X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גנץ וגלנט. תיאום עמדות [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
גלנט לנתניהו ולחרדים: לא אגיש חוק גיוס שלא יהיה מקובל על גנץ
שר הביטחון נפגש עם ראש הממשלה, ראשי המפלגות החרדיות ועם יו"ר המחנה הממלכתי על חוק הגיוס, ולדבריו הבהיר להם כי כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום - יהיה מקובל עליו גלנט איים כי ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה, מערכת הביטחון בראשותו לא תגיש את החוק

שר הביטחון גלנט נפגש עם נתניהו וראשי המפלגות החרדיות על חוק הגיוס, ולדבריו הבהיר להם כי כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום - יהיה מקובל עליו. עם זאת, ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה, מערכת הביטחון בראשותו לא תגיש את החוק.
בהצהרה שנשא הערב (28.2.24) התייחס ל"חוק הכבדת הנטל" להארכת שירות חובה ומילואים, וקבע כי מדובר בצורך לאומי ממשי. גלנט אמר כי "אין ברירה, עלינו להגן על הבית".
בהתייחסו לנטל על המשרתים, והצורך בחקיקת חוק אחר בעניין הגיוס שיכלול גם חרדים, אמר גלנט: "המלחמה הוכיחה שכולם חייבים להיכנס תחת האלונקה. נשיאה משותפת בעול השירות היא אתגר לאומי זה 75 שנים. אתגר זה הגיע לפתחנו בשעת מלחמה - כמוה לא ידענו 75 שנים, ולכן אנו נדרשים להסכמות ולהחלטות - שטרם קיבלנו 75 שנים".
גלנט הדגיש כי "התורה שמרה על עם ישראל לאורך אלפיים שנות גלות. אנו מוקירים ומעריכים את אלו המקדישים את חייהם ללימוד התורה. עם זאת, ללא קיום פיזי אין קיום רוחני. האתגרים הביטחוניים הניצבים לפנינו מוכיחים - כולם חייבים לשאת בנטל. כל חלקי העם".
שר הביטחון ציין כי נפגש בשבועות האחרונים עם ראש הממשלה, יו"ר המחנה הממלכתי, גורמים בקואליציה וראשי המפלגות החרדיות. "ניתן וחשוב להגיע למתווה מוסכם לגיוס - גם של חלק הולך וגדל מהציבור החרדי, התורם כבר עכשיו למאמץ האזרחי", אמר גלנט.
הוא קרא לראש הממשלה להוביל מהלך משותף עם כל סיעות הקואליציה, ולהגיע להסכמות הנדרשות בנושא חוק הגיוס. "אני מקווה כי גם חלקים באופוזיציה יצטרפו למתווה שיגובש", אמר גלנט.
"כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום - יהיה מקובל עלי", הדגיש גלנט תוך שהוא למעשה מבהיר כי ללא הסכמתו של השר בני גנץ לא יקד חוק גיוס. "אבל, ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה - מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש את החוק".
גלנט סיכם ואמר: "הנשיאה המשותפת בנטל חיונית לניצחון במלחמה. זה לא עניין מפלגתי, זה לא עניין מגזרי, זה עניין לאומי-ביטחוני עליון".

תאריך:  28/02/2024   |   עודכן:  28/02/2024
+רוטמן: מי שביטל כל ניסיון להסדיר את חוק הגיוס הוא ביהמ"ש העליון
20:15 28/02/24  |  עידן יוסף

יו״ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן אמר כי ״בעניין הגיוס לצה"ל ולשירות הלאומי לא ניתן להטיף מוסר לציונות הדתית, כמפלגה וכציבור". בישיבת ועדת הכנסת אמר רוטמן:
"איש אינו חולק על החובה לשרת את המדינה ועל הצורך בשוויון בנטל, אבל לא על זה מדובר פה. יש כאן קמפיין שמטרתו שיסוע ופילוג, ולא מציאת פתרונות".
הוא תקף את מערכת המשפט, ואמר: "נאמר פה בועדה שהכנסת מתחמקת מלנהל דיון בנושא הגיוס - שקר וכזב! הבית הזה חוקק כבר שלוש פעמים את חוק הגיוס, אחד מהם, רק מזכיר, הוא תיקון מספר 19 שכל חברי סיעת יש עתיד הצביעו בעדו. מי שביטל כל ניסיון להסדיר את העניין הוא בית המשפט העליון״.

+גנץ לא מסתפק בהסכמת גלנט: דורש שמתווה הגיוס שלו יתואם עם האופוזיציה
20:07 28/02/24  |  עידן יוסף

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ: "כל חלקי החברה הישראלית צריכים להשתתף בזכות לשרת. הצורך הזה הוא צורך ביטחוני, לאומי וחברתי. נפעל ביחד עם שר הביטחון גלנט, עם כל סיעות הבית וכל חלקי החברה הישראלית כדי לקדם מתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה ובהקדם".

+לפיד לגלנט: הליכוד צריך להצביע בעד חוק הגיוס של יש עתיד
19:57 28/02/24  |  עידן יוסף

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד בתגובה לדברי גלנט: "אדוני שר הבטחון, על שולחן הכנסת יונח בשבוע הבא מתווה הגיוס של יש עתיד - שוויוני, יעיל, הוגן. כל מה שהליכוד צריך לעשות הוא להתנהג כמו מפלגה ציונית ולהצביע בשבילו. לא נוכל ביחד לנצח אם לא ביחד נתגייס".

+תורת הגיוס
12:10 28/02/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

חמש הערות על סוגיית גיוס חרדים (וחלום לקראת הסוף)  ▪  מה יקרה אם יתגייסו לצבא עשרות אלפי חרדים? האם הצבא באמת ערוך לכך?

החלום [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בני גנץ / Benny  Gantz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלנט לנתניהו ולחרדים: לא אגיש חוק גיוס שלא יהיה מקובל על גנץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התומך בסרבנים מגייס חרדים
טירה  |  28/02/24 23:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
דרור אידר
חמש הערות על סוגיית גיוס חרדים (וחלום לקראת הסוף)    מה יקרה אם יתגייסו לצבא עשרות אלפי חרדים? האם הצבא באמת ערוך לכך?
רפי לאופרט
חוקי השוויון בנטל היו מאז ומתמיד "חוקי מסגרת" או הצהרת כוונות; חוקים שמדברים על רצוי וכמעט אף פעם אינם מגיעים למיצוי לפי מדד ביצוע בפועל    דומה שגם עתה התעוררה שאלת החקיקה במסגרת ויכוח על ההגמוניה השלטונית במדינה או כאחד המהלכים להפלת הממשלה - זו בעיני ברכה לבטלה
שמעון נטף
הטיעון בעניין חשיבות לימוד התורה והיותו הכוח שמאחורי הלוחמים, בסגנון "שבט לוי" ו"עומדות היו רגלייך" - כבודו במקומו מונח - הוא תירוץ ריק וצריך להפסיק להתייחס אליו ברצינות
איתמר לוין
הוציא צווים על תנאי המורים לנמק בתוך חודש מדוע לא לבטל את החלטת הממשלה שהאריכה את הפטור ומדוע לא תיפסק התמיכה בתלמידי ישיבות שאינם מתגייסים
איתן קלינסקי
יהיה זאת מן התבונה, אם הנציגות החרדית בכנסת היא זו שתעשה את ההערכה המחודשת במיוחד בימים אלו, כשהממשלה והכנסת נדרשות בשבועות הקרובים לדון במקביל בשני חוקי גיוס, שיאריכו את תקופת השירות של חיילי צה"ל בשירות חובה ובשירות מילואים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il