X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החינוך קיש. "כולנו כאן, ואף אחד לא הולך לשום מקום" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
המחלוקת סביב הרפורמה בלב הנושא השנתי בבתי הספר
משרד החינוך פרסם את התוכנית השנתית למוסדות החינוך והיא תעסוק באופן ניהול מחלוקת חברתית שר החינוך: אי-אפשר לנתק את התלמידים מחילוקי דעות בעקבות מהלך הרפורמה המשפטית, הכנסת נושא טעון ושנוי במחלוקת לכיתות היא עניין מורכב, אך המחלוקת וריבוי הדעות נמצאים באוויר הכיתות

הנושא השנתי שאמור ללוות את מוסדות החינוך בישראל בשנת הלימודים הקרובה - מגני הילדים ועד לכיתות התיכון - יהיה לימוד לניהול מחלוקות חברתיות באופן סובלני ותוך יצירת מרחב בטוח להבעת דעות מגוונות.
ממשרד החינוך נמסר כי נושא זה מצטרף לנושא השנתי שכבר נקבע - מיצוי ומצוינות, שיאפשר לכל תלמידה ותלמיד להתחבר למקורות הכוח שלהם, למצות את הפוטנציאל הטמון בהם ולקדם את תחומי העניין שלהם. נושא זה משולב בכל תחומי הדעת הנלמדים במערכת החינוך.
לדברי שר החינוך, יואב קיש, הצורך בהטמעת התוכנית במוסדות החינוך נוצר בעקבות הקיטוב החברתי הקשה במדינת ישראל, על-רקע המחלוקת הפוליטית סביב הרפורמה המשפטית. "כבר כמה וכמה חודשים נחלק הציבור בישראל בדעותיו בעקבות מהלך הרפורמה המשפטית. גלוי לכול שחילוקי הדעות האלה - אי-אפשר לנתק את התלמידים מקיומם, שכן הם ניכרים ונשמעים בכל מקום בשיח ובמרחב הציבוריים. גם אין ספק שבחופשת הקיץ נחשפו התלמידים לתכנים ולאירועים מורכבים, יש בהם שאף היו מעורבים באירועים לכל סוגיהם", כתב בהודעה שפורסמה (יום ו', 25.8.23) יחד עם מתווה התוכנית.
לדבריו, מאז ומעולם הכנסת נושא טעון ושנוי במחלוקת לכיתות בית הספר הייתה עניין מורכב, ומנהלים ומורים נמנעו מכך בדרך כלל. אבל אין ספק שבשנת הלימודים שחלפה ובשנה שתיפתח בעוד ימים אחדים המחלוקת וריבוי דעות - נמצאים באוויר הכיתות, כמו שהם באוויר המדינה כולה.
"עקב האווירה החברתית-מדינית-פוליטית שאנחנו נתונים בה בימים האלה נוצרים שסעים עמוקים בחברה הישראלית, נפגמת הלכידות שלנו כחברה וכמדינה ואנו עדים לאלימות, חוסר סובלנות, חוסר כבוד ונפגע מכלול של ערכים חברתיים ומוסריים חשובים, ומצב זה אינו פוסח על צוותי החינוך ועל התלמידים. החברה בישראל היא חברה מגוונת, יש בה מגוון של דעות, אנשים, אמונות, דתות. זה היופי, הכוח
והייחוד שלנו. גם מערכת החינוך משקפת, בזעיר אנפין, את הגיוון זה. אנו, במשרד החינוך, מאמינים שגם במחלוקת על הרפורמה המשפטית חשוב לשמור על המגוון ולאפשר אותו", כתב.
לדברי קיש, התוכנית "חינוך לכל הדעות - לומדים לנהל מחלוקות" מציעה לצוותי
החינוך כלים לניהול שיח בטוח בכיתות ובחדרי המורים בכל הנוגע לרפורמה ולדעות והשקפות פוליטיות וחברתיות, ומאפשרת למנהלים גם אפשרות להשתתף במעגלי שיח עם מנהלים עמיתים.
במסגרת התוכנית השנתית יידרשו מוסדות הלימוד להטמיע בקרב תלמידיהם את הערכים הבאים:
  • כולנו כאן, ואיש לא הולך לשום מקום - מדינת ישראל היא מרחב הקיום המשותף של הפסיפס האנושי שממנו היא מורכבת. למרות הבדלי העמדות, הגישות, האידאולוגיות כולנו כאן ואיש לא הולך לשום מקום. חובתנו כחברה למצוא את הדרך לקיום המשותף.
  • הגיוון הוא נכס - החברה הישראלית מורכבת מפסיפס מרהיב של אוכלוסיות. הגיוון הוא מקור עוצמתה של החברה הישראלית והוא תורם לקדמה, ליצירתיות, לשינויים, להתפתחויות בעולם הטכנולוגיה, המדע, הרוח, החברה והכלכלה שלנו.
  • חיזוק החוסן החברתי והאישי - חיזוק החוסן החברתי והאישי הינו מטרה מרכזית של מערכת החינוך. גם אם יש מחלוקת קשה ומורכבת, אסור שהשיח יוביל להחלשת החוסן החברתי והאישי ויגרום לתחושה של אובדן אחיזה. חשוב לדבר עליה, להתייחס אליה, לתת מקום למגוון הדעות והגישות כלפיה, מבלי לטשטש ומבלי למחוק אף צד.
  • יצירת מרחבי הסכמה במרחב בטוח - יש לייצר מרחב בטוח לשיח שבו לכל תלמיד ולכל עובד הוראה יש מקום להביע את דעתו ואת עמדתו באופן חופשי, שוויוני ובטוח. חשוב לנטרל ולהוקיע תגובות שליליות ופוגעניות. רק על בסיס מרחב מוגן ניתן יהיה לקדם שיח המציף את הפערים ומחפש את מרחבי ההסכמה בין הקבוצות והדעות השונות ומייצר תשתית להמשך ולתחושת אופטימיות.
  • ערבות הדדית - יסוד קיומה של החברה הישראלית מבוסס על ערך הערבות ההדדית. ערבות זו מאפשרת לפרט בחברה לדעת שיש תמיד מי שידאג לשלומו, לעתידו ולחייו. הערבות ההדדית מקנה תחושת ביטחון וחוסן. חשוב לשמור ולהגן עליה, ובפרט בעת משבר חברתי קשה.
  • שותפות גם בעת מחלוקת - חילוקי דעות היו ותמיד יהיו. למרות האתגר שהן מציבות, הן יכולות לחדד ולהרחיב את זוויות ההתייחסות שלנו ולצייר תמונה מורכבת ורב ממדית. דווקא ברגעים הקשים חשוב למצוא את נקודות ההסכמה, לחזור אל התשתית המחברת, לשתף פעולה ולמצוא את הדרך להמשיך לקיים את השותפות, תוך מתן כבוד למגוון הדעות.
  • איפוק, סובלנות, הבנה, כבוד הדדי ואמפתיה - יכולת לקבל את האחר ולפעול מתוך איפוק ורצון כן ואמיתי להכיר את האחר ולהיות אמפתי לדעותיו, במטרה ליצור הבנה, סובלנות וקירבה לטובת עתיד משותף יחד.
  • מחויבות ואחריות - אישית וחברתית - היכולת של האדם להבין את השלכות מעשיו ולפעול מתוך מחויבות ואחריות כלפי החברה ולקדם במעשיו את טובת הכלל.

תאריך:  25/08/2023   |   עודכן:  25/08/2023
+איל ינון: הרס וחורבן של כל המוסדות
09:27 25/08/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מי שהיה היועץ המשפטי לכנסת מתריע בחריפות בראיון לידיעות אחרונות מפני הרפורמה המשפטית  ▪  אומר: נתניהו רצה שאדלשטיין לא יקיים את פסיקת בג"ץ  ▪  מספר שקיבל אזהרות שיחוסל מקצועית בידי נתניהו

ינון. המתנחלים צריכים להוריד את הכובע בפני בג"ץ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+קריסת מערכות
07:56 25/08/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בעוד מידאס הפך לזהב כל דבר בו נגע, הממשלה ה-37 זורעת הרס בכל אשר תלך. במבט כלל-לאומי, התוצאה היא התקרבות לקריסת מערכות העלולה לאיים על קיומה של המדינה

יותר נרצחים מאשר בכל 2022 [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחלוקת סביב הרפורמה בלב הנושא השנתי בבתי הספר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איתמר לוין
בעוד מידאס הפך לזהב כל דבר בו נגע, הממשלה ה-37 זורעת הרס בכל אשר תלך. במבט כלל-לאומי, התוצאה היא התקרבות לקריסת מערכות העלולה לאיים על קיומה של המדינה
רון בריימן
בעיני הציבור המאמין קיים שופט עליון אחד בלבד, שופט כל הארץ    בעיני הציבור שאינו מאמין קיימים 15 שופטים לא נבחרים בבית המשפט העליון, וזה מה שהם    הם אינם עליונים והם אינם נבחרים    מה שסביר בעיניהם יכול להיות בלתי סביר בעיני אזרח מן השורה, ולהפך
דן מרגלית
אנא עשה חסד עם עמנו, שכבר שילם מחיר כבד בלכידותו ובאחדותו ובביטחונו הלאומי ובמעמדו הבינלאומי ובכלכלתו והנח לנו
איתמר לוין
רוטמן ורעייתו טענו לפגיעה בפרטיות שלהם ושל ילדיהם והביעו חשש לבטחונם    ביהמ"ש: לכאורה זוהי מחאה פוליטית מותרת; קבע דיון במעמד שני הצדדים
דן מרגלית
שמע לי, ביבי, בלום את לשונם הנקלית    אתה פשוט אינך מבין איזה נפח תקבל המחאה אם תוסיף להתנכל לבית המשפט העליון ותעודד את שחיקת צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il