X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרן היום בבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
שרן דוחה לחלוטין את גרסת פילבר בנוגע לפגישת ההנחיה
אומר שלא נכח בפגישה בה דיבר נתניהו עם פילבר על בזק "בכל תיקי האלפים חיפשו את נתניהו" שב ומותח ביקורת חריפה על האופן בו נחקר במשטרה וברשות ניירות ערך

דוד שרן, שהיה מנהל לשכתו של בנימין נתניהו, דוחה לחלוטין את גרסתו של שלמה פילבר בנוגע לפגישת ההנחיה (בה, לגרסתו, הנחה אותו נתניהו ללכת לקראת בזק). הוא דיבר (21.12.22) בחקירה הנגדית לסניגוריתו של נתניהו, עו"ד כרמל בן-צור, בתיק 4000. לדבריו, החוקרים לא היו מוכנים לשמוע את גרסתו לפיה כלל לא התקיימה פגישה כזו ורצו שיאשר את קיומה ואת הנחייתו של נתניהו.
פילבר אמר ששרן נכח בפגישה, אך האחרון הכחיש זאת בתוקף הן בחקירותיו והן בעדותו. הוא אישר, כי היו פגישות בין נתניהו לפילבר וכי לא נכח ברוב מהלכן, אך הדגיש שלא שמע מעולם את נתניהו מנחה את פילבר כיצד לנהוג כמנכ"ל משרד התקשורת.
בתשובה לשאלתו של השופט משה בר-עם אמר שרן, כי פגישה כזאת אמורה הייתה להופיע ביומנו של נתניהו, וכי אם אינה מופיעה - סימן שלא התקיימה. עוד אמר כי אינו זוכר בקשה של פילבר לתאם לו פגישה עם נתניהו. לדבריו, כאשר שמע בתקשורת שנתניהו עשה תנועת יד כאשר ליווה את פילבר לדלת - זה עורר בו גיחוך, שכן בכל שנותיו לא ראה את נתניהו עושה תנועה כזאת.
שרן חזר באריכות על טענותיו כלפי הדרך בה נחקר ברשות ניירות ערך ובלהב 433. לדבריו, הוא חשש מאוד שהחוקרים יעברו מעדות לחקירה באזהרה (כפי שחווה לפני כן בפרשת הצוללות). "הבנתי טוב מאוד את המשמעות אם מתחילים שוב את העינוי הזה: לוקחים ממך את זכויות האזרח שלך, מפיצים נגדך בתקשורת שאתה אויב העם ובוא תתן לנו את הסיפור האמיתי.
"אני אחרי 11 יום באבו כביר, עם הפשפשים והג'וקים והליזול. יש דרך אנושית לעשות דברים. חקירה לא צריכה להיות מלטפת ומינימלית, אבל יש אנושיות מינימלית. אני מתבייש שכמי ששירת את המדינה בתפקידים בכירים, נתתי יד שנוצר מצב כזה. אבל זה לא מעניין אף אחד למעלה".
בן-צור: "בשלב הזה אתה תלוי במשטרה ובפרקליטות - מה תהיה ההמלצה, האם יגישו כתב אישום. זה משפיע על איך שאתה מרגיש כל היום". שרן: "חד-משמעית". בן-צור: "התחושה שלך בתיק 3000 היא שמחפשים את נתניהו". שרן: "בכל תיקי האלפים חיפשו את נתניהו. בתיק 3000 נאמר לי במפורש: רק תביא פיסת מידע כלשהי על נתניהו או [יובל] שטייניץ [ששרן היה ראש לשכתו] - נדע להסתדר איתך ולהקל עליך.
"בחנתי את זה פעם אחת תוך כדי החקירה: איך תסתדרו איתי? אמרו: נביא את מפקד היחידה. אמרתי: לא צריך, הוא אדם עסוק. תוך דקה וחצי הוא היה בחדר. אם הייתי מוכן להיות עד מדינה, החיים שלי היו הרבה יותר קלים. אבל לא הייתי מוכן ללכת לכיוון הזה, כי זה לא היה". לדברי שרן, "זה היה שוק: תדבר ותקבל תמורה. לא היה לי מה לתת, אז לא הייתה לי הדילמה הזאת".

"בא לי לבכות שדבר כזה יכול לקרות"
שמילה. הביא לחתימת נתניהו [יונתן זינדל, פלאש 90]

עוד אמר שרן, כי היה לו ברור שהחוקרים מחפשים רק דבר אחד – את שמו של נתניהו. לדבריו, היו מקרים בהם החוקרים שכנעו אותו שגרסתו אינה הגיונית והוא הסכים איתם – גם אם בדיעבד התברר שהצדק היה איתו. "הייתי במצב הישרדותי ולא הייתה לי סיבה לא להאמין להם", הוסיף.
שרן שב ותיאר כיצד היועצת המשפטית דאז של משרד התקשורת, דנה נויפלד, החתימה את נתניהו על אישור מיזוג בזק-yes. בן-צור ציינה שהיה זה המשנה למנכ"ל המשרד, מימון שמילה, שהחתים את נתניהו. שרן הגיב בתדהמה:
"באמת? אז כל מה שחשבתי על הדבר הזה הוא מטורף. לקחו את הספק שלי ויצרו איתו מציאות. אם עובד שלי אי-פעם היה עושה את זה למישהו אחר, הוא היה מפוטר בתוך שנייה. בא לי לבכות שדבר כזה יכול לקרות. מדובר על החיים של בני אדם, שעלולים לשלם בחייהם על דברים כאלה. מישהו במדינת ישראל יכול לעשות קנוניה כזאת, כי הוא יודע שלא יבדקו אותו – זה לא יכול להיות".
עוד אמר שרן, כי כאשר ביקש לסייג את תשובותיו – דרשו ממנו החוקרים להיות החלטי. בן-צור: "מה קורה כאשר אתה מתחיל תשובה ב'יכול להיות'?". שרן: "לוחצים אותי, רומזים לפיל שבחדר [האפשרות של חקירה באזהרה], רומזים שאני משקר, ולאט-לאט זזתי לכיוון של החוקרים – ולא בגלל שהזיכרון השתנה". לדבריו, החוקרים ניסו להוביל אותו לומר שקיבל הנחיות מנתניהו, גם כאשר לא היה לו זיכרון כזה.
שרן טען, כי לעיתים נשבר ונתן לחוקרים את מבוקשם, לא משום שזו הייתה האמת, אלא מחשש שאם לא יעשה זאת - ייחקר באזהרה. "הם זרקו אותי כמו בובה מיד ליד, הם לא רצו שאדע הכל כי כך יותר קל להוציא תשובות. הכל הונדס כדי להוציא את השם 'נתניהו'. היה איום מפורש: או שתהיה איתנו או שתחזור לחקירה באזהרה, הארכת מעצר, לא נודיע למשפחה שלך, החיים שלך גמורים".
עוד אמר שרן, כי בכל שנותיו לצידו של נתניהו – מעולם לא שמע אותו אומר לסייע למקורבים או לידידים. לדבריו, נתניהו קיבל החלטות גם נגד האינטרסים של בעלי בריתו הפוליטיים, אם השתכנע שכך יש לנהוג. הוא אישר, כי נתניהו נטל לעצמו את תיק התקשורת משום שרצה לקדם את התחרות בו והעריך שרק הוא יוכל לעמוד בלחצים של בעלי אמצעי התקשורת הקיימים.

תאריך:  21/12/2022   |   עודכן:  21/12/2022
+סיבוב הפרסה של עדי התביעה
13:12 21/12/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

מתעוררת תמיהה, מדוע המתינו דוד שרן (הועמד לדין על קבלת שוחד) ובן חי שגב זמן כה רב בתלונתם לפיה החקירה נגדם התנהלה בלהיטות חריגה כדי להפליל את נתניהו

שרן. המתין זמן רב [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+שרן בעדותו: אינני יודע על מה דיברו נתניהו ופילבר
10:25 21/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"לא הייתה שום אווירה חיובית בלשכה כלפי וואלה"  ▪  אומר שנתניהו עישן סיגר אחד בשלושה ימים - לאחר שבמשטרה אמר שעישן שניים-ארבעה סיגרים ביום

שרן היום בבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרן דוחה לחלוטין את גרסת פילבר בנוגע לפגישת ההנחיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בושה
יחי  |  22/12/22 17:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
דן מרגלית
מתעוררת תמיהה, מדוע המתינו דוד שרן (הועמד לדין על קבלת שוחד) ובן חי שגב זמן כה רב בתלונתם לפיה החקירה נגדם התנהלה בלהיטות חריגה כדי להפליל את נתניהו
איתמר לוין
"לא הייתה שום אווירה חיובית בלשכה כלפי וואלה"    אומר שנתניהו עישן סיגר אחד בשלושה ימים - לאחר שבמשטרה אמר שעישן שניים-ארבעה סיגרים ביום
איתמר לוין
אומר שנתניהו העלה את הנושא בדרך אגב ולא ביקש לקבל עדכונים לאחר מכן    טוען שבתיק הצוללות אמר לו החוקר: "רק תביא לי משהו על נתניהו, אנחנו נסתדר איתך"
איתמר לוין
פעיל הליכוד חזר על עלילות שווא נגד בנה של המשנה לפרקליט המדינה    בית המשפט אסר עליו להפיץ את הדברים והורה להסירם מכל הפלטפורמות
איתמר לוין
המנכ"ל לשעבר של מועצת הכבלים בעדותה במשפט נתניהו: היה לי ברור מהרגע הראשון שהחוקרים מנסים לחבר את נתניהו ופילבר למיזוג בזק-yes
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il