X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מילצ'ן היום בברייטון. קארט בלאנש
מילצ'ן: הכמויות הלכו וגדלו, לבקשת המקבלים
מעיד שהנחה את עובדיו לתת לבני הזוג נתניהו את מלוא מבוקשם לנתניהו ומילצ'ן היו קודים: "לחולצות קראנו 'גמדים', לסיגרים קראנו 'עלים' ולשמפניה קראנו 'ורודים'"
מילצ'ן: נתניהו אמר שקליין יודעת יותר מדי
איתמר לוין
מאשר שהעניק לבני הזוג נתניהו סיגרים, שמפניות ותכשיטים; בחקירתו אמר שרכישת מעילים עבור נתניהו הייתה "גועל נפש" * אומר שהיחסים ביניהם היו של חברות קרובה
לרשימה המלאה

"פרצופים וסימנים"
ליאת בן-ארי טענה: "שרה נתניהו נמצאת כל הזמן בקשר עין עם העד. אני מבקשת להבהיר שאסור לעשות לו פרצופים וסימנים". הסנגור, עמית חדד: "אני לא יודע מה זה איסור להיות בקשר עין עם העד. היא בכלל לא יכולה לראות את גברת נתניהו". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "הטענה הייתה אחרת. הבקשה הייתה לא לסמן דבר לעד. אסור לסמן, זה ברור לכולם". חדד: "איש לא עשה ולא יעשה פרצופים".

ארנון מילצ'ן אומר, בהמשך היום הראשון של עדותו במשפט נתניהו (25.6.23), כי הנחה את עובדיו לתת לבנימין נתניהו ושרה נתניהו את כל מבוקשם. "הכמויות הלכו וגדלו, לבקשת המקבלים", הוסיף מילצ'ן.
אספקת הסיגרים והשמפניות החלה כיוזמה שלו, אמר מילצ'ן, "ואחר כך זה הפך לבקשות. נתתי להדס [קליין] יד חופשית, ואמרתי לה שמה שראש הממשלה רוצה - קארט בלאנש. אני לא מדבר על חברות, אלא בתור אזרח, כי אני לא רוצה שלראש הממשלה יהיו בעיות שלא קשורות לתפקיד שלו. אחר כך זה הפך לשגרה".
התובעת, ליאת בן-ארי: "מי היה פונה אליך?" מילצ'ן: "ביבי או שרה. היו לנו קודים. לחולצות קראנו 'גמדים', לסיגרים קראנו 'עלים' ולשמפניה קראנו 'ורודים'. מבחינתי זה לא היה אירוע, אבל כנראה אני לא מכיר את החוקים, כי בזמנו ביבי אמר לי שהוא בדק ומותר לחברים לתת מתנות, חוץ מבית. לפעמים זו הייתה יוזמה שלי. לפעמים ביבי היה שואל: יש עלים בבית? היה לי סטוק. כשהייתי בא לבקר, הייתי מביא.
"ורודים היה אצלי אוטומטית, לא היה צריך לבקש. זה התחיל ב'יש ורודים?' ואחר כך זה הפך לשגרה. ביבי ושרה נוסעים לקיסריה, בדרך ביבי אומר: אני אשב אצלך. במחסן למטה היה סטוק של סיגרים, הייתה לנו שמפניה, ברוב המקרים זה היה בשביל ראש הממשלה ורעייתו. לפעמים היו באים אורחים והיינו נותנים חצי קופסת סיגרים. היחסים בינינו היו כל כך נוחים, שלפחות מבחינתי לא הייתה הרגשה של עבירה. הכמויות הלכו וגדלו, לבקשת המקבלים".
על שרה נתניהו אמר מילצ'ן, כי היו ממנה בקשות ולא פניות/דרישות. "זה התחיל בדרך אגב, ואחרי פעם-פעמיים זה הפך לשגרה". בחקירתו אמר מילצ'ן, כי הפעם האחרונה בה ביקשה שרה שמפניות הייתה בדצמבר 2016, למחרת חקירתה בפרשה. היא ביקשה ארבעה בקבוקים, מילצ'ן השיב שאין בקבוקים בבית, היא ביקשה שישלח את הנהג יונתן חסון לקנות שמפניה ולמסור לאב הבית באמצע הדרך; מילצ'ן אמר ששחרר אותו לסוף השבוע ויוכל לבקש ביום ראשון.

היה עסוק בחצי מיליארד דולר
קליין. "שמנו סוג אחר" [אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

בן-ארי: "כאשר נתניהו מבקש 'עלים' – מה אתה עושה?" מילצ'ן: "בבית ינאי יש מרתף יין ושם יש יין, סיגרים, שמפניה וגזוז. אני מבקש מהדס או מיונתן לבדוק אם יש עלים או ורודים. אם אין, שולחים את יונתן לקנות, או שאיאן מוריס [עובד של ג'יימס פאקר] היה קונה. אני תמיד אומר: take care of it". בן-ארי: "איך הבאת סיגרים ושמפניות לבלפור?" מילצ'ן: "היה cooler שהדס או יונתן שמו בו שמפניה, וסיגרים היו קופסה או שתיים שלקחתי בתיק שלי".
בחקירתו אמר מילצ'ן, כי היקף הסיגרים והשמפניות עלה מ-2009 במקביל לעלייה בזמני שהייתו בישראל. הוא הוסיף בעדותו, כי היה מביא אותם ברוב ביקוריו אצל נתניהו. עוד אישר, כי היו בקשות גם כאשר לא שהה בארץ, והטיפול היה בידי קליין וחסון. "אמרתי להם: כל מה שראש הממשלה ורעייתו רוצים - תאשרו. לא משנה אם הם ביקשו או לא ביקשו".
מילצ'ן סיפר: "פעם אחת אני והדס השתעשענו ושמנו סוג אחר של שמפניה, אבל מיד גברת נתניהו תפסה את התעלול ואמרה שזאת לא השמפניה הנכונה; חייכנו ותיקנו. את סוג הסיגרים ביבי בחר. לפעמים זה לא התאים לקוטר והוא אמר את זה, אז קנינו את הקוטר הנכון. ידעתי שבקבוק שמפניה עולה 100, 120, 150 דולר. סיגרים זה דבר יקר, אני משער שקופסה עלתה בסביבות 2,500 דולר; אין לי מושג".
לדברי מילצ'ן, הוא עצמו לא מעשן סיגרים, היו סיגרים בודדים על השולחן לשימושם של אורחים, בעוד לנתניהו לבדו שלח קופסאות סגורות. לגבי השמפניות אמר כי משפחתו צרכה בקבוק או שניים בשבוע, ואילו בזמן אירוח היו נצרכות כמויות גדולות יחסית. הוא העיר, כי מאחר שתקציבו של סרט הוא 150 מיליון דולר ולרוב הפיק שלושה סרטים במקביל, דעתו הייתה טרודה בחצי מיליארד דולר ולא במחיר של סיגר או שמפניה.

מה הגעיל את מילצ'ן
"ביקשה שמפניה אחרי חקירתה" [אבשלום ששוני, פלאש 90]

בהמשך נחקר מילצ'ן על התכשיט שלטענת התביעה ביקשה ממנו שרה נתניהו. בחקירתו במשטרה אמר מילצ'ן, כי הנחה את קליין לדחות את הבקשה ולומר לה שהוא רוצה לשוחח על כך עם בנימין נתניהו. הוא גם אמר על בקשה זו, כי היא עצבנה אותו ו"בינינו, זה מגעיל אותי". הסניגור, עמית חדד, טען, כי בהמשך החקירה אמר מילצ'ן שנגעל מן המצב בו הוא נחקר בנושא ולא מן הבקשה.
בעדותו אמר מילצ'ן: "שאלתי את ביבי אם זה לא מסוכן. אמרתי לו: אני מציע לך שתקח חוות דעת מהיועץ המשפטי לממשלה. הוא ציטט את היועץ המשפטי, שלחברים מותר לתת מתנות לחברים חוץ מבית, ושאין גבול מספרי. אמרתי: תוודא שתשמור על עצמך, שלא תסתבך. הוא אמר לי שהוא קיבל אישור. לי אין בעיה לתת, חששתי שהוא יסתבך". בעקבות זאת, הוא אישר את רכישת התכשיט.
בעדותו הוא אמר כי הגעיל אותו המצב אליו נקלע, ביקש מחוקריו למחוק את המילה "מגעיל" והם סירבו. בן-ארי אמרה כי התביעה תבקש להעדיף בנושא זה את אמרתו של מילצ'ן במשטרה על פני אמרתו בבית המשפט. חדד טען, כי אין כל סיבה לעשות שימוש באפשרות זו (סעיף 10א לפקודת הראיות). מילצ'ן הוסיף, כי הנחה את קליין לשים בכספת מזכר על כך שלדברי נתניהו ניתן אישור.

תאריך:  25/06/2023   |   עודכן:  25/06/2023
+פוטין הסתכל לעבר התהום - ואז מצמץ
19:13 25/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

וושינגטון פוסט על נסיון ההפיכה של פריגוז'ין: פוטין הציל את משטרו, אבל יום זה ייזכר כחלק מאובדן מעמדה של רוסיה כמעצמה גדולה – וזוהי מורשתו האמיתית של הנשיא

פוטין אתמול. נאום מקפיא דם
+התביעה במשפט נתניהו מאותתת שאיננה בדרך לגישור או למו"מ
16:45 25/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מבקשת להאיץ את שמיעת ההוכחות: יותר ימים ויותר שעות  ▪  מבקשת לקיים מעתה את כל הדיונים באולם ותוך רישום פרוטוקול, בטענה להדלפה מגמתית של השיח על תיק 4000

התביעה וההגנה בתיק 4000 [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+מילצ'ן: נתניהו אמר שקליין יודעת יותר מדי
14:06 25/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מאשר שהעניק לבני הזוג נתניהו סיגרים, שמפניות ותכשיטים; בחקירתו אמר שרכישת מעילים עבור נתניהו הייתה "גועל נפש"  ▪  אומר שהיחסים ביניהם היו של חברות קרובה

מילצ'ן היום בבית המלון בברייטון
+מעבר לספק סביר
11:16 25/06/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

השופטים במשפט נתניהו השמיטו את הקרקע מתחת לכתב האישום בסעיף השוחד  ▪  בעשותם כך הגישו השופטים לפרקליטות סולם לרדת בעזרתו מן העץ הגבוה שעליו טיפסה

נתניהו. בזכות אישיותו [צילום: אלכס קולומויסקי]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מילצ'ן: הכמויות הלכו וגדלו, לבקשת המקבלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מסמר עבה בארון הקבורה הפוליטי
סתם אחד  |  25/06/23 20:02
2
הכמויות הלכו וגדלו
סיני  |  27/06/23 22:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
מבקשת להאיץ את שמיעת ההוכחות: יותר ימים ויותר שעות    מבקשת לקיים מעתה את כל הדיונים באולם ותוך רישום פרוטוקול, בטענה להדלפה מגמתית של השיח על תיק 4000
רון בריימן
השופטים במשפט נתניהו השמיטו את הקרקע מתחת לכתב האישום בסעיף השוחד    בעשותם כך הגישו השופטים לפרקליטות סולם לרדת בעזרתו מן העץ הגבוה שעליו טיפסה
איתמר לוין
איל הקולנוע והתקשורת הוא עד מפתח בתיק 1000    יעיד בהיוועדות חזותית מהעיר ברייטון, לאחר שסירב להגיע ארצה    שרה נתניהו נסעה לברייטון; ראש הממשלה יגיע היום ומחר לביהמ"ש
עידן יוסף
השופטים הצביעו על חולשות בתיק    היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה מאמינים שתיק 4000 יציב    ציטוטים שנחשפים מהשיחה הסגורה על תיק 4000 מעידים על הלחץ שהפעילו השופטים על הפרקליטות בלבד: "תשקלו לחזור בכם מהאישום"
יוסי דר
מילצ'ן הציע לחוקרו מו"מ בדבר תוכן העדות שימסור - לאמור: "אתם תורידו את המילה שוחד ואני אספר לכם מה שאתם רוצים לשמוע". במילים אחרות, במהלך חקירתו של מילצ'ן - התהפכה מעל לראשו חרב ההפללה שלו עצמו בעבירת שוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il