X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השוטר שנדקר ונפצע בינוני [צילום: דוברות המשטרה]
מצוד אחר מפגין שדקר ופצע שוטר בהפגנה בת"א
במהלך הפגנה בלתי חוקית בתל אביב חסמו המפגינים את נתיבי איילון ועשו שימוש באלימות כלפי השוטרים, ממנה נפצעו חמישה מהם בהם אחד באורח קל-בינוני מפרי הסדר חסמו צירים ראשיים בתל אביב
[צילום: דוברות המשטרה]

בדרך מנחם בגין בתל אביב, נדקר (יום ד', 23.8.23) שוטר בידי אחד המפגינים. השוטר פונה במצב קל עד בינוני לבית החולים איכילוב בעיר. מצוד אחר החשוד בדקירה. שמונה מפגינים נעצרו.
האירוע התרחש במהלך הפרת סדר המונית. תחת הכותרת "צדק לרפאל", ירדו מפירי הסדר וחסמו את נתיבי איילון. הם פרצו באלימות את מעגלי האבטחה של המשטרה וביצעו חסימה של תנועת כלי הרכב, למשך כשלוש שעות, למרות ההכרזות של המשטרה כי ההפגנה בלתי חוקית. המפגינים עשו שימוש בכוח כלפי השוטרים, שהשתמשו גם ברימוני הלם במטרה לפזרם.

[צילום: דוברות המשטרה]

המפגינים החלו להשליך אבנים ולזרוק אמצעים פירוטכניים על השוטרים. ארבעה שוטרים נוספים נפצעו, ביניהם קצין משטרה שנפגע באצבעות ידו כתוצאה מפגיעת אבן, קצין מג"ב שנפצע בראשו מחפץ שנזרק לעברו ע"י המפגינים, שוטר נפצע בפניו כתוצאה מהתזת גז פלפל לעברו ע"י פורעי החוק.
אבנים הושלכו לעבר כלי רכבו שנעו על איילון. אחד המפגינים, גבר בן 35, נפל מגשר בגובה של כארבעה מטרים, נחבל בפניו ובגפיו, ופונה במצב בינוני לבית החולים איכילוב.

[צילום: דוברות המשטרה]

בשלב זה איילון חסום לתנועת כלי רכב לכיוון צפון ודרום, וכן ז'בוטינסקי לכיוון ארלוזורוב. אלפי נהגים תקועים בדרכים. המפגינים דורשים כתב אישום מחמיר כלפי הנהגת שדרסה את הילד רפאל אדנה (4). הפרקליטות תאפשר לבני משפחתו של הילד לצפות בצילומי מצלמות התנועה.

[צילום: דוברות המשטרה]

מן המשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה באופן חוקי, אולם לא נאפשר פגיעה בשוטרים ונפעל באפס סובלנות כלפי כל גילויי אלימות. אנו רואים את האירוע בחומרה רבה ונפעל באפס סובלנות, כלפי פגיעה בשוטרים הפועלים במסגרת החוק לאכיפת הסדר הציבורי ואבטחת המפגינים".

משפחת אדנה בתגובה על האלימות בהפגנה: "אנחנו מבקשים מאחינו וחברינו לגלות איפוק. הכאב עצום ועם זאת, אנחנו לא רוצים הסלמה אלא פתרונות וצדק לרפאל. הדבר האחרון שאנחנו רוצים או צריכים זה שינסו להוציא את הקהילה שלנו כאלימה ובעייתית, אל תתנו להם להוביל קהילה שלמה למקומות שהם רוצים. אנחנו נביא צדק לרפאל בדרכי שלום ובהפגנות ראויות".

תאריך:  23/08/2023   |   עודכן:  24/08/2023
+בן-גביר: אנחנו נמצה את הדין עם הדוקר
00:15 24/08/23  |  עידן יוסף

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר: "דקירת שוטר היא קו אדום בוהק. חופש המחאה הוא זכות יסוד, אבל לא יעלה על הדעת שימוש באלימות ובוודאי שלא פעולה חמורה כל כך של דקירת שוטר.
"חשוב שמחאת הקהילה האתיופית תשמע וטענותיהם הצודקות לא אחת, יבדקו, אך פגיעה בשוטרים וכוחות הביטחון זו חציית כל גבול ואנחנו נמצה את הדין עם הדוקר. מגבה את המשטרה באכיפת החוק ושמירה על הסדר הציבורי ושולח איחולי החלמה מהירה לשוטר שנפגע".

+חברי כנסת מהעדה האתיופית הגיבו להפגנה האלימה
00:13 24/08/23  |  עידן יוסף

בעקבות ההפגנות האלימות של הקהילה האתיופית בתל אביב, הגיבו היום שני חברי כנסת בני העדה, פנינה תמנו שטה ומשה סולומון.
תמנו שטה, שnלווה את משפחת אדנה בחודש האחרון, אמרה: "הכאב על רפאל אדנה ז"ל, שנדרס והופקר למותו באכזריות, הוא גדול. אני מחבקת את המשפחה והמחאה מוצדקת מאוד. לצד זאת, אני קוראת למשטרה ולציבור הצעירים שיצאו להפגין - גלו איפוק וריסון, ופעלו רק במסגרת החוק וחלילה לא באלימות".
ח"כ סולומון אמר: "המראות הקשים מרחבי הארץ הערב לא מפתיעים אותי לצערי. הם גם לא היו צריכים להפתיע איש במדינה. מותו של הילד המתוק הוא אירוע טראגי, אירוע מקומם. היציאה של בני הקהילה האתיופית לרחובות הערב ובימים האחרונים, היא לא בקריאת זעם, היא בזעקה לעזרה, להקשבה. יש ציבור במדינת ישראל שחווה אפליה, ועדיין חווה אותה. אני קורא למפגינים: המחאה שלכם חשובה ומוצדקת, אבל אל לכם לפגוע בה בשימוש באלימות. אל תתנו תירוץ לגורמי האכיפה להתעלם מהזעקה שלכם".
שני חברי הכנסת הבטיחו לעקוב מקרוב אחרי התיק ולדאוג שהצדק ייצא לאור.

+נתניהו: דקירה של שוטר היא חציית קו אדום
23:02 23/08/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו על הפרות הסדר בהפגנת "צדק לרפאל": "הפגנות הן זכות מקודשת במדינה דמוקרטית, אבל לא נקבל ולא נעביר לסדר היום כל סוג של אלימות. דקירה של שוטר היא חציית קו אדום, אני שולח איחולי החלמה מהירה. אני קורא לכל אזרחי ישראל לכבד את החוק ואת אנשי כוחות הביטחון".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצוד אחר מפגין שדקר ופצע שוטר בהפגנה בת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
ענת מיסד-כנען בפנייה לבן-גביר: עצורים שוב מוחזקים בתחנות משטרה, בניגוד להודעת המדינה לבג"ץ, תוך פגיעה בזכויותיהם הבסיסיות
יואב יצחק, איציק וולף
News1 חושף מסמך שמעיד כיצד ניסה ראש מח"ש בשנת 2017, אורי כרמל, לרתום את היועץ המשפטי לממשלה לפעול אל מול עוינות המשטרה לחוקרי המחלקה    "מדובר בהצטברות מדאיגה המחייבת בעיני התייחסות אופרטיבית"    עו"ד פיני פישלר אליו הגיע המסמך הגיש תלונה לצוות לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים בראשו עומד השופט (בדימ.) עודד מודריק
איתמר לוין
אלרון דחה את בקשתו של גולן אבלייב לערער על הרשעתו, לאחר שניסה יחד עם אחר להביא לזנות רקדנית שהכיר    נדון לחמישה חודשי עבודות שירות
מירב ארד
10 מתנדבים נוספים הוצאו משורות המשטרה לאחר "שהתבטאו פוליטית ואף עשו שימוש בהתנדבותם לטובת פעילות זו"    על-פי דיווח בחדשות 12, המתנדבים שמפגינים שיגרו מכתב ליועמ"ש המשטרה בבקשה שלא ידיחו אותם
עידן יוסף
בהמשך לכלל הסכמי השכר שנחתמו בימים האחרונים פירט ראש אמ"ש כיצד יחולקו המענקים, מי יקבל יותר ומי פחות    "לעיתים איננו מקבלים את כל מה שאנו דורשים, זו מהותו של משא-ומתן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il