X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: פלאש 90]
הרלב"ד בוועדת המשנה לבטיחות בדרכים:
2,614 ילדים נפגעו בסביבת מוסדות חינוך בשנים 2019-2022
409 מהנפגעים הם מהחברה הערבית וכ-900 מהם נפגעו כהולכי רגל ראש מדור מתנדבים באגף התנועה במשטרה:ישנן 13 מדריכות זה"ב ועוד 149 שוטרים קהילתיים משרד התחבורה מעביר 25 מ"ש לכל הרשויות, לטובת סימון ופעולות נוספות בסביבת בתי ספר

עדת המשנה לקידום הבטיחות בדרכים דנה (יום א', 13.8.23) בהיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים בהיבטי הבטיחות בדרכים. היו"ר טופורובסקי ציין כי מאז תחילת השנה נהרגו 232 בני אדם בתאונות דרכים, כאשר רק שלשום נהרגה ילדה בת 6 בכביש 90 ושלח תנחומים למשפחתה. "30 ילדים נהרגים מדי שנה בתאונות דרכים, זו כיתה שלמה שנמחקת. התפקיד שלנו להביא למינימום את הסיכונים ולטפל בבעיות שחוזרות ונשנות", אמר.
מנהל חטיבת המבצעים ברלב"ד, יעקב זכריה, ציין כי בין השנים 2019-2022 נפגעו (נהרגו ונפצעו) ברדיוס של 300 מטר מבתי ספר בשעות היום 2,614 ילדים ובני נוער מגיל 0 עד 19. לדבריו, 409 מתוכם הם מהחברה הערבית וכ-900 מהם נפגעו כהולכי רגל. באשר להיערכות אמר זכריה, כי היא מתחילה עוד לפני תום שנת הלימודים. הוא הוסיף כי השנה נערך סקר אינטרנטי לבדיקת מוכנות בתי ספר, שבדק 1,680 בתי ספר שברובם חל שיפור במצב הבטיחותי. הוא הוסיף כי 50% מבתי הספר שהשתתפו בסקר משתתפים בתוכנית משמרות הזה"ב, ואמר כי מורגשת פגיעה במשמרות הזה"ב.
היו"ר טופורובסקי ביקש לדעת האם אנחנו ערוכים לפתיחת השנה, וזכריה השיב, כי לא ידוע לו על מקום שלא נערך. "יש שיתוף פעולה בין כל הגופים ואנחנו מאמינים שזה יביא לפתיחה בטוחה של שנת הלימודים", אמר. מנהל אגף זה"ב במשרד החינוך, מקס אבירם, התייחס להפעלת התוכנית ואמר כי רואים קצה של אור בקצה המנהרה לסגירת הפערים שיש בהדרכת תלמידי כיתות ה'. הוא ציין כי מעבר לכיתה ט' אין למשרד משאבים, אך אמר: "אנחנו ערוכים לפתיחת השנה יותר מאשר השנה שעברה".
נציג משרד התחבורה, איתן הקר, ציין כי מדי שנה מעביר המשרד 25 מיליון שקלים לכל הרשויות, לטובת סימון ופעולות נוספות בסביבת בתי ספר. מנהלת הבטיחות בדרכים בעיריית ירושלים, דיאנה קוגן, אמרה כי העירייה מאוד מחויבת למוסדות החינוך כל השנה, ולכן מתחילים את הטיפול בהסדרי הבטיחות כבר בסוף שנת הלימודים. לדבריה, הכל מתחיל ונגמר בתקציב שעומד לרשות הרשות, אם זה בהדרכה או בשיפור תשתיות, והתקציב במהלך השנים ירד.
ח"כ משה טור פז התייחס לתקציב שמעביר משרד התחבורה, ואמר כי 25 מיליון שקלים זה יפה, אבל אם מחלקים את זה ל-257 רשויות זה מאה אלף שקל בממוצע לרשות. "בירושלים מדובר בצביעת מעברי חציה של שכונה אחת", אמר. הוא הוסיף כי בסוף הדברים נגמרים בתקציב ובשאלה האם ברשות יש מישהו שתפקידו זה לדאוג לבטיחות, וציין כי בחצי מהרשויות אין כזה. "ההשפעה שלנו צריכה בזה שיהיו בעלי תפקיד ושיהיו תקציבים", אמר.
ראש מדור מתנדבים באגף התנועה במשטרה, סנ"צ טוני מרקו, אמרה כי המשטרה מפעילה את משמרות הזה"ב יותר מ-50 שנה בגלל ההבנה שהתלמידים הם דור העתיד. היא ציינה כי בבית ספר שבו אין תשתית מתאימה לא מפעילים משמרות זהב, ונציג הרלב"ד זכריה אמר כי כשבעיה כזו עולה היא נפתרת במקום. סנ"צ מרקו אמרה עוד, כי ישנן 13 מדריכות זה"ב ועוד 149 שוטרים קהילתיים, שיש להם משימות נוספות אבל עוסקים גם בכך. "בעולם אוטופי הייתי צריכה הרבה יותר, אבל עם מה שיש יצרנו פתרונות כמו שיעורים מצולמים והגענו ל-87% מהכיתות", אמרה. היא הוסיפה כי חיילים בשירות חובה משטרתי (שח"ם) יכולים להיות פתרון מצוין לבעיית המחסור בכוח אדם.
נציגת עמותת אור ירוק, ליעד קייקוב, ציינה כי 2023 היא הקטלנית ביותר לילדים בשנים האחרונות. לדבריה, "מאז תחילת השנה נהרגו 25 ילדים בתאונות דרכים ואנחנו עוד לא בספטמבר - 9% יותר מההרוגים באותה תקופה אשתקד ו-92% יותר לעומת התקופה המקבילה ב-2021 ואחד ממוקדי הסיכון זה מוסדות חינוך ובתי ספר. יש עוד תקופה קצרה לפני תחילת השנה לתקן. 50% מבתי הספר אין בסביבתם פסי האטה וב-19% מסלולי ההליכה לא תקינים, לכן אולי לא צריך להיות שם בית ספר".
היו"ר טופורובסקי סיכם את הדיון ואמר כי הוא מרגיש אופטימי לעומת ישיבות קודמות, שכן חל שיפור בשיתוף הפעולה. עם זאת, הוא קרא לכל הגופים לראות איפה יש פערים ולטפל בהם. "מעטפת הבטיחות הפיזית והאישית של הילדים בבתי הספר משתפרת, אבל לא מספקת", אמר. הוא ביקש מהרלב"ד לקבל מידע על ליקויים חמורים בבתי ספר, ובמקום שיש ליקוי שלא ניתן לטפל בו צריך לבחון מה עושים. בנוסף הוא קרא למשטרה ולמשרד לביטחון לאומי לבחון הגדלת מספר משרתי שח"ם, וכן לשיפור תוכנית הלימודים לכיתות ט' ולהמשיך להגביר את התיאום בין כל הגורמים.

תאריך:  13/08/2023   |   עודכן:  13/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טור פז משה  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2,614 ילדים נפגעו בסביבת מוסדות חינוך בשנים 2019-2022
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
הסדרה "מתח"ככים" בהפקת לשכת העיתונות הממשלתית תחשוף את הצד האישי של נבחרי הציבור הישראלים מעבר לשיח הפוליטי
עידן יוסף
ועדת החוקה סיימה להכין את החוק להפרדת מנגנון הריבית מדמי הפיגורים    מנגנוני הריבית וההצמדה יעודכנו כך שחובות שנפסקו בפסקי דין הנגבים בהוצאה לפועל לא יתפחו עוד באלפי שקלים עד התשלום בפועל
עידן יוסף
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר העביר בקשה ליועצת המשפטית לממשלה להסיר את חסינותו של חבר הכנסת אחמד טיבי ותורה על פתיחה בחקירה כנגדו בגין הסתה לטרור והמרדה בגין דבריו באוניברסיטת ג'נין
עידן יוסף
השדולה למען הלומי הקרב קיימה דיון חרום בעקבות מותם הטרגי של בר כלף ואור דוניו    הלום הקרב רז חג'ג': "לוחם שצריך להוכיח שהוא גבר בזמן שהוא מרגיש נמושה נכנס למקום בלתי אפשרי"
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה פה אחד את חידוש ההעדפה    יו"ר הוועדה: אלו אנשים שפרנסתם תלויה בדבר והם מגינים עלינו בגופם. זו תקלה חמורה שהדבר הזה לא התרחש מ-2020    גפני: למה צריך לרדוף אחרי כל ממשלה? זו מציאות כואבת. לו זה היה קורה במדינה אחרת היו מכריזים מדינה קרואה. אנחנו מקימים שם מפעלים ואנשים עובדים, ולא מקיימים את העדפת תוצרת הארץ עליה החליטה הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il