X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משולם. "לא מסע דיג" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
בקשה תחת "תיק 2000" הוגשה לביהמ"ש כבר במרס 2016
הבקשה לצו חיפוש אצל הרו - שלושה חודשים לפני שמנדלבליט אישר לחקור אותו בפרשה זו ראש יאח"ה שוחח במשך 40 דקות עם הרו מחוץ לחדר החקירות - בלא כל תיעוד

המשטרה ביקשה מבית המשפט בחודש מרס 2016 להוציא צו חיפוש נגד ארי הרו, לשעבר ראש לשכתו של בנימין נתניהו, ועל הבקשה נרשם "תיק 2000". היה זה שלושה חודשים לפני שהיועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, אישר לחקור את הרו בתיק זה. כך הראה (21.2.23) סניגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, בהמשך החקירה הנגדית של ניצב-משנה מומי משולם, שהיה ראש צוות החקירה בתיקים 1000 ו-2000 וכיום ראש זרוע החקירות ביאחב"ל.
חדד שאל כיצד מצאה המשטרה ברשותו של הרו את הקלטות שתי השיחות בין נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, העומדות במרכז תיק 2000. משולם השיב, שאינו יודע; פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, אמר בדיון אצל מנדלבליט ביוני 2016 שהן קיימות. חדד ניסה לשאול האם ייתכן שהיה זה הרו עצמו שמסר את ההקלטות למשטרה, אך התביעה הבהירה שקיים צו חיסיון על מקורן.
חדד גם תהה, מדוע החוקרים הציעו ל-הרו - מיד בתחילת חקירתו ביולי 2016 - להיות עד מדינה, במקום לראות האם ימסור גרסה בלא קבלת תמורה. משולם השיב, כי ההנחה הייתה ש"הוא לא ימסור שום דבר חינם". עוד הראה חדד, כי ראש יאח"ה דאז (וכיום ראש המכללה להכשרת שוטרים), תת-ניצב כורש ברנור, שוחח במשך 40 דקות עם הרו מחוץ לחדר החקירות בעת שהמתינו לסניגורו, עו"ד רועי בלכר, בלא תיעוד כלשהו.
משולם אישר, כי בעת ההמתנה הוא המשיך לחקור את הרו, וטען שבכך לא חרג מהוראות הפסיקה המחייבות להמתין לסניגור אם החשוד ביקש לשוחח עימו. כאשר הגיע בלכר, משולם שוחח עימו בצורה מתועדת בחדר החקירות - מהלך חריג ביותר, לבקשתו של בלכר עצמו.
לפני כן חקר חדד את משולם על הטיפול בתיק 1000. משולם אישר, כי במה שמכונה "תיק 1000 הישן" - בין היתר על בסיס מידע שמסר העיתונאי בן כספית, ואשר לא הבשיל לכתב אישום - נחקרו מחדש כמה חשדות שנחקרו לפני כן ונסגרו בידי היועץ המשפטי דאז, יהודה וינשטיין. "הגיע יועץ משפטי חדש שמצא לנכון כן לחקור מחדש. אני מניח בסבירות גבוהה שמנדלבליט ידע על החלטתו של וינשטיין כאשר אישר לחקור מחדש", אמר. חדד ביקש להוכיח שהמשטרה ביצעה פעולות חקירה בנוגע לנתניהו בתיק 1000 הישן לפני אישורו של מנדלבליט. משולם הדגיש שאינו בקיא בפרטי התיק, בו לא עסק, אך טען שכל פעולות המשטרה נעשו באישור.
לדברי משולם, בעוד בפרוטוקול הדיון אצל מנדלבליט (26.6.16) שהגישה הפרקליטות לא מופיעות המילים "טוהר המידות" באישור לחקירה, הן קיימות בפרוטוקול המשטרתי שרשמה עוזרת ראש אח"ם. השופט משה בר-עם: "אנחנו יודעים שהיה פרוטוקול כזה?". התובע אלון גילדין: "אנחנו יודעים את זה מהעד, לא עברנו על פרוטוקולים פנימיים של המשטרה". התובעת קרן צבירן הוסיפה: "היו ישיבות אצל מנדלבליט במאי 2016 ואולי גם באפריל. הישיבה ביוני היא זאת שבה ניתן האישור לפתיחת החקירה".

50 דקות ללא הפסקה
שפר. "בא לך להקיא מהם" [צילום: סטודיו A]

חדד טען, כי המשטרה ערכה מסע דיג בניסיון למצוא מידע שלילי כלשהו נגד נתניהו. משולם הכחיש בתוקף: "מעולם לא עשיתי חקירות כדי להטיל רפש על מישהו. אני מגנה את האמירות שלך". חדד טען שבשנת 2016 נחקרו עדים על פעולות מהעשור הקודם, ומשולם השיב: "אני מניח שזה היה ברשימת הנושאים שאושרו לנו. יכול להיות שזה היה בקשר לאיסוף תרומות אסור".
לטענת חדד, גם חקירתו של גיל שפר – לשעבר ראש הסגל של נתניהו – היה חלק מאותו מסע דיג. משולם השיב, כי חקירה זו – כמו כל החקירות – נעשתה באישורו של מנדלבליט. חדד הראה, כי בחקירתו של שפר אפשרו לו החוקרים לדבר בצורה חופשית במשך 50 דקות, וטען שהמטרה הייתה לקבל ממנו מידע כלשהו. משולם השיב: "כאשר אדם מדבר בשטף, אנחנו מקשיבים לו ברצף וזה מצוין. זה בסדר גמור. זה לא הופך את החקירה ללא-ממוקדת. אני רוצה אך ורק את האמת, לא יותר ולא פחות, נקודה".
חדד ציין, כי בתחילת החקירה לא נאמר לשפר על מה מדובר, אלא רק שהנושא הוא נתניהו. "רציתם להשיג משהו על נתניהו", טען. משולם: "אני דוחה את זה. יכול להיות שאמרתי לו בטלפון מה הנושאים". משולם אמר לשפר: "המטרה שלנו בסופו של דבר היא לבדוק אם היו פה חשדות לפעילות פלילית או לפעילות שהיא לא מוסרית, בלשון המעטה". בעדותו הסביר: "הכוונה הייתה ענייני טוהר מידות. הפרקליטות ליוותה אותנו באופן צמוד בזמן החקירה והיועץ קיבל דיווח". בר-עם: "למה לא לשאול בהתחלה שאלה קונקרטית?". משולם: "רצינו לשמוע אותו. לפעמים כאשר שואלים עד בצורה קונקרטית, זה מרתיע אותו".
בהמשך אמר משולם לשפר: "אנחנו יודעים שגם נחשפת, אחרי כל מה שסיפרת לנו, לדברים שאני אגיד את זה בלשון לא עדינה דווקא, שבא לך להקיא מהם כבן אדם ערכי. יש את הדברים שאתה נחשף אליהם בהתנהלות של הזוג. בדברים שהם מאוד מאוד דחו אותך, אני יודע את זה, ואנחנו רוצים לשמוע על זה ממך. הדברים הפחות-נעימים שנחשפת אליהם ואתה יודע בדיוק למה אני מתכוון. אנחנו רוצים לשמוע את זה ממך, במקום שאנחנו [נציג אותם]".
חדד: "מה רצית להוציא ממנו? זה בהתאם לאישור? אתה מחפש לכלוך". משולם: "רצינו לדעת בסופו של דבר על מתנות שקיבלו בני הזוג. השיטה שלנו לא הייתה להטיח". השופט עודד שחם: "למה לא לשים כותרת?". משולם: "זה היה כיוון החקירה". גילדין: הם קיבלו מנדט לחקור בטוהר המידות ומבקשים לקבל ממנו את העובדות".

תאריך:  21/02/2023   |   עודכן:  21/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה תחת "תיק 2000" הוגשה לביהמ"ש כבר במרס 2016
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
נצ"מ מומי משולם, שהיה ראש צוות החקירה בתיקי 1000 ו-2000, טוען שמנדלבליט אישר את החקירות ופעולות החקירה המרכזיות    ההגנה: המילים "טוהר המידות" לא מופיעות באישורו של מנדלבליט
איתמר לוין
מנדלבליט אישר לחקור את "פילבר עצמו", אך הפרקליטות אישרה לרשות ניירות ערך לחקור האם היטיב עם בזק בזיקה לנתניהו; טוענת שבאותה עת לא היו חשדות כלפי נתניהו עצמו
איתמר לוין
אומר שהרפורמה נוצרה בשל משפט נתניהו, אותו עלול לבטל תובע-מטעם    "זה ביטול מוחלט של מערכת המשפט. יהיו אנשים שלנו, יהיו אנשים מטעם. זה לא דמוקרטיה"    מאשים את נתניהו בהכפשות שקריות
איתמר לוין
יריב עמיעד, שהוביל את חקירות בזק ו-4000, טוען שהחוקרים כלל לא חשדו שנתניהו מעורב ביחסו המועדף של פילבר לבזק - עד שישועה הציג את ההתערבות של אלוביץ בתכנים
איתמר לוין
חוקר בתיק 3000 שאל את שרן האם יש לו מידע על תיק המתנות; הקלטות של חפץ בתיק 4000 שימשו את חוקרי 1000 ו-2000    תת-ניצב תלם: לא מכיר את הפרטים, משער שהיה תקין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il