X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
קבוצה ייחודית מסוגה במחלקה 6ב' של המרכז הרפואי לבריאות הנפש טירת כרמל
▪  ▪  ▪

באגף הסגור של מחלקה 6ב' שבמרכז הרפואי לבריאות הנפש טירת כרמל, בו נמצאים מאושפזים במצב החריף של המחלה, מתקיימת קבוצה ייחודית מסוגה, ביוזמתו של האח המוסמך דניאל דורפמן, שלמרות האשפוז באגף הסגור, יוצאת החוצה לטיפול בבעלי חיים במרכז החי של בית-החולים. מדובר במטופלים שאוהבים בעלי חיים, הבוחרים להשתתף בקבוצה וקיבלו אישור רפולפיכך, כשהכוונה היא ליצור מפגש חוויתי ומהנה בין המטופלים ובעלי החיים, במטרה להביא רוגע והסחת דעת מהמצוקות הנפשיות, וביסוס החוסן הנפשי בהתמודדות עם המחלה.
דורפמן שהוא בעל הכשרה בטיפול בעזרת בעלי-חיים, הסביר כי המפגש עם בעלי-חיים בסביבה בריאה ונינוחה, מאפשר למטופלים מהאגף הסגור שלעיתים מרגישים עצמם דחויים, בודדים ומנותקים ומרבים לעסוק במחלתם, להתנסות ברגשות אחרים כגון: אהבה ודאגה לאחר, אפשרות להזדהות, ותחושת מעורבות במתרחש במרכז החי.
המטופלים, כמו אלה מהאגפים הפתוחים, משתתפים בתחזוקה שוטפת של המקום עצמו, מאכילים, מלטפים, מחליפים מים בכלובים, מטיילים ומשחקים עם בעלי החיים, ויוצרים קשרים עם מטופלים אחרים. כל זאת ממריץ ומניע אותם, והעייפות והרצון לישון מתחלפים באנרגיה חיובית.
"הקבוצה משכיחה ממני את המחלה ואני מרגישה חופשיה. אני יוצאת מהאגף הסגור למרכז החי ושם מחכה לי לייקה הכלבה ששמחה לראות אותי ומלקקת את ידי. היא לא שופטת אותי אלא רואה אותי כפי שאני באמת", אמרה מטופלת בת 42 שמגיעה מדי פעם לאשפוזים במחלקה.
"אני כועס על העז שמסרבת לטפל בילד שלה הגדי, וגם כשאנחנו מנסים להרגיל אותה אליו היא מכה ודוחה אותו. אני מרגיש כלפיה את אותו הכעס שאני מרגיש כלפי אמי שגם היא לא הייתה נוכחת עבורי במצבים קשים..." אמר מאושפז בן 32 משתמש בסמים קשים. "בשביל הגדי התינוק הזה אני מסרב לוותר ומנסה שוב ושוב, העיקר שלא ירגיש לבד...".
מטופל נוסף סיפר שהוא אוהב ללטף את הארנבות כי זה מרגיע אותו ונותן לו הרגשה שהוא איננו לבד.
גריגורי אידלמן - אח אחראי במחלקה, אמר שהמטופלים רואים בהשתתפות בקבוצה גם צ'ופר וטיול מהנה, כשבדרך ממרכז החי הם נכנסים לקפטריה ומפנקים את עצמם בדברי מתיקה, סיום מענג לפעילות חווייתית מהנה ופורייה.
טל דרורי, מנהלת הסיעוד הוסיפה, כי פעילות זו של דורפמן החורגת מגבולות המחלקה ומהגדרות התפקיד המקובלות, איננה רק גורמת הנאה למטופלים אלא גם מעוררת את חדוות היצירה של הצוות המטפל.
יעל בראונשטיין, מטפלת בעזרת בעלי חיים שאחראית על מרכז החי במרכז הרפואי לבריאות הנפש טירת כרמל, אמרה שהקבוצה מהאגף הסגור במחלקה 6ב', מאפשרת למטופלים להביא לידי ביטוי את החלקים החיוביים והבריאים שבהם, עם הענקה מעצמם לזולת.
פעילות הקבוצה הייחודית, מרחיבה למעשה את מגוון הפעילויות הטיפוליות במרכז החי, שכוללות קבוצות עבודה של מטופלים מאגפים פתוחים, וקבוצות טיפוליות בעזרת בע"ח המתקיימות בתוך האגפים הסגורים.

תאריך:  27/04/2014   |   עודכן:  27/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאושפזים באגף הסגור יוצאים לפינת החי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי נאור
הנהגים המקצועיים שבנמל אשדוד הכריזו הבוקר על שביתה, בשל התנהלות חריגה של יצחק בלומנטל, מנכ"ל הנמל בפועל.
זהר נוי
פנורמה תוכנה מציגה את הפתרון הראשון בשוק לגילוי נתוני בינה עסקית שמציע אינפוגרפיקה להצגת נתונים דינמית    משתמשי Panorama Necto 14 יכולים להשתמש בהמחשות חזותיות כדי ליצור סיפורים עסקיים, לנווט בקלות בין מקורות מידע רבים ולקבל החלטות עסקיות יותר טובות ויותר משותפות
סיגל אוברמן
שי מירון
אפליקציית הרכבת הפופולרית שהושקה באמצעות Moblin, ורשמה 750 אלף הורדות תוך שנה בלבד, יוצאת בגרסה חדשה המותאמת לכל מערכות ההפעלה הפופולריות לסמארטפונים. הגרסה החדשה כוללת אפשרות לצפייה בשפה האנגלית, שמירת היסטוריית חיפושים, והצגת חדשות מהארץ והעולם.
רות אבנת
טיסות ישירות מנתב"ג לפרוג'יה, עיר המחוז המרכזית שבקו התפר בין טוסקנה לאומבריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il