מדידת התחושה הציבורית כלפי תחבורה ציבורית חיונית לשיפור השירות. בישראל התחושה ניטרלית, עם 33% תגובות חיוביות ו-30% שליליות. הסנטימנט שנמדד ב-2022 דומה לתוצאות השנה הקודמת.
כדי למדוד את התחושה, שאלה יחידת המחקר לתחבורה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית את השאלה "באיזו מידה היית ממליץ לקרוב משפחה או חבר לנסוע בתחבורה ציבורית?". שאלה זו אינה פשוטה שכן נוסע אולי לא יאהב את השירות אך עדיין יעדיף להשתמש בתחבורה ציבורית על פני נסיעה בפקק ברכב פרטי.
למי שמשתמש בתחבורה ציבורית, גם אם רק פעם בחודש, יש דעה חיובית יותר כלפיה והוא לרוב ממליץ עליה. מבין אלה שמשתמשים בה לפחות פעם בשבוע, 41% ממליצים עליה, בעוד 22% לא. מבין אלה שמשתמשים בה פעם או פעמיים בחודש, 37% היו ממליצים עליה, ו-19% לא.
הבנת הרגש הציבורי כלפי תחבורה ציבורית היא קריטית בשיפור איכות השירות והפיכתה למושכת יותר לקהל הרחב. על-ידי אספקת תחבורה ציבורית אמינה, נוחה וחסכונית, ניתן להגדיל את מספר הנוסעים ולעודד יותר אנשים לשקול אותה כחלופה בת קיימא לנהיגה.