X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גלנט בהערכת מצב [צילום: אריאל חרמוני]
גלנט: אירן, חיזבאללה וחמאס מנסים להפוך את רמדאן לשלב ב' של ה-7.10
שר הביטחון בהערכת מצב מיוחדת לקראת חודש רמדאן בפיקוד המרכז: ״מזהים עיסוק גובר של אירן, חיזבאללה וחמאס להצית את השטח - אסור לנו לתת לחמאס את מה שלא הצליח להשיג מתחילת המלחמה ולחבר את גזרות הלחימה" "התוצאה של אמירות לא אחראיות מפי אנשים שאמורים להיות אחראים יכולה להביא להיסחפות תוך זמן קצר - עלינו לעצור את זה בש״ג״

שר הביטחון יואב גלנט קיים (27.2.24) שתי הערכות מצב ייעודיות לקראת חודש רמדאן. תחילה, קיים הערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב״כ רונן בר, מנכ״ל משרד הביטחון אייל זמיר, סגן ראש המוסד, ראש אגף המבצעים בצה״ל אלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן אלוף אהרון חליוה, ראש אגף אסטרטגיה אלוף אליעזר טולדנו, מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא וגורמים נוספים במערכת הביטחון.
בהמשך, שר הביטחון הגיע לגזרת פיקוד המרכז, וקיים הערכת מצב נוספת יחד עם מפקד הפיקוד, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת איו״ש תת-אלוף יקי דולף, מפקדי החטיבות באוגדה, נציגי שב״כ והמשטרה.
גלנט שוחח עם מפקדי החטיבות המרחביות באוגדת יהודה ושומרון ושמע מהם על הפעילות המבצעית הנעשית בשטח מדי יום לסיכול גורמי הטרור בגזרה, וההערכות לקראת חודש רמדאן.

גלנט עם אלוף יהודה פוקס [צילום: אריאל חרמוני]

בהמשך, השתתף השר בהשתלמות פיקודית למפקדי מילואים העתידים לבצע תעסוקה מבצעית באוגדת יהודה ושומרון במהלך השנה הקרובה.
"היעד המרכזי של חמאס זה לקחת את רמדאן, בדגש על הר-הבית וירושלים ולהפוך אותו לשלב השני של התוכנית שלהם שהחלה ב-7 באוקטובר", אמר גלנט. "זה היעד המרכזי של חמאס, זה מפומפם על-ידי אירן וחיזבאללה.
״לנו אסור לתת להם את הדבר הזה, והמשמעות היא להרגיע את השטח בכל דבר שניתן, ובהיבט הזה הפעולה צריכה להיות מחולקת לשני חלקים פשוטים, אתם מכירים אותם היטב והם יוצרים את הדיפרנציאציה, מי שמחבל או חשוד, או בדרך ל-, צריך להגיע איתו למגע ולעצור אותו או לחסל אותו, אין פה חוכמות. הדבר השני - איפה שניתן לתת ולשחרר, מדוע? כי אנחנו לא רוצים שהלחץ הזה יהפוך להיות מאירועי בודדים, עד כמה שהם מסוכנים - לאירוע אחר".
בעקיצה מרומזל לשר אתמר בן-גביר, אמר: "״אני מודע לרעש שמסתובב מסביב מכל הכיוונים, זו מדינה דמוקרטית, עולם רשתי, דיגיטלי, בתקופת מלחמה, כל אחד אומר מה שהוא רוצה - כולל אנשים שאמורים להיות אחראים, אבל הם לא אחראים. התוצאה של העניין זה פוטנציאל היסחפות שיכול להגיע בזמן קצר, והמשמעות היא שמבחינתנו זה נעצר בש"ג, כל הרעשים האלה - עושים מה שצריך, מול מי שצריך, עושים מה שצריך ופועלים״.
״המערערים בשטח גדולים והתוצאה עלולה להיות בעייתית. תוסיפו על זה את הפעולה המוצלחת שלכם לאורך חודשים לחיסול מחבלים והמשמעות היא הגברת הלחצים״.
״לכן, אנחנו צריכים לדעת לנהל את העניין הזה כמו שצריך. לתת כבוד לאנשים איפה שצריך, לא ליצור לחצים במקומות מיותרים, ומצד שני, אם הדבר הזה הופך למשהו אחר אז לדעת לפעול. בתקופה הזאת - צריך להיות מצד אחד נחושים מאוד על טרור, אבל זהירים בדברים אחרים. בעניין הזה צריך לדעת איך לסדר את הדברים ואיך לנהוג וכל דבר שאפשר לעשות מבעוד מועד - יפה שעה אחת קודם. מה שאפשר לפתור בהיערכות - צריך לפתור בהיערכות, מה שנקרא כשאתה צריך סיוע תזמין אותו אחרת תצטרך חילוץ״, דברי שר הביטחון.

תאריך:  27/02/2024   |   עודכן:  27/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלנט: אירן, חיזבאללה וחמאס מנסים להפוך את רמדאן לשלב ב' של ה-7.10
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רא"ל הרצי הלוי: "ברור לנו לגמרי שאנחנו צריכים קודם כל את האויב לקח, לעשות כאן מכשול חזק, איסוף חזק"    "אין כאן חיזבאללה צמוד לגדר, לא צמוד ולא אחרי הצמוד"
עידן יוסף
עידן יוסף
היימנוט קסאו נעדרת מביתה בצפת מאז יום ראשון    המשטרה הקצתה כוחות רבים בניסיון לאיתורה, בסיוע מתנדבים ומסוקים
מירב ארד
השרה המליצה למועצת הרשות למנות את מנכ"ל משרדה לשעבר לתפקיד    מלכה התפטר לאחרונה לשם כך מתפקידו כדירקטור במועצת רשות שדות התעופה
עידן יוסף
המשטרה עצרה כמה חסידי גור, שלפחות שניים מהם הציעו סכומים שבין 100 ל-400 שקלים תמורת הצבעה לדגל התורה ולמועמד משה אבוטבול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il