X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכשרת שוטרות למניעת הטרדה מינית [צילום: דוברות המשטרה]
עלייה בהטרדות מיניות של שוטרות בידי שוטרים
מחצית מפסקי הדין של בתי הדין המשמעתיים ברבעון הראשון - בשל הטרדות מיניות, כולל גופניות למרות שמדובר בעבירות פליליות, הענישה הייתה קנסות בלבד

עלייה משמעותית ומדאיגה במקרים של הטרדה מינית של שוטרות, במיוחד צעירות וזוטרות, בידי שוטרים ותיקים ובכירים מהן - כולל הטרדות פיזיות. כך עולה מקובץ פסקי הדין המשמעתיים של המשטרה לרבעון הראשון של השנה שהתפרסם היום (4.4.24): מחצית מן המקרים הם הטרדות מיניות. למרות שבחלק מן המקרים מדובר בעבירות פליליות, השוטרים הועמדו לדין משמעתי בלבד ונענשו רק בקנסות. ענישה קלה זו עשויה להיות אחד ההסברים לריבוי המקרים.
הקנסות במשטרה בנויים לרוב על הורדה בדרגה, כאשר המשמעות של כל דרגה - במקרים שלא מדובר בקצינים - היא אלפי שקלים בודדים בחודש. לפיכך, גם הורדה בדרגה למספר חודשים היא פגיעה כספית שמגיעה רק לעיתים רחוקות ליותר מ-10,000 שקל. הקובץ כולל גם מקרה חמור של שוטר שהתבטא בגסות כלפי מי שהתקשרה למוקד ואיימה להתאבד; השיחה נחשפה בתקשורת והאישה התאבדה לאחר שלושה שבועות. גם שוטר זה נדון רק לקנס.
מקרי ההטרדה המינית המופיעים בקובץ
  • רס"מ סאמר עזאם הטריד מינית, פיזית ומילולית, שתי שוטרות בשירות חובה שהיו כפופות לו וזוכה מחמת הספק מאישום שלישי. למרות שמדובר בעבירות פליליות, הוא הועמד רק לדין משמעתי, הורד בדרגה לתשעה חודשים (אובדן כ-25,000 שקל) וחויב לפצות כל שוטרת ב-1,000 שקל.
  • רס"ב אופיר מהצרי הטריד מינית בצורה מילולית חניכה במכללה לשוטרים, שם שימש כמדריך. הוא הורשע בהתנהגות שאינה הולמת והורד בדרגה לחודש וחצי.
  • רס"ב אבי בן-שאנן הטריד מינית, פיזית ומילולית, מתנדבת חרדית. הוא הורשע בהתנהגות שאינה הולמת והורד בדרגה לחמישה חודשים.
  • רס"ר טארק חוג'יראת הטריד מינית בצורה מילולית שוטרת שהייתה כפופה לו. הוא הורשע בהתנהגות שאינה הולמת ובהסדר טיעון הורד בדרגה ל-3.5 חודשים.
  • רס"ב ולרי אברמוב הטריד מינית, פיזית ומילולית, שוטרת זוטרה ממנו. הוא הורשע בהתנהגות שאינה הולמת ונדון להורדה בדרגה ל-3.5 חודשים.
  • רס"ב רחמים שלום אברמוב הטריד מינית, פיזית ומילולית, שוטרת זוטרה ממנו. הוא הורשע בהתנהגות שאינה הולמת והורד בדרגה למשך חודשיים.
יתר פסקי הדין המופיעים בקובץ
  • רנ"ג רון טוויג דיבר בגסות ארבע פעמים למי שהתקשרו למוקד המשטרה, כולל זלזול באישה שאיימה להתאבד ("את מטומטמת שרוצה להתאבד. תתאבדי כבר בשקט.תתאבדי בלי להגיד לנו כלום אבל אנחנו בדרך אלייך מטומטמת תחכי שם") ועשתה זאת שלושה שבועות לאחר מכן ובאישה שייחס לה לשווא עיסוק בזנות. הוא הורשע בהתנהגות שאינה הולמת והורד בדרגה למשך תשעה חודשים.
  • רס"ר דוד ורוצינסקי הודה שבשני מקרים ניסה ליצור קשר אישי עם מתלוננות, הורשע בהתנהגות שאינה הולמת שוטר ונקנס ב-3,000 שקל.
  • רס"ר אחמד כעביה קיים יחסים בהסכמה עם שוטרת שהייתה כפופה לו, פוטר מהמשטרה ונשלח למאסר בפועל בגין עבירות אחרות. בדין המשמעתי הוא נקנס ב-2,500 שקל.
  • רס"ר זאהר אבו-סלאח גנב מוצרים בכמה מאות שקלים בסניף סופר-פארם בתל אביב בעודו במדים. הוא הורשע בהתנהגות שאינה הולמת והורד בדרגה לשישה חודשים.
  • רס"ר באחת מיחידות היס"מ הורשע בטיפול רשלני באקדחו ונקנס ב-600 שקל.
  • רס"ב שלמה אשכנזי אפשר לעצור לקיים שיחות טלפון בניגוד לנהלים ונקנס ב-500 שקל.
  • רנ"ג ששמו הושחר הודה בהחזקת אקדחו שלא במידת הזהירות הנדרשת ונקנס ב-750 שקל.

תאריך:  04/04/2024   |   עודכן:  04/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלייה בהטרדות מיניות של שוטרות בידי שוטרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
מירב ארד
כך חשף בדיון בכנסת עו"ד ישי שרון מהסנגוריה ציבורית    על-פי נתוני המשרד לביטחון לאומי מצבת הכלואים עומדת על 21,237    נציג שב"ס: יש עלייה של כ-4,900 במצבת הכלואים מאז ה-7 באוקטובר    שב"ס על הגדלת כוח האדם: מתקיים שיח עם הצבא לאפשר תגבור מידי של אנשי מילואים
איתמר לוין
שופט השלום זאיד פלאח: הירי היה מוצדק שכן טקה וחבריו סיכנו את חייו של הקצין, והוא ניסה להקטין את הנזק כאשר ירה לצידו ולא לגופו של טקה
איתמר לוין
קובע לראשונה: המשטרה תפצה שוטרת שהוטרדה מינית בידי קצין משום שלא קיימה את חובותיה על-פי החוק למניעת הטרדה מינית    לפסק הדין עשויות להיות השלכות רוחביות בשל ריבוי מקרים כאלה
עידן יוסף
יצחק דנון
בעלי "כלבו אילן" בירושלים טוענים שהמשטרה השתמשה במכתזית ובנוזל הדביק והמסריח ללא כל צורך, פגעה בסחורה בחנות וגרמה ללקוחות להתרחק ממנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il