלתי לגבי בזק. הוא אמר שנמשיך לפתח את השוק וזה חשוב".
לדברי שמילה, היה לו שיתוף פעולה מצוין עם פילבר, ומאידך - לאורך הזמן פחת שיתוף הפעולה בין פילבר לבין אגף הכלכלה (בראשות הרן לבאות) והלשכה המשפטית (בראשות דנה נויפלד). "הוא הרגיש שלא משתפים איתו פעולה, שתוקעים מקלות בגלגלים, שכל דבר קשה איתם. לעיתים הייתה תחושה שהם אופוזיציה ולא ממלאים משימות שהוא מטיל עליהם". פילבר גם חשד ש-לבאות מדליף, בעוד שמילה האמין להכחשתו של לבאות. "כולם עזבו ועד היום יש הדלפות", העיר.
שמילה תיאר את ההתייחסות במשרד לבקשת המיזוג של בזק ו-yes, שהוגשה בסוף 2014. "הבקשה הונחה בצד בכוונת מכוון: לא נותנים לבזק סוכריות. היא לא ממלאת את המוטל עליה בשוק הסיטונאי, ואין סיבה שנקבל בקשות שלה. את אותו הדבר עשינו גם לחברת הוט, שביקשה הפרדה מבנית אבל הייתה עצלה מאוד בשוק הסיטונאי". התובעת, עו"ד יהודית תירוש: "שמעת הנחיה מפורשת לא לטפל בזה?". שמילה: "אני לא זוכר, אבל זו הייתה רוח הדברים במסדרונות. אתם לא תקבלו כלום עד שתעשו את מה שאתם צריכים לעשות".
לדברי שמילה, לאחר שנתניהו הנחה לטפל בבקשה, הוא שמע מפילבר שיש לאשר את המיזוג ולהחתים את נתניהו עד שלהי יוני 2015, בשל אילוצים הקשורים לבזק. "פילבר דיבר אתי על דחיפות וביקש שאסייע להשלים עד תאריך היעד. עמדתו של פילבר הייתה שצריך לרוץ עם זה קדימה כמה שיותר מהר, לשים התניות אם צריך, ולהגיע בזמן לתאריך היעד".

"הרגשתי מאוד פגוע"

לבאות קבע את התנאים לאישור המיזוג, בעוד פילבר "רצה מסמך קצר, קולע, קליל ומינימום התניות. הם כל הזמן היו בדו-שיח ביניהם וזה לא התקדם לכלום. אמרתי להרן: מה העניין? למה אתה צריך אותם בכלל? כל מה שכתבת כאן נמצא בחוק, ברשיונות ובמקומות אחרים. אני מבקש שתקל על המסמך, בוא נתקדם עם הדבר הזה. אז הרן עשה מין תנועה של 'תחת מחאה' ואמר: בסדר, שלא יהיו תנאים, תעשו מה שאתם רוצים.
"ניסיתי לגשר כדי לממש את הדברים, לרצות את מה ששניהם רוצים. בשעתו הבקשה של פילבר נראתה לי תמימה לחלוטין. הוא לא הסביר לי למה המסמך צריך להיות רזה וקל. הוא אמר שמסמכים צריכים להיות פשוטים, בלי יותר מדי מילים. גם אני אוהב ככה. למה להיכנס לפלפולים שאינם נדרשים".
תירוש: "האם פילבר אמר לך שאלי קמיר [נציג בזק] עומד על כך שהאישור יהיה ללא תנאים?". שמילה: "אני לא יודע מי זה, אני לא יודע מה הוא ביקש. כשהראו לי בחקירה שהבקשה הגיעה מבזק, הרגשתי מאוד פגוע שנעשים דברים מאחורי הקלעים ולא אומרים לי. כשאתה מחביא דברים, זה לא טוב. ראיתי בזה אכזבה שאולי יש לו [לפילבר] מניעים אחרים, לפי מה שהראו לי בחקירה. בזמן אמת הייתי כולי רתום למשימה".
על-פי חומר הראיות, פילבר כתב לקמיר שהוא הנחה את שמילה להוציא את סעיף 7 להתניות (לפיו ניתן יהיה לפעול נגד בזק בשל העלייה לשליטה ב-yes ללא אישור). שמילה הסביר, שהסעיף לא היה חיוני, שכן הדבר התאפשר מכוח רשיון בזק; בפועל לא ננקטה פעולה. "מאוד הפתיע אותי שקמיר עמד על הסרת הסעיף", הוסיף.
עוד התייחס שמילה למחלוקת סביב הרפורמה בתחום הטלפוניה. "פילבר אמר שהולכים עם הראש בקיר, הוא לא מבין לא מתעמתים עם בזק, מוטב למצוא פתרון אחר כדי שהציבור ייצא נשכר". בחקירתו אמר שמילה, כי באוגוסט 2015 הורה לו פילבר להפסיק את הליך הפיקוח. החוקרים הציגו לו מסמך שכתב אלוביץ, לפיו הוא ופילבר החליטו להדמים את נושא הרפורמה עד לסיום ההפרדה המבנית ופילבר מתכוון לפטר את לבאות. בעדותו אמר שמילה, כי לא ידע על כך בזמן אמת. "עמדת המשרד הייתה חד-משמעית שצריך קודם כל ליישם את השוק הסיטונאי, על כל חלקיו, כולל הטלפוניה", הוסיף.

תאריך:  06/12/2022   |   עודכן:  06/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נתניהו שאל מי אישר, עלעל בדפים, לקח עט וחתם"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
הרן לבאות טוען שהבקשה למכור את השליטה ב-yes לבזק לא טופלה במשך למעלה משנה בשל העדר כוח אדם וסדרי העדיפויות שקבעו השר והמנכ"ל
יוסי אוחיון
במציאות של היום ובמחשבה שנייה היה טוב לכולנו ולמדינה להכריז על ביטול כל התביעות והאשמות נגד נתניהו ועל זיכויו המוחלט כולל הענקת פיצויים בגין הוצאות המשפט שהיו לו    כל זאת בתנאי שיפסיק מיד את מלאכת הפירוק והריסוק של המשרדים
איתמר לוין
בית המשפט: לב הפרה את התחייבותה שלא להתייחס בפרסומיה לבנה של ראש צוות התביעה במשפט נתניהו; הצטוותה להסיר את הפרסומים ולא לחזור עליהם
איתמר לוין
סמנכ"ל הכלכלה לשעבר במשרד התקשורת, הרן לבאות, מאשר שהתנאים - שלטענת המדינה הסרתם הייתה חלק מהתמורה לשוחד שקיבל נתניהו - לא היו מהותיים
איתמר לוין
סמנכ"ל הכלכלה לשעבר במשרד התקשורת: הייתה תקופה קשה תחת פילבר    מתאר שורה של מקרים בהם ניסה פילבר לפעול לטובת בזק, בניגוד לעמדת הדרג המקצועי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il