X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים

ב-14.5.03 תוך פקק תנועה בתל אביב, ובנסיעה במהירות של כמעט אפס, פגע פגוש קדמי של מכונית מסוג מאזדה בפגוש האחורי של מכונית מסוג פאסט. על שני הרכבים לא נראו כל סימני פגיעה, אולם, שני הנהגים החליפו ביניהם פרטים והמשיכו בדרכם בשלום (אני נהגתי במאזדה).
כתשעה חודשים לאחר ה"ארוע", קיבלתי הודעה טלפונית מחברת הביטוח של נהג הפאסט ובה נאמר כי מה שקרה ביני לבין נהג הפאסט גרם לפציעת נהג הפאסט ונזק למכוניתו, ויהיה עליי לשלם לחברת הביטוח הוצאות. בשיחה טלפונית נוספת עם סוכנות הביטוח שאותה אני יזמתי, נודע לי כי לפאסט הייתה תאונת דרכים אמיתית חודשים אחדים לאחר ה"ארוע" המדובר, ומיד לאחר אותה תאונה אמיתית הוא שלח הודעה לחברת הביטוח, ומסר את הפאסט לבדיקה על-ידי שמאי.
בהודעתו של נהג הפאסט לחברת הביטוח, דווח על תאונה עם נפגעים, וה"ארוע" שהיה בינינו תואר: כ"חבטה בחלקו האחורי של הרכב בפגוש אחורי ותחתית בית מכסה מטען", ובהמשך הדיווח הוא אישר כי מהירות הנסיעה של המכוניות הייתה כמעט אפס.
מטופס הדיווח של נהג הפאסט לחברת הביטוח, הושמטו פרטים מהותיים ביותר, שבלעדיהם חברת הביטוח לא מאשרת לעולם קבלת דיווח על תאונה. הושמט המידע על הנהג הפוגע, תיאור התאונה, פרטים על הפגיעה הגופנית, שם המוסד הרפואי שטיפל בו, מספר ימי אשפוז, ואפילו לא נרשם תאריך מילוי הטופס (רק בתאונת פגע וברח, חברת הביטוח לא דורשת פרטי רכב צד ג').
נהג שנפגע בתאונת דרכים, חייב לדווח למשטרה על התאונה ועל הנפגעים, תוך פרק זמן סביר, אולם, חברנו שנהג במכונית הפאסט חשב ששנה וחצי לאחר הארוע, שאותו הגדיר כתאונה, ושנה לאחר התאונה האמיתית, הם זמן סביר. בדיווח המאוחר למשטרה נהג הפאסט תיאר את האירוע כ"מתן פגיעה או חבטה רצינית בחלק האחורי של הרכב... הרכב עף קדימה... הראש והצוואר נזרקו גם הם קדימה ונגרמה חבלה בראש".
בדיווח למשטרה נהג הפאסט אינו מתייחס לנזק שכביכול נגרם למכוניתו, אף על-פי שהדיווח למשטרה נמסר לאחר בדיקת שמאי הרכב, ולא היה כל אישור לנזק רפואי שנגרם כשנה וחצי לפני כן.
הארוע הגיע לביהמ"ש השלום בתל אביב, ונדון ב-19.5.09 בפני השופטת המלומדת ברק נבו מיכל. השופטת דנה בתיק וקבעה כי נהג הפאסט אכן נחבל בראשו ובצווארו מהארוע שהיה בשנת 2003, וכל הטעויות והמחדלים שעשה בדיווח מאוחר ובהשמטה של פרטים מהותיים ביותר שבלעדיהם אין כל ערך לדיווחים שלו, מוכיחות את תום ליבו ואת אמינותו, ועל כן חברת הביטוח תשלם לו על הנזק הפנימי שנגרם למכונית הפאסט, כפי שקבע שמאי הרכב.
לאחר בדיקה יסודית, התברר לי כי טופס הדיווח של נהג הפאסט לחברת הביטוח היה מזויף, אולם, גם אם הטופס היה אמיתי, העובדות שתוארו על-ידי נהג הפאסט אינן סבירות ואינן הגיוניות, ולא מתיישבות עם חוקי יסוד פיזיקליים משום שמכונית פאסט היא מכונית כבדה בהרבה ממכונית מאזדה, וכדי שמכונית מסוג מאזדה תצליח להעיף קדימה מכונית מסוג פאסט ותגרום לה לחבלה, היא הייתה חייבת לפגוע בה במהירות גבוהה, אולם, הוסכם על-ידי כל הצדדים כי מהירות הנסיעה הייתה קרובה לאפס.
אם אכן היה מדובר בהתנגשות במהירות גבוהה, היה נגרם למאזדה נזק חמור בהרבה מהנזק לפסאט בגלל הבדלים מהותיים במשקלי המכוניות שנובע מהבדל מהותי בעובי הפחים (משקל פאסט כפול ממשקל מאזדה), ואין ספק שאני, שנהגתי במאזדה, הייתי נפגע באופן קשה בהרבה מנהג הפאסט, אולם, הוסכם על הצדדים, כי אני לא נפגעתי לחלוטין, וכי לא נראו כל סימני פגיעה על הרכבים.
אחד מחוקי הפיזיקה האלמנטריים בעניין מכה ותגובה שאותם ניסח ניוטון, ואותם מלמדים בבית ספר יסודי, אומרים כי לכל מכה יש תגובה שווה בעוצמתה והפוכה בכיוונה. אם השופטת המלומדת הייתה משתתפת באותם שיעורי פיזיקה, היא הייתה מבינה כי כתוצאה מן המכה הקלה שקיבלה מכונית הפאסט הכבדה מאחור ממכוניתי קלת המשקל, לא היה יכול להיגרם כל נזק לפאסט אם למאזדה לא נגרם נזק כלשהו, ובנוסף לכך, ראשו וצווארו של נהג הפאסט לא היו עפים קדימה ממכה שמכוניתו קיבלה מאחור.

אני הופעתי במשפט כעד של הנתבעת, ואין לי עניין כל כלכלי בתיק, אולם, ההתנהגות של השופטת הייתה תמוהה ביותר (בלשון המעטה). השופטת התעלמה לחלוטין ממסמך המפרט באופן מלא ומדויק את השתלשלות העניינים.
הכותב הוא גמלאי משרות המדינה (משרד האוצר - מס הכנסה), בן 63.
תאריך:  24/05/2009   |   עודכן:  24/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם שופטים חייבים ללמוד פיזיקה בסיסית
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מעניין את השופטת כקליפת
א"ד  |  24/05/09 13:06
 
- אזרח משורה לא מעניין את השופט
קרש גיהוץ  |  24/05/09 20:53
2
העובדות לא חשובות
אבי ט'  |  24/05/09 18:01
3
שיפוט בהטלת מטבע
שביל בצד  |  24/05/09 18:16
4
למגיב מספר 1
טלילה סטן  |  24/05/09 21:19
5
חוסר אמון בשפיטה
אגגי פפר  |  25/05/09 03:31
6
מי שמך לבקר שופטים?
צביקה ג'  |  25/05/09 08:58
 
- מי אתה צביקה ג' ?
לולילו  |  2/12/10 18:56
7
מדינה מושחתת
אפי דוד  |  25/05/09 11:31
8
זה מצחיק
שי אחד  |  5/08/10 23:08
9
לדרוש משופטת תעבורה רציונליות?
בתשמונה  |  2/12/10 19:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוש מיימון, לוס אנג'לס
אנחנו יכולים לאהוב את זה או לא, אבל זאת עובדה. אם עד אמצע שנות השבעים היה טפטוף של ישראלים לאל.איי, הרי שבשני העשורים האחרונים הנוכחות הישראלית כל כך מאסיבית שגורמים רשמיים נוקבעים במספר של 200 אלף ישראלים!
ציפי לידר
ד"ר אברהם בן-עזרא
חן בן אליהו
דברים אחדים מתוך מסה בכתובים, לרגל ביקורו בארץ של בנדיקטוס מלדיקטוס ולנוכח ההתרפסות הממלכתית וההמולה התקשורתית, עד כדי שיכחה עצמית ואובדן הזהות הלאומית
משה חזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il