X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים מפזרים בימים אלו "גשם" של חיסונים נגד כלבת על פני שטחי מדינת ישראל פיזור החיסונים נעשה מהאוויר על פני שטח של כ-20,000 קמ"ר, בהיקף כספי של כ-4 מיליון ש"ח. התרכיבים נתונים בתוך פיתיונות, אשר נראים כקופסאות גפרורים קטנות, והם מיועדים השנה בעיקר לאוכלוסיית התנים, המועדים במיוחד להידבקות בזן הנגיף החדש של מחלת הכלבת, שמאפיין את השנתיים האחרונות
▪  ▪  ▪

מישור חשוב נוסף של התמודדות עם המחלה הינו פרויקט החיסון האוראלי. חיסון זה ניתן לשועלים ותנים באמצעות פיזור פיתיונות הנושאים את החיסון מן האוויר. הפיתיונות מושלכים מכלי טייס קלים והם נראים כקופסאות גפרורים קטנות בצבע חום בעלות ריח המושך את השועלים והתנים. כאשר בעל החיים נוגס בהם, מגיע התרכיב למגע עם ריריות הפה וגורם להתחסנות בעל החיים. גודל הפיתיון מותאם לגודל וצורת הלסת ומאפשר וודאות גבוהה במיוחד שכאשר הוא ייאכל, בעל החיים יחוסן.
על בני האדם להימנע ממגע עם פיתיונות אלו, על-אף שהם אינם מסוכנים.
פרויקט החיסון הארצי של שועלים ותנים כנגד הכלבת החל בניסויי שדה בשנת 1998 בעקבות התפרצות המחלה בשועלים, ובעקבות שלושה מקרי מוות של בני אדם שחלו בכלבת.
קדם לפיזור מחקר שנערך על-ידי השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ורשות הטבע והגנים, בו הוכחה יעילות השיטה של פיזור תרכיבים מהאוויר, בחיסון השועלים והתנים בתנאי השטח של המדינה וכן נעשה ניסוי מעשי של פיזור החיסון בצפון הארץ, באזור בו הייתה שכיחות המחלה גבוהה במיוחד. החל משנת 1998 ועד היום פוזרו 5 מיליון פיתיונות. במהלך בדיקת השיטה נמצא כי חיסון בדרך זו אינו מתאים לכלבים, ועל כן מושם דגש נרחב על איסוף כלבים משוטטים וחיסון כלבים ביתיים.
החיסון האוראלי תרם לכך שבשנים האחרונות לא נצפו כלל מקרי הידבקות בקרב שועלים. בקרב התנים, לעומת זאת, נרשמה עלייה בהידבקות, כאמור בגלל הנגיף הייחודי שפוגע בעיקר בכלבים ודומיהם.
ועדת ההיגוי הבינמשרדית, שמונתה לטיפול בהתפרצות מחלת הכלבת קבעה כי פיזור החיסון האוראלי הוא אחד הכלים הטובים והיעילים בהם ניתן לעשות שימוש להכחדת המחלה בקרב אוכלוסיית התנים.
ד"ר בוריס יעקובסון, האחראי על הפרויקט בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "גודל אוכלוסיות התנים בארץ וצפיפותם גבוהים מאוד ולכן עלינו לחסנם באופן האפקטיבי ביותר, לשם מניעת התפרצות גדולת ממדים של המחלה. החיסון האוראלי הוא כלי שהוכח לאורך השנים כיעיל ביותר בהתמודדות עם מחלת הכלבת בקרב חיות בר".
השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות קוראים לציבור הרחב לא לאסוף כלבים שאינם מוכרים להם מהרחוב, ולדווח לעירייה על כלבים משוטטים. בעלי הכלבים נדרשים להקפיד לחסנם נגד כלבת מדי שנה (על-פי חוק) ולהקפיד לטייל עימם עם רצועה. שחרור כלבים באופן חופשי, עלול להביאם במגע עם בעלי חיים אחרים החולים בכלבת, ובכך להכניס את המחלה הביתה, באמצעות הכלב הביתי ולסכן את בני המשפחה.

בברכה,
דפנה יוריסטה
דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר
תאריך:  24/01/2012   |   עודכן:  24/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרית גבאי
מדריך לצרכן המקוון באדיבות TNT אקספרס ישראל
שאולה אטין
סטודנטים לתואר ראשון ולתארים מתקדמים ימלאו תפקידים מעשיים בבדיקת היבטים שונים שקשורים למשימה ובפיתוח המערכת
קרנית בסון
לראשונה בישראל, הצגת תיאטרון לפעוטות (שנה- שלוש) בתיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער
טל סופר
תשעה מוסדות אקדמאיים יוקרתיים מצפון אמריקה בחרו בתוכנת Primo פרי פיתוחה של החברה    מערכת Primo לחיפוש ולגילוי מידע ממשיכה להיות המערכת המועדפת ע"י ספריות המוסדות האקדמיים המובילים בעולם. ההיקף הכספי של העסקות החדשות הינו $2m
טל סופר
התואר, 2011 INTERNET TELEPHONY Product of the Year Award, הוענק לאקטליס בזכות הטכנולוגיה שלה (BBA) להגדלה ולהאצת רוחב הפס. טכנולוגיה זו מאפשרת פס רחב במהירות גבוהה עבור מיליוני בתי אב ומנויים שהשירות לא הגיע אליהם עד כה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il