X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
63,000 קיבלו דחיית שירות [צילום: פלאש 90]
מיארה: בלא החלטת ממשלה - יש לגייס את החרדים מאפריל
אומרת שעל הממשלה לעגן בהחלטה את כוונתה להשלים את החקיקה בנושא עד סוף חודש יוני מצטטת את משרדי רה"מ והביטחון: נכון לעכשיו אין מתווה ואין לוח זמנים לקבלת החלטות

אם הממשלה לא תעגן בהחלטה את הכוונה להשלים עד סוף חודש יוני את החקיקה בנוגע לגיוס החרדים, הרי שמ-1.4.24 לא יהיה תוקף חוקי להימנעות מגיוסם. כך מבהירה (21.2.24) היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, בהודעת עידכון לבג"ץ לקראת הדיון בשבוע הבא (26.2.24) בעתירות המבקשות להורות לגייס את החרדים לצה"ל.
מיארה מוסרת בשם משרדי ראש הממשלה והביטחון, כי "כי הגם שלא התגבש עד כה הסדר חקיקתי בנוגע לתלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות לימוד חרדיים, הרי שמתקיים בעת הזו שיח אינטנסיבי בין כל הצדדים הרלוונטיים, בניסיון להגיע למתווה אפשרי שיכלול התייחסות הן להארכת תוקפה של החלטת הממשלה, הן להשלמת חקיקה בכנסת של הסדר חדש.
"אולם, לעת הזו אין עדיין מתווה ממשי שניתן להצהיר עליו, ובהתאם לשנמסר ממשרד ראש הממשלה וממשרד הביטחון בהודעת המדינה מיום 15.2.24, מדובר בסוגיה רגישה ומורכבת מאין כמוה,
בייחוד בעיצומה של מלחמה ובתקופת כהונתה של ממשלת חירום לאומית. על כן, בשים לב לאופיו של השיח המתקיים, אף עוד לא ניתן לנקוב בלוח זמנים סופי לקבלת החלטות בסוגיה".
מיארה מזכירה, כי ביוני אשתקד החליטה הממשלה להימנע מגיוס החרדים עד שתיקבע חקיקה בנושא, והמועד שנקבע להשלמת ההליך היה 31.3.24. לוח זמנים זה לא התממש בשל מלחמת חרבות ברזל, ובשבוע שעבר מסרו משרדי ראש הממשלה והביטחון, כי "נעשים מאמצים גדולים לשם קבלת החלטות בהקדם על-ידי הגורמים המוסמכים". יצוין, כי הממשלה פרסמה להערות הציבור את טיוטת חוק הגיוס החדש, המגביר את הנטל על משרתי החובה והמילואים, ללא החלת חובת גיוס על החרדים.
מיארה מציינת, כי 63,000 חרדים החזיקו ביוני שעבר בצווים לדחיית שירות, שמחציתם כבר פקעו או יפקעו עד השבוע הבא, והיתר יפקעו בחודש יוני - כך שהחל מחודש יולי תתקצר תקופת השירות בה ניתן יהיה לחייב אותם אם הדחייה לא תוארך. לצד זאת היא מזכירה, כי בשל המלחמה עלה בצה"ל צורך מבצעי להגדיל את מחזור הגיוס הקרוב והוחלט לקצר דחיות שירות של 1,300 צעירים במסגרות שונות.
המדינה מבקשת מבג"ץ לאפשר לה למסור עידכון ב-24.3.24, כך שתהיה בפניו תמונה עובדתית מעודכנת ועל פיה יוכל להחליט האם להוציא צווים על תנאי וצווי ביניים, והאם להרחיב את ההרכב הדן בעתירות. ההודעה הוגשה באמצעות עוה"ד אבי מיליקובסקי וסיגל אבנון-סוויצקי.

תאריך:  21/02/2024   |   עודכן:  26/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיארה: בלא החלטת ממשלה - יש לגייס את החרדים מאפריל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
עידן יוסף
יעד הגיוס היה 232    גורמים בצה"ל, שקיוו שהמלחמה תביא לגיוס גבוה יותר, מאוכזבים מהנתונים    פתרון זמני: ועדת גיוס חרדים ממליצה להשקיע במסלול שלב ב', מסלול מקוצר לגברים חרדים מעל גיל 26, שכולל רק שבועיים טירונות ללא שירות סדיר    היועמ"שית דורשת מהממשלה להחליט בנוגע לגיוס חרדים עד סוף חודש מרס
עידן יוסף
"לצערנו הרב פורסמה בגיליון השבוע מודעה לא ראויה שפוגעת ברגשות הציבור ובמשפחות שכולות"
עידן יוסף
רוב החיילים המוגדרים "חרדים" בצה"ל אינם חרדים כלל, ו-70% מהחיילים שנספרים מגדירים עצמם כ"לא חרדים"    מספר החיילים החרדים יורד בשנים האחרונות    גם בקצונה המצב אינו מבשר טובות
דן מרגלית
שוויון מלא? מיד? לא    אבל צעד ראשון משמעותי בכיוון זה לא רק אפשרי אלא גם חיוני    על זה אסור לוותר כאן ועכשיו
עידן יוסף
רא"ל הרצי הלוי: "מקדימים עכשיו פתרונות גיוס מידיים, כדי להשלים את שורותינו, נוכח המשך הלחימה. נידרש לעוד מכך בהמשך"    "נדע לייצר את הפתרונות והתנאים הנכונים לכל אוכלוסייה שתצטרף למשימה הנעלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il