למרות העלייה ברכישה מקוונת, לא מעט צרכנים ממשיכים לחפש חנייה, לשוטט בין המדפים ולעמוד בתור. ריבוי התלונות על איחורי שליחים, זמני המשלוח הארוכים, המצריכים תכנון קדימה ומחייבים "השלמות" בקניית מוצרים בקנייה פיזית: מוצרי חלב, לחם או ירקות, הם אולי הסיבות לכך. למרות שלרשת משתלם יותר למכור בצורה מקוונת, בדיקת
המועצה הישראלית לצרכנות העלתה כי ברשת
רמי לוי למשל קנייה בחנות תוזיל את אותו הסל בכמעט 100 ש"ח!
ברכישות מקוונות יש להוסיף מחיר משלוח, מינימום קנייה וכדאי לשים לב למועד המבצעים המוצעים (שתקפים ביום הליקוט ולא ביום ההזמנה).
צרכנים מגלים טעויות של כמות (12 תבניות ביצים במקום 12 ביצים, וחוסרים במוצרים, שלעיתים נמצאים להם תחליפים, ולעיתים דורשים השלמה פיזית.
המועצה ערכה השוואה בין הרשתות המקוונות. הבדיקה נערכה בשני תאריכים - 6.6.23, 12.6.23. נבדק סל שכלל 204 מוצרים. המחירים הם נתוני ממוצע כולל מבצעים, ללא מבצעי אשראי של הרשתות ותתי-הרשתות שמשדרות לאתר פרייסז. להשוואה נכללו רשתות להן לפחות 80 אחוז מכלל המוצרים. הליווי הסטטיסטי נעשה באמצעות הד"ר אור כץ מהמכללה האקדמית אשקלון.
הרשתות המקוונות שנבדקו הן: ויקטורי אונליין, חצי חינם אונליין, טיב טעם אונליין, יינות ביתן אונליין, מגה אונליין, מחסני השוק אונליין, מעיין 2000 אונליין, נתיב החסד אונליין (אקספרס מהדרין), רמי לוי באינטרנט ושופרסל אונליין.