X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארדן טען: הדיון הוא פארסה [צילום: סת' ווניג, AP]
"עליית בן-גביר להר מזכירה את עליית שרון"
מועצת הביטחון של האו"ם מקיימת דיון על עליית השר לביטחון לאומי להר-הבית שגריר ישראל באו"ם תקף את עצם קיום הדיון וטען כי הפלשתינים הם אלה שפוגעים בסטטוס-קוו

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון בעקבות עליית השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, להר-הבית מוקדם יותר השבוע. מדובר בדיון שמתקיים על-פי יוזמה פלשתינית יחד עם סין ואיחוד האמירויות.
הנציג הפלשתיני באו"ם, ריאד מנסור, טען כי אם מועצת הביטחון לא תעצור את ישראל - הפלשתינים יעשו זאת. "העם שלנו מאבד סבלנות, אין לפרש את האחריות שלנו כחולשה. ההתנהגות של ישראל לא מובילה לכניעה, אלא להתקוממות. בן-גביר מקדם את אותה אג'נדה קיצונית שקידם כל חייו - להפסיק את הסטטוס-קוו ההיסטורי. זאת המטרה שלו. אם המועצה לא תעצור את ארדן, בן-גביר ונתניהו - העם הפלשתיני יעצור אותם", אמר.
שגריר רוסיה באו"ם טען במהלך הדיון כי עליית בן-גביר להר-הבית הזכירה את עליית אריאל שרון להר-הבית בשנת 2000, במה שנחשב כאחד מן האירועים שהציתו את האינתיפאדה השנייה. "הפרת הסטטוס בירושלים בלתי מקובלת. צעדים כאלה מאיימים להביא לעימותים צבאיים כפי שראינו בעבר. אנחנו מפצירים בשני הצדדים לשמור על איפוק ולהימנע מצעדים פרובוקטיביים וחד-צדדים. מקווים שהקבינט הישראלי החדש לא יבחר במסלול של הסלמה", טען.
שגריר איחוד האמירויות גינה את מה שכינה: ההסתערות על חצר אל-אקצה של שר ישראלי". "צעד כזה משקף חוסר כבוד לסטטוס החוקי של האתר הקדוש, ומנוגד לשאיפה לקידום השלום. המעשים האלה מאיימים להסלים את המתחים שאנחנו כבר עדים להם. הצעד מסכן מאמצים למצוא פתרון צודק לסכסוך הישראלי-פלשתיני, ולהביא לפתרון שתי המדינות", אמר.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הצהיר בישיבת מועצת הביטחון כי יהודים ימשיכו לבקר בהר-הבית. ארדן הקריא בפני הנוכחים פסוקים מספר ישעיהו, אשר לפיהם הר-הבית אמור להיות מקום של תפילה ודו-קיום לכל הדתות.
"למרבה הצער, הר-הבית עדיין אינו בית תפילה לכל העמים, אך זו עדיין זכותו של כל יהודי לפחות לבקר במקום הקדוש ביותר לעמנו. יהודים ימשיכו לבקר ומי שבאמת תומך בסובלנות דתית חייב לתמוך בכך", אמר.
בהצהרה לעיתונות לפני הדיון אמר ארדן כי הדיון הוא פארסה משום שהוא מתקיים על אירוע שאינו אירוע. לדבריו, בן-גביר עלה להר-הבית למשך 13 דקות, בביקור מסודר, שלא היו בו אלמנטים של חדירה למסגד אל-אקצה.
"כבר שנים שהפלשתינים פועלים באו"ם למחיקת כל זכר וקשר בין העם היהודי והר-הבית. רק בשבוע שעבר הם העבירו החלטה בעצרת הכללית שכוונתה למחוק את שמו היהודי של ההר ולהתייחס אליו רק בשמו המוסלמי", אמר ארדן והוסיף כי ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, אמר בעצמו מילים כמו "מסגד אל-אקצה וכנסיית הקבר הם שלנו ואין ליהודים זכות לטמא אותם ברגליהם המטונפות".
"האם זו שמירה על הסטטוס-קוו? זו הסתה בוטה ושכתוב של ההיסטוריה. האם הייתה ישיבת חירום של מועצת הביטחון כאשר נאמרו הדברים האלה? תפקחו את העיניים. היחידים שמפרים את הסטטוס-קוו הם הפלשתינים, ומועצת הביטחון נותנת יד לכך בדיונים כאלה ובעצם עוזרת להצדיק את האלימות הפלשתינית", אמר.

תאריך:  05/01/2023   |   עודכן:  06/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עליית בן-גביר להר מזכירה את עליית שרון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף, מירב ארד
בתוך כך נדחה ביקור רה"מ נתניהו לאיחוד האמירויות בשבוע הבא    לטענת לשכת רה"מ - הביקור נדחה מסיבות לוגיסטיות    במצרים גינו את "פלישת הבכיר הישראלי למסגד אל-אקצה"    מוקדם יותר משרד החוץ של ירדן טען כי עליית השר לביטחון לאומי להר-הבית היא הפרה של החוק הבינלאומי ושל הסטטוס-קוו
איציק וולף
מתקפת טילים בוצעה לעבר מחסנים בשדה התעופה בבירה הסורית    בין שניים לארבעה בני אדם נהרגו ושדה התעופה הושבת מפעילות    גורמי אופוזיציה: המטרות - של חיזבאללה ואירן
יוני בן-מנחם
חושש מהמגעים החשאיים בין ראש הממשלה המיועד נתניהו לבין יורש העצר הסעודי בדבר מתן "דריסת רגל" לסעודיה בהר-הבית כחלק מעסקה לנורמליזציה בין שתי המדינות. המלך הירדני מתמודד עם בעיות קשות מבית ומחוץ ומודאג כי ממשלת הימין החדשה תפר סעיפים בהסכם השלום עם ירדן
יוני בן-מנחם
למרות החתימה על הסכם הגבול הימי עם לבנון, המתיחות בין חיזבאללה לישראל גוברת בעקבות הברחות נשק מתקדם מאירן לחיזבאללה דרך שדה התעופה בבייירות    ממשלת נתניהו החדשה תצטרך להפסיק את התופעה המסוכנת הזו גם במחיר עימות צבאי עם חיזבאללה
איציק וולף
ראש הממשלה המיועד התראיין לערוץ אל ערביה    הצהיר כי לא מסר את הסמכויות ביהודה ובשומרון לשותפיו הפוליטייים    "אני אמשול ואנהיג ואנווט את הממשלה, המפלגות יפעלו לפי המדיניות שלי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il