X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ צביקה פוגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
כ-20 אלף בקשות להוצאת רישיון לנשק נדחו
מתחילת השנה התקבלו 25 פניות המעלות חשש לסיכון שעשוי להישקף ממחזיקי נשק לפי נתוני המשרד לביטחון לאומי יש כיום 265 אלף בקשות למשרד הרווחה אין כיום תפקיד מובנה בבדיקת בקשות לרישיון נשק ח"כים שהגישו את הבקשה לדיון מהיר: "עלינו לוודא שנשים וילדים לא ייפגעו" יו"ר הוועדהלביטחון לאומי: "אזרחי ישראל מרגישים צורך להגן על עצמם"

הוועדה לביטחון לאומי קיימה (יום א', 10ץ12ץ23) דיון מהיר בנושא: "חלוקת הנשק ללא מעורבות של משרד הרווחה והביטחון החברתי, עלולה להחריף את האלימות בתוך המשפחה" של חברי הכנסת מירב בן ארי, עופר כסיף, שרון ניר, יונתן משריקי, פנינה תמנו, אפרת רייטן מרום.
חברי הכנסת אשר חתמו על הבקשה לדיון המהיר ציינו בדברי ההסבר שלהם כי "יש צורך לחזק את הביטחון האישי אבל עלינו לוודא שנשים וילדים לא יפגעו. דווקא בשבוע שבו מציינים את היום המיוחד למיגור האלימות נגד נשים, חשוב שהכנסת תדון בנושא, לא יכול להיות שמשרד הרווחה אינו שותף להליך קבלת הנשק, למרות שהוא אחד הגורמים המרכזיים המטפלים באלימות נגד נשים ומחזיק במידע קריטי הנוגע למסוכנות הפוטנציאלית של מבקש הרישיון".

לפי דוח של מרכז המחקר והמידע (ממ"מ) של הכנסת שנכתב לקראת הדיון: כיום, למשרד הרווחה אין תפקיד מובנה בבדיקת בקשות לרישיון נשק המוגשות לאגף לרישוי כלי ירייה, אלא תפקידיו נוגעים למי שכבר מחזיק בנשק. בתוך כך חלה על גורמי הרווחה חובה לדווח לאגף רישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי על מי שמחזיק בכלי ירייה, ולדעת גורמי הרווחה יש בכך משום סכנה לאותו אדם או לציבור. עד לשנה האחרונה הועברו לממונה על הערכת המסוכנות דיווחים מעטים בלבד בדבר מסוכנות מטופלים המחזיקים נשק: 2-4 מקרים בשנה מאז 2018. מתחילת שנת 2023, וביתר שאת מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, קיבל הממונה על הערכת מסוכנות במשרד הרווחה 25 פניות מעובדים סוציאליים המעלות חשש לסיכון שעשוי להישקף ממחזיקי נשק, ולראשונה גם ממי שאין ברשותם נשק אך הגישו בקשה להוצאת רישיון כלי ירייה.
לפי הנתונים שמסר המשרד לביטחון לאומי במהלך דיון הוועדה, נכון לתאריך 08.12.23, התקבלו 265 אלף בקשות להוצאת רישיון לנשק. 33 אלף בקשות אושרו, 20 אלף בקשות נדחו וניתנו 53 אלף אישורים מותנים. מתוך הבקשות שנדחו, כ-8,500 נדחו בעקבות קביעת המשטרה כי המבקש מסוכן פלילית, 2,129 בקשות נדחו בגלל חוסר כשירות רפואי ו-57 בקשות נדחו בגלל צווי בתי משפט. בנוסף, 28 אלף בקשות נדחו מכיוון שהן לא עמדו בתבחינים הכלליים.
ח"כ צביקה פוגל, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי: "אנחנו עדיין נמצאים במצב של מלחמה בגזרות השונות ברחבי הארץ ובמאפיינים השונים. מדינת ישראל כולה היא חזית, אזרחי ישראל מרגישים צורך להגן על עצמם ועל משפחותיהם ולכן אנחנו רואים את מספר הבקשות העצום לקבלת רישיון לנשק. אנחנו נקיים על כך דיון מעקב נוסף ונעבוד על הקמת צוות בין משרדי לטובת ייעול כל התהליך וכן חשוב לדבר על הנושא של מתמודדי נפש. נעשית עבודה מדויקת בקרב המשטרה ואגף לרישוי כלי ירייה לגבי הוצאת רישיון כלי נשק. המשרד לביטחון לאומי עושה כל מה שצריך כדי לקדם את שיתוף הפעולה עם המשרדים השונים. אנחנו נמשיך לעקוב אחרי הנושא".
ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד): "קיים חשש גדול מאוד שהמספר הגדול של נשק בקרב אזרחי ישראל יתפוצץ לנו בפנים. צריך לוודא שאנחנו מסייעים למשפחות שמוכרות בקרב גורמי הרווחה. יש חשש גדול מאוד שיהיו איומים ורציחות חלילה בתוך המשפחה ביום שתיגמר המלחמה. מאז פרוץ המלחמה חל זינוק חד במספר בקשות לרישיון נשק פרטי. כ-250 אלף בקשות חדשות הוגשו מאז ה- 7.10.23 ורק ארבע מהן נדחו בשל חוות דעת כי נשקפת סכנה ממבקש הרישיון. משרד הרווחה יוזם בדיקות אלו כאשר מתעורר חשד למסוכנות, אך הגוף שאמון על הערכת מסוכנות הוא המשרד לביטחון לאומי. מתחילת המלחמה נעשו רק 18 בדיקות מסוג זה, דבר שאינו משקף את המציאות בשטח. משרד הרווחה שאינו שותף להליך מתן הרישיון מזהיר כי ההקלות בתנאי הסף לקבלת רשיון נשק עלול לסכן נשים וילדים. בעיקר, נשים שכבר נמצאות בזוגיות אלימה".
אליעזר רוזנבאום, משנה למנכ"ל המשרד לביטחון לאומי: "הורחבו התבחינים לגבי הוצאת רישיונות לנשק. התהליך להוצאת רישיון נשק פרטי הוא תהליך ארוך ויסודי שנבחן אצל כל מבקש היתר לנשק. כל מבקש רישיון נבדק ע"י משטרת ישראל וע"י משרד הבריאות. כרגע מחכים כ-170 אלף אנשים שיאשרו להם את הבקשה. צריך לרענן את נוהל הטיוב כדי שממשקי העבודה בין המשרדים יהיו טובים יותר. אנחנו ביקשנו בשנים האחרונות להקים ממשקים מקוונים יחד עם משרד הרווחה. ממשק שכזה ככל שיוקם צריך לכלול המלצה של משרד הרווחה למנוע מאדם מסוים לקבל נשק".
סאיד טלי ממשרד הרווחה והביטחון החברתי: "מאז פרצה המלחמה אנחנו נמצאים במציאות חדשה לגבי חלוקת רישיונות של נשק. נשק שנמצא בידיים של גברים מסוכנים שמוכרים לגורמי הרווחה מקטין את תחושת הביטחון של המשפחה ושל האזרחים. קיבלנו הרבה דיווחים על חשש מפני הוצאת רישיונות של גברים שיכולים להוות סכנה, בחלק מהמקרים אותם גברים שקיבלנו עליהם פנייה בכלל לא הגישו בקשה להוצאת רישיון. אם קיבלנו דיווח על גבר שכבר יש בידו רישיון לנשק אנחנו צריכים להזמין אותו להערכת מסוכנות. אם במהלך הדרך אחד מגורמי הטיפול מדווח על חשש מסוים, אנחנו מקבלים את הדיווח עליו ועורכים את הבדיקות המתאימות. אנחנו מבקשים להסדיר את המעורבות שלנו בתהליכים של הגשת הבקשה לרישיון לנשיאת נשק. צריך לבחון את הגישה שלנו למאגר רישיונות הנשק. בכל מקרה רווחתי שמעורב בו עובד או עובדת סוציאלי אחת מהשאלות הראשונות שהוא שואל זה על הימצאות של כלי נשק בקרב המשפחה כדי לדעת לעשות את הערכת המסוכנות הטובה והיעילה ביותר. ברגע שיש הערכת מסוכנות בינונית או גבוה זה מופנה לכל הגורמים הרלוונטיים".
אושרה פרידמן מהרשות לקידום מעמד האישה: "אנחנו לא מצליחים לטפל בשגרה במגוון האלימות כלפי נשים, כל שכן בזמן חירום שאז מספר מקרי האלימות רק עולה. צריך ליצור מנגנוני פיקוח ובקרה על האנשים שנושאים נשק. אנחנו יודעים שברחבי העולם יש מדיניות של חלוקת כלי נשק ויש מדיניות מקבילה של איסוף נשקים. צריך להנגיש את המידע לגבי נשיאת נשק בצורה בהירה יותר בדגש על האוכלוסיות המוחלשות".
צפנת נורדמן, מנכ"ל פורום חרות וכבוד האדם בישראל: "יש יותר נשים שמאוימות מפני מחבלים וטרור מאשר נשים שמאוימות מפני אלימות בתוך המשפחה. אני מרגישה יותר ביטחון כאשר בעלי נושא נשק, וכאשר הוא גויס למילואים אני רצתי להוציא רישיון לנשק בעצמי. יש אינטרס לאומי שיהיה כמה שיותר נשקים להגנה ברחובות ולאפשר לנשים להחזיק נשק בעצמן".
ח"כ משה סעדה (הליכוד): "נשק משרה תחושת ביטחון בקרב האזרחים. צריך להיזהר בשלב מתן ההיתר של חלוקת רישיונות הנשק. צריך להסדיר שאם מבקש הרישיון הוא מוכר בקרב גורמי הרווחה הוא לא יכול להיות מאושר. צריך להגדיר את התנאים לקבלת נשק".
ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל): "אני באופן עקרוני נגד חלוקת נשק לאזרחי ישראל מכיוון שאני רואה בכך הפרת חוזה בסיסי בין מדינת ישראל לאזרחיה. חלוקת נשק מוגברת תסכן בעיקר את הנשים שיכולות להיות מאוימות ביתר קלות".
ח"כ יצחק קרוייזר (עוצמה יהודית): "צריך מצד אחד להגביר את תחושת הביטחון בקרב אזרחי ישראל ומצד שני לוודא שהנשק מגיע לידיים הנכונות ולא מסכן חלילה קהלים שלמים בישראל".
ח"כ שרון ניר (ישראל ביתנו): "השיקולים של היתרים לנשק צריכים להיות מקצועיים בלבד. חימוש של אזחרי ישראל הוא צורך חיוני שמאפשר לאזרחים להתגונן בשעת סכנה. יש צורך לחדד את כל הסעיפים שמאפשרים לאזרחים לשאת נשק בשיתוף משרד הרווחה".
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "כלי נשק לא הורגים אנשים, אנשים הורגים אנשים. אסור להפוך את מקרי הקיצון החריגים לנקודה המרכזית. לפני שפרצה המלחמה באוקטובר, מדינת ישראל צמצמה את כמות הנשקים בקרב כיתות הכוננות מתוך חשש לגניבות. נשק שניתן לידיים של אזרחים שומרי חוק הוא מציל חיים. למדינת ישראל אין שום יכולת למנוע את הזכות הבסיסית של אזרחיה להגן על עצמם, אלא אם יש לכך סיבה חוקית".
ח"כ פנינה תמנו (המחנה הממלכתי): "הדיון הזה הוא על חיים ועל מוות. כולנו רוצים ביטחון ובמקביל למנוע מהנשקים להגיע לידיים לא נכונות. אנחנו לא מתקדמים ביישום המסקנות שלנו לאורך הדרך. אנחנו דורשים שאף נשק לא יגיע לידיים של גברים אלימים".
ח"כ טלי גוטליב (הליכוד): "אנחנו במלחמה מול שלל אויבים שרוצים להשמיד אותנו. בנקודת הזמן הנוכחית טוב עשה השר לביטחון לאומי כאשר הוא מאפשר הקלות בהוצאת רישיונות לנשק. יש פחד אמיתי אל מול פיגועים בשטחי יהודה ושמרון ובכל מדינת ישראל. הייתי שמחה לדעת שיש מספיק חיילים בכל עיר ובכל רחוב, אבל זה לא המצב, לכן טוב שיש אזרחים שנושאים נשק ברחובות. צריך לחזק את האזרחים שנמצאים בעורף והימצאות נשק במרחב הציבורי הוא הכרח".
ח"כ נאור שירי (יש עתיד): "אי אפשר לנתק את הפוליטיקה בנושא של חלוקת נשק מכיוון שמתנהל מעל לראש שלנו קמפיין בסיסמה 'ישראל מתחמשת'. כיום במדינת ישראל יותר קשה להוציא רישיון נהיגה מאשר רישיון לנשק. במדינה מתוקנת, המונופול על האלימות צריך להיות אך ורק בידיים של כוחות הביטחון. בעתיד שאחרי המלחמה אנחנו נצטרף לאסוף את הנשקים שחולקו בעקבות ההקלות במלחמה".
ח"כ עמית הלוי (הליכוד): "הגנה עצמית היא לא זכות אלא חובה. מדינת ישראל לא צריכה למנוע מאזרחים לשאת נשק אלא אם יש מניעה רפואית או ביטחונית לכך. צריך להיות לנגד עינינו העיקרון של שכיחות ההיזק. חייבים לאפשר לאזרחים להגן על עצמם במקומות בהם העבודה של כוחות הביטחון לוקחת זמן".
ח"כ דבי ביטון (יש עתיד): "כאשר פרצה המלחמה ונכנסתי לממ"ד הרגשתי בטוחה שיש בקרבנו נשק אישי. עם זאת כעורכת דין עומדת לנגד עיניי הזעקה של נשים שמרגישות מאוימות מצד בני הזוג שלהן. צריך לאפשר לאזרחי ישראל לשאת נשק, אבל לוודא לאן הנשק הזה הולך".
ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית): "ההגנה המרחבית בבוקר המלחמה הייתה מופקרת. כתושבת יהודה ושומרון מימשתי את הזכות שלי להחזיק אקדח כדי להגן על החיים שלי בשעת הצורך. בעשור האחרון מתוך 251 מקרי רצח של נשים, רק 11 מקרים נעשו ע"י נשק ברישיון. אי-אפשר לעשות שיימינג לכלל הגברים במדינת ישראל".
ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית): "אנחנו נמצאים במצב של אין ברירה וחייבים לראות יותר כלי נשק ברחובות. צריך לוודא שהנשק שנמצא בידיים של אזרחים נמצא בידיים טובות של אנשים מיומנים. בעלי כבר מנסה להוציא רישיון לנשק למעלה מחצי שנה אך הוא לא מצליח לקבל את האישור מכיוון שהוא לא עומד בתבחינים הראשוניים".

תאריך:  11/12/2023   |   עודכן:  11/12/2023
+האוצר לא פותר בעיית שיפוי מעסיקים בגין הפרשות סוציאליות למשרתי המילואים
10:27 11/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כים מהקואליציה החברים בוועדת העבודה שדרשה ממשרד האוצר להציג פתרון מאיימים: אם לא יימצא פתרון - לא נצביע בעד התקציב  ▪  יו"ר הוועדה: נגיש הצעת חוק שתחייב את המדינה לשלם

הדיון בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הדיון במליאת הכנסת נמשך 8 דקות
09:17 11/12/23  |  עידן יוסף

הדיון במליאת הכנסת הסתיים היום אחרי 8 דקות ובתום שני נאומים בני דקה של חברות הכנסת שלי טל מירון ושרון ניר. במליאה נכחו שלושה חכי״ם והשר מטעם הממשלה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  כבוד האדם וחירותו  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה סעדה / Moshe Saadda  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ-20 אלף בקשות להוצאת רישיון לנשק נדחו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עוד אגדה מופרכת של הסמול
אמונחטאפ III  |  11/12/23 16:01
2
החיילים ממש מסוכנים לנשים...
צודקים  |  11/12/23 17:08
3
יש מעל חצי מיליון נשקים לא חוק
די לצביעות   |  19/12/23 07:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
ח"כים מהקואליציה החברים בוועדת העבודה שדרשה ממשרד האוצר להציג פתרון מאיימים: אם לא יימצא פתרון - לא נצביע בעד התקציב    יו"ר הוועדה: נגיש הצעת חוק שתחייב את המדינה לשלם
מירב ארד
עידן יוסף
שר האוצר סמוטריץ' על הצעת חוק תקציב נוסף לשנת הכספים 2023: "לא הכנסתי את סדר העדיפות האישי שלי כשר אוצר, קבענו תבחיננים קשיחים טכניים לחלוטין"    יו"ר ועת חוץ וביטחון אדלשטיין: "נעשתה כאן טעות חמורה, צריך להגיש הסתייגות שמורידה את כל ההוצאות שלא קשורות ללחימה"
עידן יוסף
הצעת החוק שהכינה ועדת הכספים נועדה להסדיר את הרחבת מגבלת ההוצאה ומגבלת הגירעון, לקראת אישור תקציב נוסף לשנת 2023    במסגרתו יתווספו לתקציב 17 מיליארד שקל להוצאות ביטחוניות וכ-8.9 מיליארד הוצאות אזרחיות    כ-6.1 מיליארד ישמשו להוצאות סיוע לנפגעים ולמפונים
מירב ארד
הדברים נאמרו בתום ישיבה שנייה בעניין, בה עלה כי בנק ישראל לא מתכוון לאפשר לגופים החוץ בנקאיים לקחת חלק בקרן ההלוואות בסך 10 מיליארד שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il