X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
קריב: יש את ועדת לוין ורוטמן לתוכנית הרס המשפט
הדיון בוועדה נוגע לפסילת חוקים רגילים בבית משפט מחר צפויים לעלות לקריאה טרומית הצע"ח של רוטמן לפסילת חוקים בבית המשפט העליון ו"חוק דרעי 2" לוין ורוטמן קראו ללפיד וגנץ להיפגש עימם אמש, יחד עם הנשיא, לפיד דרש לעצור קודם את החקיקה
   עידן יוסף, איתמר לוין
לוין: בואו להרצוג; לפיד: עצרו החקיקה

ועדת החוקה של הכנסת מתכנסת (יום ג', 14.2.23) לדיון נוסף על הרפורמה המשפטית. הפעם הדיון נוגע לפסילת חוקים רגילים בבית משפט. לפי ההצעה, חוק רגיל יוכל להיפסל בבג"ץ רק אם ההחלטה עברה פה אחד, בהרכב מלא של השופטים. ההצעה קובעת כי בג"ץ יוכל לפסול חוק "רק אם הוא סותר בבירור הוראה ששוריינה בחוק יסוד". עם תום הדיונים בפסילת חוקים רגילים, תדון הוועדה בחלקים שקשורים לפסקת ההתגברות ועילת הסבירות.
חבר הכנסת גלעד קריב תקף את יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן עך שכינה את חברי האופוזיציה "סוכני כאוס" שציוץ שפרסם ואמר לו "אתה קורא לנו סוכני כאוס רק כי אנחנו חושבים שהמהלכים שלך מסוכנים. זה באמת עוד כתם על הדרך שבה את מנהל את הדיונים, אתה כנראה לא מבין את המושג בליץ". ח"כ קריב הוסיף: "תעלה עכשיו ציוץ עם רשימת הדיונים שקיימת כיו"ר ועדת חוקה בנושאים אחרים. תראה לציבור הישראלי מה עשית בחודשיים של ועדה בנושאים שהם לא התוכנית שלך, שפירטת בספרים שלך. אין לנו ועדת חוקה, חוק ומשפט, יש לנו את ועדת לוין ורוטמן לתוכנית הרס המשפט".
ח"כ יואב סגלוביץ: "מה שראיתם פה אתמול בחוץ - רק תחילת הדרך". סגלוביץ קרא ל"חכ רוטמן להסכים להצעה של הנשיא הרצוג, והזהיר: "יש גבול לשימוש בכוח. אני אומר את זה כל הזמן, ואתה לא מקשיב, והשמיים יתהפכו על ראשכם כמו שהם התחילו להתהפך בשבוע וחצי האחרון".
אתמול אישרה ועדת החוקה בתום דיון סוער, לקריאה ראשונה שתיים מהצעותיו המרכזיות של רוטמן - שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שיהיה בה רוב לקואליציה ומניעת ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד.
הדיון היום יתקיים ללא הצבעה בוועדה, אולם מחר תיערך הצבעה בטרומית במליאה על "חוק דרעי 2" שמונע מבית המשפט להביע ביקורת שיפוטית בנוגע למינוי שרים. בנוס, תובא גם הצע"ח הנוגעת לפסילת חוקים בבית המשפט העליון של יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, שהגיש הצעה דומה לזו הנידונה בוועדה, וזאת כדי למנוע עיכובים בשל דרישות יועמ"שית הכנסת. בשבוע הבא ביום שני תתקיים במליאת הכנסת - הצבעה בקריאה ראשונה במליאה על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ואיסור על בג"ץ להתערב בחוקי יסוד.
נכון לעכשיו, ניסיונות ההידברות בין הקואליציה לאופוזיציה בנוגע לרפורמה המשפטית תקועים, למרות קריאתו של הנשיא והצעת מתווה פשרה. שר המשפטים, יריב לוין, ויו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, קראו לראשי האופוזיציה, יאיר לפיד ובני גנץ, להיפגש כבר אמש עימם ועם הנשיא יצחק הרצוג לדיון ברפורמה המשפטית. הם קראו "להתחיל הידברות ללא תנאים מוקדמים. הגיע הזמן".
לפיד השיב, כי לא תתקיים פגישה שכזאת לפני עצירה מיידית של חקיקת הרפורמה המשפטית. לדבריו, "התנאי ההכרחי לתחילת דיאלוג לאומי הוא עצירה מיידית של כל תהליכי החקיקה לזמן קצוב שבו תתקיים ההידברות בתיווך הנשיא".

תאריך:  14/02/2023   |   עודכן:  14/02/2023
+רוטמן: נרגש מנכונות הנשיא להגיע להסכמה רחבה
23:25 14/02/23  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן בתום הפגישה עם הנשיא: "אני מודה לנשיא על מאמצי התיווך ונרגש מנכונותו לעשות לילות כימים במטרה להגיע להסכמה רחבה על תיקון מערכת המשפט.
"כפי שאמרתי אתמול וכפי שהודעתי יחד עם השר לוין השבוע אני חוזר וקורא לבני גנץ וליאיר לפיד להגיע בהקדם להדברות ללא תנאים מוקדמים עד הקריאה הראשונה בניסיון להגיע להסכמה רחבה".

+הרצוג נפגש בנפרד גם עם גנץ ורוטמן
22:24 14/02/23  |  עידן יוסף

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב גם עם ח״כ בני גנץ ועם ח"כ שמחה רוטמן, בנפרד. בפגישה, דנו במתווה הנשיא כפי שהוצג בנאומו לאומה. הרצוג חזר על קריאתו להידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן לטובת מדינת ישראל ואזרחיה. מבית הנשיא לא נמסר מה הייתה תגובתו של גנץ, שמצידו הודיע מוקדם יותר השבוע כי הידברות תהיה רק אם מלאכת החקיקה תופסק.

+בג"ץ רומז: נדון ברפורמה גם אם תאסור זאת
21:49 14/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דחה כמוקדמת מדי עתירה נגד הכוונה לקבוע שבג"ץ אינו מוסמך לדון בחוקי יסוד, ציין שהוא עוסק רק בחוקים מוגמרים והדגיש ש"טענות העותרים שמורות להם"

ברון. "לנקוט משנה זהירות" [צילום: לע"מ]
+רוטמן ביטל דיון כדי להגיע לפגישה עם הנשיא
21:07 14/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הודיע כי ישיבת הוועדה מחר תתקיים כסדרה  ▪  בג"ץ דחה על הסף עתירה נגד חלקים ברפורמה  ▪  בפגישה עם השר סמוטריץ', הביעו ראשי הבנקים הביעו את חששותיהם מהנזק העלול להיגרם לענף ולמדינה והפגישה הסתיימה בטונים צורמים

ישיבת ועדת החוקה בצהריים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הנשיא הרצוג נועד הערב עם ראש האופוזיציה לפיד
19:41 14/02/23  |  עידן יוסף

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב עם ראש האופוזיציה ויו"ר ראש עתיד ח"כ יאיר לפיד. בפגישה, דנו השניים במתווה הנשיא כפי שהוצג בנאומו לאומה.
הרצוג חזר על קריאתו להידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן לטובת מדינת ישראל ואזרחיה. מבית הנשיא לא נמסר מה הייתה תשובת לפיד, שבימים האחרונים דרש עצירה מוחלטת של מלאכת החקיקה כתנאי מוקדם להידברות.

+ח"כ ואטורי: אבקש מהנשיא לקרוא לעצירת ההפגנות
19:36 14/02/23  |  עידן יוסף

ח"כ ניסים ואטורי גילה בראיון לערוץ כנסת כי מחר הוא צפוי להפגש מחר עם נשיא המדינה, לבקשתו של יצחק הרצוג. הוא אמר כי כשם שהנשיא מבקש לעצור את החקיקה, אין סיבה שבמקביל לא יקרא הנשיא גם לעצירת ההפגנות נגד הרפורמה.
כאשר נשאל האם הוא מסכים למתווה הרצוג, השיב כי "יש חלקים שניתן לדבר עליהם, ויש חלקים שלא". הוא לא הסכים לפרט.

+ח"כ רייטן: נמצאת במקום שבו אני רואה התנגשות בין הרשויות
14:44 14/02/23  |  מירב ארד

ח"כ אפרת רייטן התייחסה לניסיונות ההידברות בראיון לגל"צ: "אם החקיקה הייתה נעצרת - אין לי ספק שהיו הרבה שותפים לשיח אמיתי. אני באמת נמצאת במקום שבו אני רואה את ההתנגשות בין הרשויות, אף אחד לא יודע מה יהיה ביום שאחרי".

+ח"כ רוטמן: כמות האנשים שמרגישים מאוימים בגלל תמיכתם ברפורמה - מטרידה
12:58 14/02/23  |  מירב ארד

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן: "כמות האנשים שפונים ומרגישים מאוימים בעבודה בגלל שהם תומכים בתיקון מערכת המשפט אמורה להטריד כל שוחר דמוקרטיה.
מותר להתווכח, מותר לנהל דיון ומותר גם להפגין. אסור לקרוא לאלימות ואסור לאיים על החושבים אחרת, גם אם הם במיעוט ובוודאי אם הם הרוב."

+ניצחון בקרב, המלחמה עוד ארוכה
12:16 14/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הצעת הפשרה של הנשיא יצחק הרצוג הייתה נותרת תלויה בין שמיים לארץ אלמלא גל ההפגנות והעתירות לבג"ץ, שיזמו אגפים שונים ומורכבים ומגוונים של המחאה

הרצוג. לא עשה את הצעד החיוני [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+אפקט הקוברה
12:04 14/02/23  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה

האיש שעמד מאחורי מי שהצית את הפתיל הוא גם האדם היחידי שיכול לכבותו או למצער להנמיך את הלהבות, ביבי נתניהו  ▪  הוא נגרר להרפתקה שבסוף הדרך עלולה לייצר את אפקט הקוברה שאיש הרוצה בטובתה של מדינת ישראל לא ייחל לה

נתניהו. גמיש [צילום: מישל אולר/AP]
+עוד לא אבדה תקוותנו
11:27 14/02/23  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

להרכב הממשלה כיום, למרוץ אל התהום ולעיניים הנשואות לנשיא המדינה בתקוה ובתחינה  ▪  אינני בטוח שביבי עצמו צפה התדרדרות כזו הן לעומק התהום והן למהירות ההתדרדרות

רוח עוועים [צילום: אלכס קולומויסקי]
+הסבר פשוט לכל המפגינים
11:17 14/02/23  |  גד פניני   |   לרשימה המלאה

בכל מערכי השיעורים בפקולטות למשפטים, אין שיעור אחד שנקרא סבירות  ▪  זו המצאה שהוכנסה למערכת המשפט ומאפשרת לשופטים מרחב פעולה אינסופי  ▪  מי קבע שסבירות בעיני אהרן ברק טובה מסבירות בעיני אחד-העם?

נתניהו. ההפגנה - נגדו [צילום: תומר נויבר/פלאש 90]
+להפסיק את אש הקיטוב הנפיצה
10:48 14/02/23  |  יצחק הרצוג   |   לרשימה המלאה

נאום נשיא המדינה לאומה [כ"א בשבט תשפ"ג, 12.02.2023]

הנשיא יצחק הרצוג [צילום: חיים צח/ לע"מ]
+השמאל משתולל
09:39 14/02/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - שיכורים ולא מיין, הזיות, פרות הבשן, החוליה החסרה וסיבות טובות  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)

תעלולים נבזיים [צילום: אריק מרמון/פלאש 90]
+מופע האימים של המתחזים לממלכתיים
09:04 14/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אפשר היה לשמוח על השיח והדיונים בדמוקרטיה המפוארת, האיתנה והתוססת של מדינת ישראל, ברם, נדמה כי הפעם חלק מנבחרי הציבור הנאור, הליברל, המואר, הדמוקרט, חצה את הגבול

ביזאר ונלעג [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מחול שדים
08:45 14/02/23  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

נראה שדווקא בתחילת 2023, עם כניסת הממשלה הנוכחית לתפקיד ובחודשים שקדמו לכך, השמאל איבד את הצפון, וכבר לא אכפת לו מדבר למעט הכוח שהוא איבד, השליטה שכבר לא בידיו

הפנינג "הפגנה" [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+נתניהו מתנכל לפרשת "משפטים"
08:05 14/02/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

ראוי שכל מי שתקף וממשיך לתקוף את כל מערכות המשפט ואכיפת החוק בישראל, יפנה מבט - אפילו מבט חטוף - לספר שמות ובמיוחד לפרשת משפטים, אותה אנחנו נקרא בערב שבת המתקרב

נתניהו. מנצח על התזמורת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קריב: יש את ועדת לוין ורוטמן לתוכנית הרס המשפט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרס מערכת המשפט המושחתת
BS  |  14/02/23 14:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
דן מרגלית
הצעת הפשרה של הנשיא יצחק הרצוג הייתה נותרת תלויה בין שמיים לארץ אלמלא גל ההפגנות והעתירות לבג"ץ, שיזמו אגפים שונים ומורכבים ומגוונים של המחאה
בצלאל לביא
האיש שעמד מאחורי מי שהצית את הפתיל הוא גם האדם היחידי שיכול לכבותו או למצער להנמיך את הלהבות, ביבי נתניהו    הוא נגרר להרפתקה שבסוף הדרך עלולה לייצר את אפקט הקוברה שאיש הרוצה בטובתה של מדינת ישראל לא ייחל לה
יוסף אליעז
להרכב הממשלה כיום, למרוץ אל התהום ולעיניים הנשואות לנשיא המדינה בתקוה ובתחינה    אינני בטוח שביבי עצמו צפה התדרדרות כזו הן לעומק התהום והן למהירות ההתדרדרות
גד פניני
בכל מערכי השיעורים בפקולטות למשפטים, אין שיעור אחד שנקרא סבירות    זו המצאה שהוכנסה למערכת המשפט ומאפשרת לשופטים מרחב פעולה אינסופי    מי קבע שסבירות בעיני אהרן ברק טובה מסבירות בעיני אחד-העם?
יצחק הרצוג
נאום נשיא המדינה לאומה [כ"א בשבט תשפ"ג, 12.02.2023]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il