X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדיון בוועדת הכספים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מהומה בקואליציה
נתניהו תומך פומבית בחוק קרן הארנונה
ח"כים מהליכוד הביעו עמדה אופוזיציונית נגד ראש הממשלה, טענו שאין מקום לחוק הזה ודרשו לדחותו יועצו של ראש הממשה קרא לכל ח"כי הקואליציה לתמוך בחוק ועורר את זעם האופוזיציה גפני: ראשי רשויות מהדרום ביקשו לקיים ההדיון למרות המצב הביטחוני

דיון ועדת הכספים לעניין קרן הארנונה נפתח (יום ד', 10.5.23) בסערה, כאשר חברי כנסת מהאופוזיציה וראשי ערים, בעיקר מרשויות מבוססות, דרשו שלא לקיים את הדיון לנוכח ההסלמה הביטחונית.
יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני דחה את הבקשה בנימוק ש"החוק להורדת יוקר הדיור מחזק את הפריפריה, מוריד את יוקר המחיה ומטיב עם הרשויות המוחלשות כגון שדרות ונתיבות המתמודדות כעת במצב ביטחוני קשה". לדבריו, "על-פי בקשת ראשי רשויות רבות מהפריפריה בדרום ובצפון - הדיונים מתקיימים גם היום, חרף המצב הביטחוני המורכב".
ח"כ נאור שירי: "בזמן שראשי הרשויות אמורים לטפל במה שקורה ברשויות, להחליט אם פותחים גנים, מה אתם רוצים לעשות? הממשלה שמגדירה מחדש את המילה מנותק, אתם רוצים לבוא ולעשות להם דיון על קרן הארנונה, שאתם יודעים כמה זה קרדינלי להם. המינימום של סולידריות מינימלית הייתה לומר אולי נדחה את זה. 75 שנים הסתדרנו בלי קרן הארנונה".
ח"כ זאב אלקין: "יש רגעים שיש דברים שלא עושים, החקיקה נוגעת להרבה מאוד רשויות, אשדוד הולכת לאבד המון כסף, אתה רוצה שראש הרשות יבוא לפה ולהיאבק. יש סעיפים אחרים, יש במה לעסוק, אני מציע לעבור לסעיפים אחרים. יש שינוי, יש נוסחה חדשה. אני חושב שהשתגעתם".
ח"כ אלון שוסטר: "האם אנחנו מחכים שהחמאס יצטרף כדי שנבין עד כמה לא לגיטימי להמשיך בדיון הזה? נס עשה לנו הג'יהאד שנתן לנו זמן להבין כמה לא לגיטמי הדיון הזה".
ח"כ אלי דלל מהליכוד הצטרף לעמיתיו באופוזיציה: "לחוק הזה אין מקום, לפחות לא בשלב הזה, גם היום החוק הזה לא משמעותי מבחינת לוח הזמנים, לא משנה אם יש אירועים או אין רשויות. מדובר על חוק שפוגע בהרבה מאוד רשויות".
ח"כ ינון אזולאי: "הילדים שלי גם ישנים בממ"ד. גם אני כתושב הדרום ושליח ציבור בא לעשות את עבודתי. תמיד היינו פה במצבים כאלה. יכול להיות שראשי רשויות שאני מכיר ומוקיר רצו להגיע, אשדוד, באר שבע, חלקם היו פה כבר. אני רוצה גם לדבר על הנושא, אתם יודעים ראשי הרשויות שאנחנו מנהלים מאבק יחד כדי להגיע להבנה טובה, בואו נדבר לגופו של עניין, לראות אם ניתן לסייע".
ח"כ ולדימיר בליאק: "התקשרו אלי מספר ראשי רשויות שלא יכולים להגיע, זה לא הזמן לדון בחוק הזה".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ אליהו רביבו (ליכוד): "ב-30 במארס בעקבות סיכום בוועדת הכנסת הוחלט על פיצול, וערב חוק ההסדרים הוא שוב הגיע לעולם, איש לא נערך לכך. אף אחד מראשי הרשויות לא היה מחכה להשמיע את קולו אם היה יודע שעכשיו הוא מגיע. נתונים בסיסים שמסבירים על מה בנוי המודל הזה, עד אתמול לא הגיעו".
נבו כץ, יועץ רה"מ: "ראש הממשלה תומך בחוק, אני מבקש מכל הח"כים של הקואליציה לתמוך בחוק". נוכח הדברים של יועץ רה"מ התרעמו חברי האופוזיציה וטענו כי מדובר באיום על חברי הכנסת.
ח"כ אתי עטיה (ליכוד): "אני חושבת שצריך לדחות את הדיון ולאפשר לראשי רשויות מהדרום להגיע לכאן".
היו"ר גפני ציין כי שוחח עם יו"ר הכנסת, וזה הנחה אותו לקיים את הדיון: "קיימנו מספר דיונים, היו פה לא מעט ראשי רשויות, כל מי שרצה לדבר דיבר, יש פה נוסחה משופרת שהביא האוצר. יש חברים שהתנגדו לזה בלי קשר למצב ביטחוני ודרשו לדחות את זה וציינו כי זה לא קשור לחוק ההסדרים, ושזה לא יעבור".
ח"כ אחמד טיבי: "אני עקרונית נגד ההצעה, אבל הדיון היום לא מתאים".
יו"ר הוועדה הוציא את הדיון להפסקה, והורה לאוצר ולנציגי השלטון המקומי לשבת ולהמשיך לדון בין הצדדים, לאחר שעלה כי לא מיצו את הדיון ביניהם. הדיון יתחדש בנושאים הבאים שעל סדר היום בהמשך הערב.

תאריך:  10/05/2023   |   עודכן:  10/05/2023
+ועדת החינוך אישרה אוטונומיה ניהולית למנהלי בתי ספר
08:35 11/05/23  |  עידן יוסף

ועדת החינוך אישרה אתמול לקריאה שנייה ושלישית פרק מחוק ההסדרים שמתמקד בהעברת כספים ישירה לחשבונות בנק של בתי הספר והגדלת האוטונומיה הניהולית של מנהלי בתי הספר. המטרה: ככל שמנהלי בתי הספר יקבלו יותר אוטונומיה ניהולית, יהיו להם יותר כלים לקבל החלטות מקומיות ולהתאים את החינוך לצרכי הקהילה המקומית. בנוסף, הדבר יעזור לקצר את הביורוקרטיה ולהקל על התקשורת בין בתי הספר והרשויות המקומיות.

+בטרומית: העלאת סכום מענק ההסתגלות ליוצאת ממקלט לנשים מוכות
15:40 10/05/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירותי רווחה, זכויות נשים ששהו במקלט לנשים מוכות, תיקון - העלאת סכום מענק ההסתגלות ושינוי מועד תשלומו, התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת פנינה תמנו וקבוצת חברי כנסת. 30 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת מעמד האישה
מוצע בה להעלות את סכום מענק ההסתגלות שמשולם לאישה שיוצאת ממקלט לנשים מוכות מ-8,000 שקל ל-20,000 שקל. עוד מוצע לקבוע כי תשלום מענק ההסתגלות ייעשה לפני עזיבת האישה את המקלט ולא יאוחר מ-30 ימים מיום שהגישה את הבקשה ולא לאחר יציאת האישה מהמקלט- כפי שקבוע היום בחוק.

+בטרומית: קנסות בגין הנפת דגל של ארגון טרור
15:37 10/05/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המאבק בטרור, תיקון - קנסות בגין הנפת דגל של ארגון טרור, הוראת שעה, התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת צבי ידידיה סוכות. 50 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 28 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת.
מוצע בה לקבוע, בהוראת שעה למשך ארבע שנים, עבירה מנהלית שבצידה קנס מנהלי קצוב או מאסר של שלוש שנים במקרים של הנפת דגל, פרסום או הצגת סמל של ארגון טרור או של אדם שביצע עבירת רצח במסגרת מעשה טרור, וזאת ללא דרישה להוכחת הזדהות עם ארגון הטרור או לאדם שביצע רצח.

+בטרומית: איחוד מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים
15:03 10/05/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק מוקד חירום רפואי טלפוני, התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת משה גפני. 50 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 11 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הבריאות.
מוצע בה לקבוע כי מוקד החירום הרפואי הטלפוני שמפעילה מד"א כיום, יפעל כמוקד החירום הרפואי הלאומי שאליו יפנו טלפונית לשם קבלת עזרה ראשונה וטיפול רפואי ראשוני ויאחד את פעילות הזנקת הכוננים.
עוד מוצע לקבוע הוראות בין השאר לעניין מינוי ממונה על תחום מוקד החירום הרפואי הלאומי ותפקידיו, לעניין איוש המוקד, תפקידי מנהל המוקד ופיקוח על פעולתו, לעניין מרשם הכוננים הרשומים והכרה בתעודות חובש רפואת חירום ופרמדיק, ולעניין אופן הזנקת הכוננים והמערכת הטכנולוגית התומכת בכך.

+הצעת פשרה לענף הפטם: מנגנונים לעצירת החוק במקרה פגיעה בחקלאים
13:20 10/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

באופן תקדימי ביקש היו"ר ביטן לקבוע כי גם ועדת הכלכלה תוכל להניע תהליך של עצירת החקיקה  ▪  מנכ"ל מועצת הלול: מרגיש כמו זה שהזהיר ממלחמת כיפור ולא הקשיבו לו - ביולי יהיה שיא המשבר בענף ורשתות השיווק ינצלו את המצב

[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+אושר בוועדה: דירת מעטפת תחויב במס רכישה בדומה לדירת מגורים
12:11 10/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במהלך הדיונים הסבירו נציגי האוצר כי דירות מעטפת ברובן המכריע הינן דירות יוקרה, הנמכרות באופן שכזה על-מנת לחסוך מיסוי בגובה של מיליוני שקלים. במסגרת החוק יהיו זכאים רוכשי דירת מעטפת כדירה ראשונה, להטבה הקבועה בחוק בדמות שיעור מס רכישה נמוך יותר, בדומה לרוכשי דירת מגורים כדירה ראשונה

[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אלון שוסטר / Schuster Alon  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוקר המחיה  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו תומך פומבית בחוק קרן הארנונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
באופן תקדימי ביקש היו"ר ביטן לקבוע כי גם ועדת הכלכלה תוכל להניע תהליך של עצירת החקיקה    מנכ"ל מועצת הלול: מרגיש כמו זה שהזהיר ממלחמת כיפור ולא הקשיבו לו - ביולי יהיה שיא המשבר בענף ורשתות השיווק ינצלו את המצב
מירב ארד
במהלך הדיונים הסבירו נציגי האוצר כי דירות מעטפת ברובן המכריע הינן דירות יוקרה, הנמכרות באופן שכזה על-מנת לחסוך מיסוי בגובה של מיליוני שקלים. במסגרת החוק יהיו זכאים רוכשי דירת מעטפת כדירה ראשונה, להטבה הקבועה בחוק בדמות שיעור מס רכישה נמוך יותר, בדומה לרוכשי דירת מגורים כדירה ראשונה
עידן יוסף
צוות החשיבה בראשות נציב קבילות השוטרים והסוהרים שוקל להמליץ שחלק מהמש"קיות ואלו הפונות לחיילי חובה יוקדשו לטיפול בתלונות חיילים    על-אף דוח מוגנות חיילות וחיילים מפני פגיעות מיניות והממצאים על חוסר טיפול בנושא, מנהל במשרד מבקר המדינה: "אין כל שדר ארגוני של יציאה קדימה ויעדים אחרים מחוללי שינוי"    ח"כ לוי: "משרד המבקר עשה תיקוף נוסף ע"י גורם שלישי למספרים והממצאים מהדוח החמור - ואלו נמצאו נכונים"
מירב ארד
תיקוני החקיקה נועדו, בין היתר, להגביר את השקיפות בעמלות הבנקים, לקבוע כי כללי נגיד בנק ישראל לחישוב עמלות הבנקים לא יתייחסו לעמלות מינימום    בנוסף אושר לבטל את ההוראה בעניין צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של הבנקים הגדולים ועוד.
עידן יוסף
התיקונים המוצעים בחוק הירושה צפויים להקל על יחידים בקיום צוואה או צו ירושה במקרים שאינם בסמכות בית המשפט לענייני משפחה    רשמים לענייני ירושה יוכלו לתת צו ירושה במקרים    יופסק הפיקוח השוטף של האפוטרופוס הכללי על כלל מנהלי העיזבון, למעט במקרים מיוחדים שהוגדרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il