X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חצרוני. "ישנם גבולות שאסור לעבור" [צילום: יוטיוב]
העליון: פייסבוק צדקה בחסימת אמיר חצרוני
דחה את ערעורו של איש השמאל הקיצוני על השבתת חשבונו מינץ: חצרוני פרסם דברי שטנה ברורים, זו לא הייתה סאטירה, הוא התעלם מהתרעות הרשת

פרופ' אמיר חצרוני פרסם דברי שטנה ברורים בפייסבוק, הפר את תנאי השימוש ברשת והיא הייתה רשאית לחסום את חשבונו. כך קובע (14.12.22) שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, אשר דחה את ערעורו של חצרוני - איש שמאל קיצוני - על דחיית תביעתו נגד פייסבוק בבית המשפט המחוזי בתל אביב (השופט רחמים כהן).
פייסבוק חסמה את חשבונו של חצרוני לאחר שורה של פוסטים בוטים ביותר נגד מתנחלים, חרדים, אפריקנים, בני עדות המזרח, נשים ועוד. מינץ אומר: חצרוני "נקט בפרסומיו בלשון אלימה ומשפילה כלפי קבוצות אוכלוסייה שונות על בסיס גזען, מוצאן האתני, שיוכן הדתי, מגדרן ועוד. המערער גם פרסם אמירות רבות ובוטות המביעות נחיתות של אותן קבוצות. בתוך כך המערער לא בחל בשימוש בביטויים משפילים ומבזים, בלשון בוטה ומעוררת סלידה, כשהוא משווה את אותן קבוצת לבעלי חיים; מייחס להן מחלות שונות ושאר פגעים; ומאחל לסילוקם מישראל. וזה רק קצה קצהו של הקרחון".
פרסומים אלו היוו "דברי שטנה" ו"התקפה ישירה" כהגדרתם בידי פייסבוק, למרות שאין בהם קריאה לפעולה כלשהי נגד אותן אוכלוסיות, קובע מינץ. חצרוני אומנם טען שמדובר בדברי סאטירה, אך אין בכך כדי לשנות את מהותם: הוא עצמו הודה שהקורא הסביר יתקשה לראות בהם סאטירה והם "רחוקים מלהיות סאטיריים כמרחק מזרח ממערב... ישנם גבולות שאסור לעבור". אפילו אם יש אמת בכך שחבריו של חצרוני מבינים שמדובר בסאטירה, מעיר מינץ, הרי הם פורסמו לכולי עלמא.
עוד דוחה מינץ את טענתו של חצרוני, לפיהם היה על פייסבוק להתרות בו מראש. הוא תמך טענה זו בפסק דין שאינו אומר את מה שחצרוני מייחס לו; הוא היה מודע היטב למעשיו; פייסבוק הסירה פרסומים בזה אחר זה והזהירה אותו שתשבית את חשבונו. חופש הביטוי אינו חל רק על אמירות נעימות לאוזן, מוסיף מינץ, אולם הוא איננו "שרביט קסם" הגובר על כל מגבלה. יתרה מזאת: חצרוני לא הציג כל נימוק להתערבות שיפוטית בחוזה בינו לבין פייסבוק, הכולל איסור ברור על דברי שטנה.
השופטת גילה כנפי-שטייניץ, אשר הסכימה עם מינץ, העירה, כי יש לתת את הדעת גם על האופן בו מסירה פייסבוק תכנים ועל האופן בו יש לאזן את חופש הביטוי עם זכויות חשובות אחרות. השופטת רות רונן, שהסכימה גם היא, ציינה, כי חצרוני צריך היה להתמקד בשאלה "האם רשאית פלטפורמה בעלת משקל משמעותי שהפרסום בה הוא הכרחי לצורך מתן משמעות לחופש הביטוי של המפרסם, לשלול לחלוטין ממי שפרסם בעבר פרסומים אסורים את האפשרות להמשיך ולעשות בה שימוש, ואם כן - באילו תנאים"; יהיה צורך לדון בכך בעתיד.
חצרוני חויב בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. את חצרוני ייצג עו"ד איתן להמן, ואת פייסבוק - עו"ד שי כגן.

תאריך:  14/12/2022   |   עודכן:  14/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: פייסבוק צדקה בחסימת אמיר חצרוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
על הצעת החוק אמר: "עצם השינוי הדקלרטיבי יהווה אמירה, שתפגע במערכת היחסים המורכבת והיומיומית בין השוטרים לאזרח. מיליוני מפגשים שיצבעו בגוון אחר בעצם האמירה ושינוי הפקודה   בן-גביר: "זו פקודה שמנוסחת מקום המדינה. נודה על האמת אם לא היה מדובר באיתמר בן-גביר הייתם אומרים כל הכבוד"
מירב ארד
הפטור ניתן להעצ"ח חוק יסוד: הממשלה (תיקון - שר נוסף במשרד) של ח"כ שמחה רוטמן וניסים ואטורי; הצע"ח יסוד: הממשלה (תיקון - כשירותם של שרים), של ח"כ משה ארבל והצע"ח הכנסת (תיקון - מספר חברי הכנסת להתפלגות סיעה), של ח"כ יואב קיש וחנוך דב מילביצקי
מירב ארד
נחתמה עסקת המיזוג של ארקיע עם השלד הבורסאי טכנופלס ונצ'רס    בעלי המניות של ארקיע יקבלו 76% מהחברה הממוזגת, בעלי המניות בטכנופלס יחזיקו ב-24%
מירב ארד
המשרד החדש יאפשר לחברות ישראליות למקסם אפשרויות עסקיות בדובאי וייתן להן גישה לשווקים במזרח התיכון, צפון אפריקה ודרום אסיה    היקף מסחר בילטראלי צפוי לגדול ל-10 מיליארד דולר תוך 5 שנים
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il