X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
"על תקווה ואהבה", "מפלצות ותירוצים", "הדוב עוז" ו"הפיל" - ארבעה ספרים חדשים המתארים מצבים מציאותיים מחיינו אנו עת הפקת לקחים על החיים
▪  ▪  ▪
מפלצות ותירוצים

ארבעה ספרים חדשים ומומלצים
שולמית קיסרי
"אני הולך לתקן את העולם", "365 יום בלי תירוצים", "יום חופש" ו"שלום לך, עצבות" - תקציר, מחיר ולמה ולמי כדאי לרכוש את הספרים * זמן סיפור
לרשימה המלאה

על תקווה ואהבה
סיפורים קנדיים - אוסף סיפורים קצרים בהוצאת מרנגה בעריכת מילכה למדן, מזכיר לאוהבי קריאה את הקסם של סיפור קצר. את הערך המוסף שיש באוסף סיפורים, שכל אחד נכתב על-ידי סופר אחר (במקרה זה נכתבו כל הסיפורים על-ידי סופרות), מנקודת מבט אחרת, מעולם נפשי וספרותי אחר ועוד.
הסיפורים הקנדיים, של שמונה מחברות שונות, אשר ציפיתי בעזרתם לערוך מסע לקנדה, מספרות סיפורים שיכלו להיכתב בכל ארץ אחרת. העובדה הגיאוגרפית לא משנה הרבה, האקלים והשלג הם רק רקע לנופים נפשיים, למערכות יחסים, לזוגיות, לנישואין, לכמיהות, לאהבות ולאכזבות, ובקיצור - לכל מה שמתרחש בלבו ובחייו של כמעט כל קורא.
הסיפור הראשון בספר - "עיקוף", של ויווט ג.קיידי - הוא חומר לרומן המתאר את ביקורו של בן משפחה בבית שעזב מזמן לרגל חתונת אחיו. הכלה המיועדת היא אהובת נעוריו משכבר הימים. בסיפור של אותה מחברת - "קולין מבעד לחלון" - פוגשת אישה את מי שהיה אהוב נעוריה, בן זוגה לסקס פרוע של תאוות-נעורים. הפגישה גורלית, לא מביאה עימה שום הקלה לחיים שהיא חיה בהווה. מה היה להן לאהבות הישנות? או כמו ששרה ג'ון באז כתבה: "איפה הפרחים כולם שאהבנו, איפה הפרחים כולם, לאן הם הלכו?".
מפלצות ותירוצים
הספר החדש, בהוצאת קלסיקלטת, תרגום ועיבוד לעברית שירי צוק, מוטי אבירם, הוא ספר ילדים ענק-פורמט, מתורגם מצרפתית, נכתב ואויר על-ידי עמנואל הודה וזכה בפרס ראשון לספרות ילדים ביריד בולוניה לספרים.
הציורים המופלאים שבספר מתארים 10 סוגי מפלצות, עטורות עשרות פרטים מפחידים ומצחיקים, בציורי צבע מדהימים בכישרון, צבעים ורעיונות מרתקים. הסגנון הוא של ציורי הילדים מן המאה ה-19, תלבושות מרהיבות, אבזרים מצוירים בקפידה, צעצועים של פעם - חפצים שלא היינו חושבים לחבר ביניהם וכדומה.
הטקסטים המחוברים לכל מפלצת מתאימים לילדים בתיכון המחפשים אי אלו תירוצים לספר להורים, למורה, לדודים, לחברים-בלתי-נסבלים וכדומה, כאשר לא רוצים לישון, לאכול, ללמוד, שמתאים לכל מי שהוא ילד או מי שהתבגר, והילד בתוכו עדיין חי ובועט.
הדוב עוז
הספר, מאת סיגל אדלר, באיורה של טלי מנשס, בהוצאת אורנית, מספר על גן הגורים של החיות - פרפרזה קטנה על חוות החיות של ג'ורג' אורוול. גן ילדים ובו גורי החיות כמו בעולם האנושי, על כל מגרעותיו, העוולות והדעות הקדומות שלנו.
בגן, כל הגורים חברים טובים עד שמגיע גור דובים קטן וחסר-ישע. אביו של הגור, הדוב השחור הגדול, שנוא נפשם של החיות, הורי הגורים ושל הגורים. הדוב השחור הגדול הוא סמל לרוע, מסמל סכנה, מעורר פחד בעיקר בשל צבעו ומראה דמותו. הגור דובי הקטן, בנו של הדוב השחור, מנודה על-ידי חבריו בגן. משחק תמיד לבד, מסכן ובוכה בצד שאף אחד לא יראה. עד שמתרחש האירוע בו מציל הדוב השחור הגדול המפחיד את ילדי הגן. ומאז יודעים כולם שלא צריך לשפוט דוב לפני שמכירים אותו. מתי, באיזה דור נלמד את זה?
הפיל
הספר, מאת אלכסנדר קופרין (סיפור רוסי), תורגם על-ידי אורנה גדיש, ובו איורים של מיכאל גונופולסקי, מספר על ילדה קטנה, בת יחידה להוריה, שחלתה במחלה לא ידועה. הילדה שכבה במיטה, לא אכלה ולא שיחקה. הוריה המודאגים הזמינו שני רופאים מומחים, שבדקו את החולה הקטנה ויצאו מודאגים מהבדיקה מבלי לדעת מהי המחלה. הימים עברו, והילדה לא רצתה לאכול, לשחק בבובות ולאכול שוקולד. באחד הימים ביקשה מהוריה פיל. אביה מיהר לחנות לקנות לה פיל צעצוע והיא לא רצתה אותו, היא רצתה רק פיל אמיתי. מי היה הפיל האמיתי ומה קרה לילדה - תקראו בספר הפיל. הילדים שלכם יאהבו את הסיפור.

תאריך:  15/11/2009   |   עודכן:  15/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה ברגמן
גברים הופכים להיות קצת מלאים, נשים שומרות קצת עודפים אחרי הלידה והתמונות על הזוג דק הגזרה שלפני כמה שנים פיזז על רחבת הריקודים משתנות לתמונות של זוג מבקרי מסעדות
זהר נוי
רומן ייחודי פרי עטו של אקל סיון ממקימי ערוץ 2 ומוותיקי המפיקים ובמאי הסרטים
סימה בנימין-חליפה
ספר חדש לסופר והמאייר הוותיק יוסי אבולעפיה - "כלב, חתול ואיש"    בספר: חוויות העולם הגדול של כלב וחתול ויחסיהם עם בני אדם
אדלינה קליין
עיון מרגש בספר השירים "שירים לסידור החדר", מאת פנינה פרנקל, בהוצאת "ספרי עיתון 77" 2009
רפאל סירקיס
ספר בישול חדש לחלוצת הקולינריה הישראלית רות סירקיס    הפעם, המטעמים לא מגיעים רק מהמטבח באהבה אלא גם מאסיה; טעמים אסיאתיים במטבח הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il