X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
"סטונר": סוף עצוב לרומן מסוג נדיר
הספר "סטונר", פרי עטו של ג'ון ויליאמס, הוא רומן מסוג נדיר סיפורו של אדם מעמיק, איש עקרונות, שחי חיים די אפורים עד שאהבת אמת פוקדת אותו, אהבה שנגמרת בדרך בה כל הרומנים מהסוג הזה נגמרים שווה קריאה, עצוב שנגמר

"סטונר", מאת ג'ון ויליאמס, הוא רומן בהוצאת ידיעות אחרונות, מהסוג הנדיר, שהקורא יודע אחרי כמה עמודים שבסופה של הקריאה, בהגיע הדף האחרון, יהיה עצוב מאוד להיפרד מהספר.
ג'ון ויליאמס, אמריקני יליד טקסס, נולד באזור החוות בשנת 1922 ונפטר בשנת 1994; היה פרופסור לספרות אנגלית באוניברסיטת דנוור, סופר, משורר ומוציא לאור; שני ספריו הנודעים הם "סטונר" ו"אוגוסטוס"; את "סטונר" פרסם בשנת 1965, ספר שלא הצליח במכירות, אבל הרשים את חובבי הספרות; הוצאה מחודשת של הספר ב-2003 הפכה את הספר ל"בסט סלר" המתורגם לשפות רבות.
חייו האפורים של סטונר
לויליאם סטונר, גיבור הספר, קווים ביוגרפים משותפים עם ג'ון ויליאמס. בעל תואר ד"ר לפילוסופיה, פרופסור לספרות אנגלית באוניברסיטת מיזורי, מתבגר שלמד באוניברסיטה הזו ולמעשה בילה בה את מרבית חייו. לאוניברסיטה הגיע כבן יחיד לזוג חקלאים מאזור חוות בקר וגידולים, בגיל 19 בשנת 1910. ילדותו עברה עליו בלימודים ובעבודה במשק החקלאי של ההורים, ילדות עמלנית ושתקנית שהמשיכה לבגרות שתקנית ומסוגרת. מאז החל את לימודיו באוניברסיטה, דרך תואר הד"ר לפילוסופיה שסיים באותו מקום, שבו קיבל באותה אוניברסיטה את המשרה שפירנסה אותו לאורך חייו, ועד מותו, עברו עליו חייו באוניברסיטה הזו, בהוראת ספרות אנגלית.
חייו של ויליאם סטונר, אדם מעמיק, ישר בדרכו, הם בעלי קריירה צנועה כל-כך, שהמספר לא בטוח אם יש איזה סטודנט שזוכר אותו. ובכל זאת פרשת חייו הזורמים להם באותו קמפוס, מרתקת אותנו. יש לו חברים שאינם חברי-נפש ושרק בנקודה מסוימת בגיל עשרים נוצר קשר בינו ובינם. אין לו חברות או נערות שהוא חולם עליהן או שחלומותיו כל-כך סמויים, שהמספר לא מוצא לנכון לציין את החלומות אלה. הוא מתאהב ממבט ראשון באישה צעירה שהוא פוגש באירוע צדקה באוניברסיטה ומחזר אחריה בדרך הגמלונית של צעירים באמריקה הפוריטנית של מחצית המאה העשרים הראשונה, ובפרט צעירים ממשפחות של המעמד הבינוני והנמוך שאין להם מערכת חברתית שבנויה להיכרויות ולשידוכין.
הנישואין, שנראים בתחילה כמו הבטחה, מתגלים כמקח טעות, חסרי אהבה, חיבה או קשר כלשהו. עם הזמן הם הופכים לסוג של טרגדיה כאשר רעייתו של ויליאם סטונר משתלטת על בתם היחידה שאותה גידל סטונר בשנותיה הראשונות בעצמו, בעת שאשתו הייתה שרויה בדיכאון.
סופה של אהבת אמת
אהבה הוא מוצא עם תלמידה צעירה ממנו, כאשר הוא מתבגר ונעשה גבר בגיל העמידה, אהבה שכולה רגשות וחברות, תשוקה וחדוות מין כמו שיש המוצאים אותה בנעוריהם ובכלל. כדרכם של סיפורים מסוג זה, האהבה נגמרת בפרידה. ויליאם סטונר, איש עקרונות, מצליח להסתבך עם אחד מתלמידיו, תלמיד שאינו מחבב ואינו מעריך, שהוא בן-חסות של אחד מחשובי הפרופסורים באוניברסיטה. על הרקע הזה המשרה שלו כמרצה לעולם לא צומחת אל עבר דרגות גבוהות יותר בהיררכיה האוניברסיטאית.
הקורא, המנסה לפענח את סטונר תוך כדי קריאה חרישית בכתיבה הספרותית הבלתי מתלהמת, מוצא את עצמו כאמור רץ מדף לדף ומתחבר לספר המסתיים לו לפתע ומותיר את הקורא בבדידותו.

תאריך:  15/12/2011   |   עודכן:  15/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סטונר": סוף עצוב לרומן מסוג נדיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ברנע
ביקורת על ספרה של גיזי רפפורט, "הטוב שבעולמות האפשריים, מול סכנת הרלטיביזם", הוצאת גוונים, 2011, 159 ש"ח
גד גזית
מילים על ספרה של יעל נאמן "היינו העתיד"    הספר הזה, באופן שבו נכתב, מקומם את זכרוני השונה, ומטריד את זווית הראייה החיצונית שהייתה לי, ממש על אותן דמויות, רק כתריסר שנים קודם לזמן תיאורה של המחברת
עפר דרורי
מעורבותו האישית של המחבר שהיה בעצמו מג"ד בסיני יוצאת מעבר למחקר עצמו ובמקום שתסייע לו בהבנת העובדות מתוך היכרות מעמיקה של הגזרה כשותף לאירועים, הוא נותן חירות לעצמו ותוקף מפקדים עמיתים על פעולה כזו או אחרת שלהם. הוא תוקף בצורה בוטה מפקדים בכירים שבגלל דרגתם וניסיונם אז היו מבוגרים ממנו והיום אינם בין החיים
עפר דרורי
כתוב בהומור ומידת ההתחברות של הקוראים להעצמה האישית היא אישית
עפר דרורי
עיקר הספר סיפורים הוא מאחורי הקלעים של ראיונות מפורסמים שהניבו "רייטינג" רב בקרב הצופים בתוכניות "משעל חם", "שיחת וועידה" ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il