X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רב אלוף הרצי הלוי, היום בכנסת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הרמטכ"ל: הקוראים לאי-התייצבות פוגעים בביטחון המדינה
רב אלוף הרצי הלוי דיבר בכנסת בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון וטען כי כל מי שקורא לאי התייצבות בימים האלה, פוגע בצה״ל, פוגע גם בביטחון המדינה

ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי, הצהיר (יום ג', 18.7.23) כי מי שקוראים לאי התייצבות חיילי מילואים פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה. את הדברים אמר בפתח דיון חסוי שמקיימת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
לדברי רב אלוף הלוי, האתגרים הביטחוניים בעת הנוכחית מחייבים אותנו למוכנות גבוהה. "המוכנות של צה״ל היא השילוב בין הכשירות לבין הלכידות, גם כאשר יש מתח בניהן, ולכן יש הצווי שלנו הוא לשמור את שני אלה ביחד בצורה הטובה ביותר. כל מי שקורא לאי התייצבות בימים האלה, פוגע בצה״ל, פוגע גם בביטחון המדינה. בעת הזו, היעד המרכזי שלנו, להצליח לשלב נכון כשירות ולכידות, בוודאי בצה״ל שהוא הבועה של החברה הישראלית", אמר.
הרמטכ"ל הגיע לכנסת לצורך הצגת הערכת המצב האסטרטגית של צה"ל, הכוללת גם את הערכת המצב המבצעית. הוא צפוי להתייחס בדבריו גם לזירות השונות וגם לאתגר הרב־זירתי ולכשירות צה״ל. "הגזרות השונות, גם הרחוקות, וגם הקרובות, מחייבות את צה״ל להמשיך להיות ערני ודרוך, לחזק את ההרתעה, כדי להצליח לקיים מציאות טובה לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל כולה", אמר.
הרמטכ"ל התחיל את סקירתו בהערכת המצב האסטרטגית. ראשית התייחס לשיתוף הפעולה והתיאום עם צבא ארה"ב, אשר הלך והתהדק אף יותר מאז המעבר לסנטקו"ם. בנוסף התייחס למלחמה המתנהלת באוקראינה, ואחד האספקטים שהדגיש כלקחים מאותה מלחמה הוא חשיבותה של רוח הלחימה. הרמטכ"ל הדגיש כי המוטיבציה בקרב המפקדים והלוחמים גבוהה כל העת וצה"ל פועל לחזק את רוח הלחימה, למשל במפגשים עם דור לוחמי תש"ח ודור לוחמי 73 לרגל 50 שנה למלחמת הכיפורים.
רב אלוף הלוי המשיך בסקירת זירות הפעילות השונות של צה"ל, קרובות יותר ופחות, לרבות פעילות צה"ל בגבול לבנון, המבצעים האחרונים בעזה ויו"ש, ואף נגע בהיערכות צה"ל גם לסוגיות בתוך ישראל כפי שעלו מלקחי מבצע "שמר חומות".
לגבי זירת מצרים, התייחס הרמטכ"ל, כחלק מבקשה לדיון מהיר של ח"כ בועז ביסמוט, אוהד טל ועידן רול שהועברה לוועדה, גם לפעילות צה"ל ונהלי האבטחה בגבול עם מצרים, והציג את מסקנות התחקיר על אירוע מותם של שלושת הלוחמים, והלקחים למניעת הישנותם של אירועים דומים בעתיד.
עוד הוסיף כי ההיערכות לאתגר הרב-זירתי עומדת בליבה של התוכנית הרב שנתית החדשה לצה"ל, אשר נמצאת כיום בשלבי תכנון. כל תר"ש מוסיפה נדבך על פני ההתקדמות שנעשתה בקודמותיה. מטרת התר"ש הנוכחית היא להתאים את צה"ל לאתגרי הלחימה בעתיד הקרוב והרחוק, ולאפשר לצה"ל גמישות בבניין והפעלת הכוח מולם.
הרמטכ"ל התייחס גם לסיכום התקציבי הרב-שנתי אשר הושג בין משרד הביטחון למשרד האוצר לקראת אישור התקציב האחרון. הרמטכ"ל הדגיש כי ההסכם הוא תוצאה של תהליך של שנה וחצי, שהחל בלמידה משותפת ונמשך בכבוד הדדי לכל אורכו, וכי הם פעלו להגיע להסכמות בכל מחלוקות שהיו על הפרק. לדבריו, למרות ההתפתחות הטכנולוגית, גם בעוד עשור או שניים האנשים יהיו המרכיב המרכזי ביותר בלחימה. צבא העם לפיכך הוא עיקרון משמעותי לביטחון המדינה, וצה"ל רוצה ופועל לגייס את כולם, כפוף לחוק.

תאריך:  18/07/2023   |   עודכן:  18/07/2023
+הרמטכ"ל סייר בגבול הצפון
19:31 18/07/23  |  עידן יוסף

ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, סייר הערב (ג') בגזרת עוצבת הגליל (91), יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד עוצבת ״הגליל״ (91), תת-אלוף שי קלפר ומפקדי החטיבות.
הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם המפקדים, במהלכה הוצגה לו פעילות כוחות צה״ל בגבול, לרבות תגבור הכוחות. הרמטכ״ל התייחס למוכנות ודריכות הכוחות, והחשיבות שבשמירה על שגרת חייהם של תושבי הצפון.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרמטכ"ל: הקוראים לאי-התייצבות פוגעים בביטחון המדינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דיקטטורה היא חיסול המדינה
סתם אחד  |  18/07/23 11:36
2
באופן סימלי-תשעה באב 26/7/23
סתם אחד  |  18/07/23 13:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
חסן נסראללה מגביר את קצב ההתגרויות בישראל, כולל שימוש בכוח צבאי, כדי לאלצה להפסיק את עבודות בניית גדר הגבול החדשה שפוגעת בתוכניותיו להחדיר בעת מלחמה לשטח ישראל את כוח "רדואן"    נראה כי עימות צבאי הוא בלתי נמנע, אבל ישראל חייבת להיות היוזמת ומי שתנחית מכת מנע מפתיעה
איציק וולף
שר הביטחון טען כי חלק גדול מן הפיגועים שסוכלו - נגד יעדים ישראלים ויהודיים בעולם - הגיעו לרמת בשלות גבוהה וסוכלו ברגע האחרון
עידן יוסף
הם הציתו אש בשטח לבנון מול מטולה לציון 17 שנה למלחמת לבנון השנייה    צה״ל שיבש ניסיון פגיעה במכשול הגבול עם לבנון    לא ברור האם נפצעו מאש צה"ל או ממוקש התפוצץ    נסראללה צפוי לשאת הערב נאום
איציק וולף
ביום רביעי האחרון נכנסו עשרות חיילי צבא לבנון ואנשי חיזבאללה לשטח הישראלי, סמוך לקיבוץ מנרה    לאחר 20 דקות ובעקבות התערבות יוניפיל שבו לשטח הלבנוני
יוני בן-מנחם
אחראי באופן ישיר לשיגור טיל הנ"ט לעבר שטח ישראל בניסיון להרתיע אותה ולשגר מסר לפלשתינים ביהודה ושומרון כי הוא עומד לצידם. שר הביטחון גלנט רומז לתגובה ישראלית בדרכים חשאיות. ישראל חייבת להמשיך במבצע נגד הטרור הפלשתיני, וחיזבאללה לא יעז לגרור את לבנון למלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il