קבוצת Ex Libris® מובילה עולמית במתן פתרונות מיכון לספריות, הודיעה כי אוניברסיטת בוסטון קולג' עלתה לאוויר עם מערכת Alma, פרי פיתוחה, שירות מבוסס ענן לניהול ספריות. בוסטון קולג', כשותף לפיתוח מערכת Alma מראשית התהוותה, היווה שחקן בעל תפקיד מרכזי בהתפתחות האסטרטגית של החברה במערכות מאוחדות לניהול משאבים.
בוסטון קולג', לקוח ותיק של אקס ליבריס, יישם את מערכת ®Aleph של אקס ליבריס כבר בשנת 1999. בשנת 2007 בוסטון קולג' עשו את הצעד ראשון לקראת איחוד שירותי הספריה, עם יישום מערכת ®Primo לחיפוש וגילוי, אף היא מבית אקס ליבריס. בעת האחרונה סיימה בוסטון קולג' את המעבר לשירותי הדור הבא באמצעות החלפת מערכות ישנות מרובות משתמשים, לניהול אוספים מודפסים, אלקטרוניים, ודיגיטליים ועברו לפתרון משולב ויחיד - Alma.
שירותי ספריית בוסטון קולג' מנוהלים כיום על-ידי שני פתרונות הדור הבא: Alma, המספק ניהול משאבים אחיד, ו-Primo, אשר מספק למשתמשים פלטפורמת חיפוש וגילוי אחידה. בנוסף, עבר בוסטון קולג' להשתמש בפתרונות מבוססי הענן של אקס ליבריס. מעבר זה מאפשר להן להקדיש את המשאבים הקיימים על-מנת לספק למשתמשים חוויית מחקר ברמה עולמית.
טום וול, מנהל ספריית בוסטון קולג', אומר: "זהו רגע מאד מרגש עבורינו. החזון האסטרטגי שלנו מעודד שיתוף פעולה וחדשנות, שני ערכים המצויים במערכת Alma. הפכנו להיות שותפיה של אקס ליבריס בפיתוח כדי להתאים את התוצאה למטרות האסטרטגיות שלנו וכדי לתמוך בתהליך הפנימי שעשינו על-מנת לפשט ולייעל תהליכים. הארכיטקטורה של מערכת Alma בגרסת ענן, עולה בקנה אחד עם המחוייבות שלנו לשפר את היעילות ולהתמקד בשיפור חוויית המשתמש. שיתוף הפעולה עם אקס ליבריס סייע לנו להחדיר את המערכת המאוחדת בהצלחה, תוך גמישות מקסימלית בעידן של טכנולוגיה משתנה".
מתי שם טוב, מנכ"ל אקס ליבריס, אומר: "בוסטון קולג' הינו מוסד עם היסטוריה של מובילות טכנולוגית. הקולג' היה אחד הראשונים בארה"ב להצטרף לקהיליית Primo כדי ליישם את פתרון החיפוש והגילוי. אנו גאים לראות את Alma בשימוש באוניברסיטה יוקרתית זו ומעריך את ההזדמנות שהייתה לנו לשתף פעולה עם צוות הספרייה במהלך 3 השנים האחרונות. כעת אנו מביטים קדימה, אל עבר לקוחות נוספים שעתידים לעלות לאוויר עם Alma".
אודות Alma
שירות הענן Alma מאיץ את יכולתן של ספריות לספק למשתמשים שירותים מתקדמים על-ידי איחוד, אופטימיזציה והרחבת השירותים הניתנים על-ידי הספריה. Alma מאחדת את המערכות השונות אשר מסייעות היום בידי הספריות בניהול המאגרים השונים: אוספים מודפסים, אלקטרוניים ודיגיטליים. ממשק הענן של Alma מאפשר לספריות תפעול וניהול יעיל יותר על-ידי שיתוף מידע ועריכת שיתופי פעולה עם גופים אחרים. כתוצאה מכך ספריות יכולות למקד את מאגרי המידע שלהן על-ידי הרחבת שירותים בתוך ומחוץ למוסד האקדמי ולתמוך בתהליך הלימוד והמחקר. בין התכונות הבולטות של שירות הענן של Alma: ניהול מאגר אחיד, שיתוף ניהול metadata, ניהול אוספים חכם, אופטימיזציה של מאגרי המידע, ארכיטקטורה וממשק פתוח.
אודות בוסטון קולג'
Boston College is one of the most prestigious research-focused universities in the United States, ranked 31st by U.S. News and World Report and 26th in the Forbes 2011 America's Best Colleges listing. Boston College confers more than 4,000 degrees annually in more than 50 fields of study through eight schools and colleges.
For more information, see
[קישור].
אודות אקס ליבריס
אקס ליבריס, ספקית מובילה של פתרונות מיכון לספריות אקדמיות, מציעה מערכת מוצרים מקיפה לניהול, קטלוג והנגשה של מידע אלקטרוני, דיגיטלי ומודפס. לאקס ליבריס פתרונות יעילים וידידותיים למשתמש עבור ספריות מודרניות ומאפשרים להן לענות על הצרכים העכשויים והעתידיים של משתמשי הקצה והספרנים.
לאקס ליבריס 5000 לקוחות ביותר מ-80 מדינות.
For more information about Ex Libris Group, see our, join us on Facebook, visit our Commentary blog, and follow our Twitter page.