|
|
נתיבי התחבורה הציבורית החדשים ברחוב לוי אשכול נסללו לאורך כשני קילומטרים, מצומת רחוב דורי בדרום ועד לחיבור למחלף 471 בצפון. החיבור מהווה חלק מרשת גדולה יותר של צירי עדיפות במטרופולין תל אביב, המחברים את קריית אונו לערים נוספות באזור, בהן פתח תקוה ורחוב ז'בוטינסקי, שם יעבור הקו האדום של הרכבת הקלה. רשת משולבת זו של נתיבי תחבורה ציבורית שמה לה למטרה לספק נוחות, יעילות, אמינות ומהירות יותר להתניידות בתוך ערים וביניהן.
כדי להעצים עוד יותר את חווית התחבורה הציבורית, הוצבו 17 תחנות אוטובוס מתקדמות ומשוכללות לאורך התוואי החדש ברחוב לוי אשכול. תחנות אוטובוס אלו כוללות שילוט דיגיטלי המספק עידכונים בזמן אמת על זמני הגעה לאוטובוס, מסכי מגע, עמדות הטענה לטלפונים סלולריים, סככות צל ונגישות מלאה. שירותים אלו צפויים לשפר מאוד את החוויה הכוללת של שימוש בתחבורה ציבורית עבור תושבי האזור.
בנוסף לנתיבי התחבורה הציבורית, רחוב לוי אשכול המשודרג כולל גם שביל אופניים דו-סטרי מופרד ובטוח המשתרע על פני כקילומטר אחד. שביל אופניים עירוני זה מופרד לחלוטין מהכביש ומשאר משתמשי הדרך.
|
|
|
גם חידוש התשתיות, התקנת רשת חשמל, פיתוח נופי והוספת ריהוט רחוב חדש מדגישים את קידום המרחב העירוני ברחוב לוי אשכול המשודרג. מטרתו היא ליצור סביבה נעימה וניתנת למגורים יותר עבור התושבים והמבקרים כאחד, ולשפר את איכות החיים הכוללת בעיר.
ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, קבע כי קריית אונו תהיה העיר הראשונה בגוש-דן שתהנה משיפור אפשרויות התחבורה הציבורית, קידום מיקרו מוביליות והליכתיות, והפחתת עומסי התנועה. הוא הודה ל משרד התחבורה ולחברת נתיבי איילון על ההשקעה במיזם, לרבות הוספת קווי אוטובוס והגדלת תדירות השירות, מה שיועיל רבות לתושבי קריית אונו.
גם אורלי שטרן, מנכ"ל נתיבי איילון, שיבחה את "מהיר לעיר" כצעד משמעותי לשיפור אפשרויות התחבורה באזור. היא הדגישה את חשיבות שיתוף הפעולה בין עיריית קריית אונו לחברת נתיבי איילון בקידום התוכנית והודתה לעירייה על תמיכתם בשיפור איכות החיים של תושבי העיר.
|
|