X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
מעטפות חתומות ופרוטקציות לחברים בתחום הגז

עדויות מהחקירה במשרד התשתיות בימי פואד

תחקיר G חושף את העדויות שסיפקו למשטרה חבריו של בן-אליעזר האכיפה שהצטמצמה נגד חברות הגז של המקורבים הקלטות הסתר הניסיונות לקדם פקיד באמצעות השר ובן החבר שצעק בחקירה "פואד יפטר את כולכם!" בן-אליעזר בתגובה: הטענות שקריות לקרוא ולבכות
▪  ▪  ▪
[צילום: אסף שילה / ישראל סאן]

חודשים אחדים לאחר מינויו של בנימין בן-אליעזר לשר התשתיות בממשלתו של אהוד אולמרט עלו בעלי כמה חברות גז קטנות לירושלים, לישיבה בנושא הרפורמה לקידום התחרות בענף. במסדרון המוביל ללשכת השר פגשו יורם טמיר ואבי פרל, מנכ"ל חברת מרכז הגז והיו"ר שלה, בהתאמה, את מוחמד אבו-חוסיין, מנכ"ל סטאר גז.
"מוחמד אמר, 'אני נכנס לשר, בואו נגיד שלום'", שחזר באפריל אשתקד טמיר בפני חוקרי המשטרה הכלכלית את הפגישה. "רל"שית השר הכניסה אותנו ללשכה. בן-אליעזר לחץ לנו ידיים. תוך כדי עמידה, מוחמד הושיט לשר מעטפה. השר לקח, הכניס למקטורן פנימה, נדמה לי לכיס השמאלי למעלה".
בן-אליעזר ואבו-חוסיין, הוסיף טמיר, לא אמרו דבר. גם הוא ופרל לא מצאו מילים שהתאימו למעמד. "אמרתי שלום, יצאתי, אבי אחריי, ללא שיחה בין אבי או ביני לשר. מוחמד התעכב כחצי דקה ויצא אחרינו, והלכנו לאולם הישיבה".
נשמע לך הגיוני, התפלאו החוקרים, ששר יקבל מעטפה סגורה מול כמה עדים? "באותה הזדמנות", השיב טמיר, "על-רקע ידיעתי שג'לאל (אביו של מוחמד והבעלים של סטאר גז) קשור עם פואד מפלגתית, זה לא נראה לי מוזר... ...".
בהמשך שינה טמיר את דעתו וחשב שאכן מדובר היה במעמד מוזר. בן-אליעזר, לעומתו, לא רואה בסיפור שום דבר חריג: בסך-הכול עוד מעטפה מיני רבות שקיבל מחמולת אבו-חוסיין. "אין פגישה שאני לא יוצא עם מעטפה מג'לאל", הסביר לחוקרים, "לעזור לבן הזה, לשבץ את הבת הזאת". החוקרים לא דרשו פירוט נוסף ביחס למה שהיה במעטפות. בן-אליעזר בתגובתו ל-G סירב להתייחס לשאלה בנושא.
העדויות הללו נמסרו במסגרת מה שנראה כאחת הפרשות החמורות שנחשפו בשנים האחרונות במשרד ממשלתי. השלב הגלוי בחקירה החל לפני כשנה, כאשר המשטרה הכלכלית עצרה עובדים באגף הפיקוח על הגז, ובראשם המנהל נתן קרמרסקי, בעצמו שוטר בדימוס בדרגת תנ"צ. עצור בכיר אחר היה ראש תחום החקירות, אלברט עמר. לפי החשד נתנו השניים הקלות באכיפה בתמורה לטובות הנאה. עמר נחשד בקבלת כספים במעטפות ובאמצעות העסקה פיקטיבית של בנו במרכז הגז ובסטאר גז. טובת ההנאה לקרמרסקי, לפי החשד, הייתה מתוחכמת יותר: סיוע בשכנועו של השר לקדמו. לאחר חקירות שוחררו החשודים לבתיהם, ומאז הם ממתינים לשימוע. הפרקליטות, יש לציין, מתלבטת במקרה של קרמרסקי ביחס להגשת כתב אישום בגין סעיף שוחד, והחלטות סופיות יתקבלו רק לאחר השימוע.
קרמרסקי מכחיש שהקל עם החברות, וטוען שמעולם לא ביקשן לסייע לו אצל השר. כך או כך, דבר אחד בטוח - קיימות סיבות טובות לחשוב שביכולתן לעשות זאת: ג'לאל אבו-חוסיין, איש מפלגת העבודה (ששמעון פרס היה בביתו, לדבריו, "אולי מאה פעם"), הוא מחבריו הקרובים של בן-אליעזר כבר עשרות שנים, ובפריימריז פעל למענו רבות במגזר הערבי; חבר קרוב אחר של השר הוא אריק חדד, ששימש כמנכ"ל אובק גז, חברה אחרת שלפי החשד זכתה להקלות.
הקשרים הבעייתיים הללו נחשפו בתחקיר G כבר בנובמבר 2007. כעת, מסמכים ותמלילי חקירות המשטרה, הנחשפים כאן לראשונה, מסייעים לתמונה להתבהר, או שמא להשחיר: בן-אליעזר, מתברר, לא נמנע מלטפל בענייני מקורביו, נפגש איתם לשיחות שעסקו בקרמרסקי, קיבל מהם מכתבים בעניינו, וגם אם לא נתן הוראות מפורשות להקל עמם, התנהלותו והתנהלות מקורביו שידרה מסר ברור שהפקחים כבר הבינו לבד. בהודעות לעיתונות תקף השר בן-אליעזר את עברייני הגז; בשעות הפנאי הוא פגש אותם.
הפיצוץ הגיע לאחר שחתול שחור עבר בין חלק מהמעורבים. אחד מהם הגיע למשטרה עם ערימה של הקלטות ומסמכים והפך לעד מדינה. מתמלילי העדויות שנגבו בחקירה שנפתחה עולה במלוא כיעורה תמונת הקשר בין גורמים מפלגתיים בעלי אינטרסים עסקיים לבין השר הממונה והפקידות הבכירה שרוצה לשאת חן בעיניו. העדויות הללו מספקות הצצה אותנטית אל הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן בישראל להשפיע על שלטון החוק. לקרוא ולבכות.

1. כבש, אורז ואכיפה מסורסת
בן-אליעזר הורה להפסיק "את רדיפת החברות הקטנות". המשמעות: האכיפה נגד חבריו הצטמצמה
▪  ▪  ▪

2. למה הודח מנהל המרחב?
דוב שריר, שניהל את החקירה נגד החברה שבבעלות מקורבו של בן-אליעזר, הודח מתפקידו
▪  ▪  ▪

3. שוב פותחים שולחן
פקחי המשרד שהגיעו לביקורות אצל אבו-חוסיין נתקלו בשערים נעולים. לראש האגף זה לא הפריע לבלות איתו במסעדות
▪  ▪  ▪

4. החברים של פואד יעזרו בקידום
מנהל אגף הפיקוח ביקש מחבריו של בן-אליעזר להמליץ לשר לקדמו. באחד המקרים הוא אפילו הכתיב מכתב בשבחו
▪  ▪  ▪

5. מעוזר שר למנכ"ל חברת גז
במשך שנים כיכבה אובק גז בפעילות האכיפה של המשרד. ואז מונה לה מנכ"ל חדש: העוזר לשעבר של השר
▪  ▪  ▪

6. "פואד יפטר את כולכם"
בנו של חבר השר נתפס מבצע עבירה, ולטענת קרמרסקי, זה מה שהיה לו להגיד במשטרה
▪  ▪  ▪

7. סוף עידן החברות
כשלחברות נמאס מקרמרסקי, הן העבירו לשר הקלטות סתר שלו. עד המדינה טוען שפואד סיפר להם שיש גם תלונת הטרדה
▪  ▪  ▪

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  18/06/2010   |   עודכן:  19/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עדויות מהחקירה במשרד התשתיות בימי פואד
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כמה עצוב, איזו שחיתות,
חיקי  |  19/06/10 10:23
2
פואש שלא נדע
איש העבודה בעבר  |  19/06/10 15:00
3
פואד שובר שמאלה -להיות אתרוג!! ל"ת
dodel  |  19/06/10 19:27
4
מה עם מכירת "בזק" לגד זאבי??? ל"ת
isadora  |  19/06/10 19:33
5
יואב יצחק!מה דעתך על פואד?. ל"ת
צודק תמיד!!!  |  19/06/10 19:38
6
גד זאבי-סביון ישראל-פואד? ל"ת
שאלות מביכות!  |  19/06/10 19:44
7
משקל שחיתויות פואד כמשקל גופו ל"ת
חץ  |  20/06/10 09:24
8
כבר שנים ש"הפואדיזים"זולל כל
פלא יועץ  |  20/06/10 10:55
9
לטורקים ארדואן וליהודים פואד.  ל"ת
חורבן רקב והרס.  |  20/06/10 11:37
10
פואד מושחת ."זעקי ארץ מושחתת"
שושפרי  |  20/06/10 11:38
11
מבקר המדינה למה שותק??? ל"ת
תושב שדרות  |  20/06/10 12:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המועצה המקומית בבית אל אישרה באופן רשמי בנייה למרות שמדובר בשטחים שכלל לא נמצאים באחריותה אלא נמצאים מחוץ לתב"ע ולמרות שחלו פגמים מהותיים בבקשות    המינהל האזרחי: ההיתרים ניתנו שלא כחוק    הכתובת של הבונים: בביתו של חבר הכנסת יעקב כץ
יפעת ארליך
כדי לייהד את הגליל, הקימו את נצרת-עילית. כדי לייהד את נצרת-עילית, הקימו בה את שכונת גבעת ברק, שבתיה נמכרו בהנחות מפליגות לאנשי צבא ומשטרה. אלא שתחקיר 'מקור ראשון' מגלה כי רבים מהתושבים הפרו את החוזים שעליהם חתמו, ומיהרו למכור את הבתים לבני מיעוטים, תוך שהם מפיקים רווחים נאים. המראה של מזוודה עמוסת מזומנים, כך מתברר, יכול לשבור גם לוחמים קשוחים
אבי בר-אלי
מאכערים מופעלים על-ידי קבלנים החושקים במכרזי המיליארדים, חברי מרכז הליכוד לוחצים לשריין מקומות עבודה לנאמניהם, תנאי הסף משתנים באמצע הליך המכרז וקצין צה"ל מזנק לראש הדירוג לאחר שהצהיר על ניסיון בעבודה מול ועדי עובדים    כך נראה המכרז לבחירת מנכ"ל רכבת ישראל, שיוביל את מהפכת התחבורה של נתניהו וכ"ץ
יואב יצחק
היזמים רכשו 33 דונם מהמינהל תמורת 1.5 מיליון ש"ח    בחלוף חמש שנים מוצעת למכירה ב-40 מיליון ש"ח    בראש היזמים-הפעילים: אכרם חסון, מקורבו של אולמרט
יואב יצחק
הסיפור המלא (כמעט): כיצד נולדה פרשת הולילנד    החשיפה הראשונה ב-News1 ביולי 2008    המידע שהעברנו לראשי יאח"ה באותה עת    החקירה הסמויה והתשאולים שנערכו לאיש המרכזי    הפחד אליו נקלע האיש בעקבות התשאולים והחקירה הסמויה שגרמו להליכתו לניצב (בדימ.) אריה עמית כדי שיסייע לו להיות עד מדינה    ההסכמה של משה לדור    ההחלטה שבדרך: לעצור את משפט אולמרט לכמה חודשים ולהגיש נגדו ונגד המעורבים כתב אישום מתוקן גם בגין עבירות שוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il