X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
"בלרינה" - דרמה אנושית ומרגשת - אוטיסטית ומקומה במשפחה - בית צבי במפגש טעון בין בני המשפחה צצים אירועים מפתיעים והסיום הוא בלתי צפוי
▪  ▪  ▪
[צילום: אייל לנדסמן]
[צילום: אייל לנדסמן]

"ברינה" היא דרמה מרגשת העוסקת בדרכי הטיפול באוטיסטים. המחזה העולה בבית צבי הוא חוויה תיאטרלית שבסיומה אף עין, גם של השחקנים, לא נותרת יבשה.
העיתונאי והמחזאי הנורווגי ארנה סקואן כתב את המחזה בשנת 1976. סקואן שמת לפני 12 שנים בגיל 89 היה אב לילדה אוטיסטית והוא נודע בכך שהיה לוחם זכויות נכים בחברה. הוא סבר שמוסדות לאוטיסטים היו פעמים רבות גורם שלילי לחינוכם.
העלילה עוסקת באדית, רקדנית עבר מהוללת, המגדלת את בתה האוטיסטית, מלי. אדית היא גרושה והיא נאלצה לוותר על החווה המשפחתית ולעקור למלון דירות בשל פשיטת רגל. אדית חטפה את בתה ממוסד בו שהתה ומחליטה לגדל אותה בעצמה, בבית. בני, אביה של מלי, והגרוש של אדית סבור שמקומה של הנערה במוסד מתאים. כך גם סבור אודי, אחיה של מלי, עורך דין במקצועו. לתמונה נכנסת גם חברת ילדות, רותי שהפכה בינתיים לעובדת סוציאלית, והיא מטפלת בתיק האישי של מלי ואמורה לחוות דעה לגבי דרכי הטיפול בה.
משחק כובש
במפגש טעון בין בני המשפחה צצים אירועים מפתיעים והסיום הוא בלתי צפוי, מרגש, כואב, המותיר את הצופים המומים ומוחטים דמעה.
כאן המקום לציין במיוחד את המוזיקה השמימית, העוצמתית והמדהימה שכתבו שרון ברנטמן ואלדר ברנטמן שבה שזורים מוטיבים מתוך אגם הברבורים.
גיל וינברג עיבד וביים את המחזה ובזכות להקת השחקנים המוכשרת, ההפקה היא בעלת עוצמה תיאטרלית מרגשת עד מאוד. מיכל מאיר דבירי מגלמת את אדית, ומשחקה הוא כובש, מוצלח ומשובח עד מאוד. ירדן גוז מגלמת את מלי באורח מופלא ומצטיין. היא משחקת בכישרון רב ומחוללת על הבמה ברוב חן ורגש.
כרמל יחיה משחקת את החדרנית הני ומשחקה יפה מאוד ומצוין. כרמל סלע הנהדרת מגלמת את רותי העובדת הסוציאלית ברוב חן ובמקצועיות. גל זמיר מגלם את בני, אביה של מלי ברגש רב ובמשחק חוויתי נהדר.
יהושוע (שוקי) אינדורסקי מצוין בגילום התפקיד של בני, אחיה של הנערה. רותי ויטל גלעד כתבה את הנוסח העברי העכשווי והקולח. זאב לוי עיצב את התפאורה הפרקטית.
איריס מועלם עיצבה את התאורה המופלאה שיש לה תפקיד מיוחד בהצגה. נטשה מנטל עיצבה את התלבושות הנהדרות של השחקנים. קרן נוטיק אחראית לכוריאוגרפיה המקסימה.
אין ספק שבלרינה היא הצגה עם עוצמה רבה המותירה את הצופים בהלם קל מן המתרחש לאורך ההצגה ובסיומה.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  26/03/2015   |   עודכן:  26/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נעמה בן-דוד-טרבלסי
פסח נחשב לחג כל חגי השחיתות הקולינרית, התחושה הכללית היא שעדיין לא סיימנו לעכל את הקינוח של הארוחה הקודמת וכבר הגענו לארוחה הבאה    פסח הוא אחד החגים המהנים ומענים, בכל טוב יש גם רע    אנסה למזער את הגורמים הרעים ולהדגיש את התחליפים הבריאים, מבלי להפחית בטעם
גיל נוילנדר
האם הייתם מכניסים מצלמה ומיקרופון לסלון הבית שלכם ומשדרים את זה לאינטרנט לעיני כולם? אולי זה בדיוק מה שאתם עושים כשאתם מכניסים טלוויזיה חכמה הביתה    מהן הסכנות בטלוויזיות החכמות ואיך תימנעו מהן?
מכון ויצמן למדע
כיצד יושפעו סיכויים סטטיסטיים אם נחיל אותם על מערכת קוונטית?
אלי אלון
על אף שהוכרז על-ידי מדינת ישראל כאתר לאומי עוד לפני למעלה מ-30 שנה, שמו של האתר הלאומי "פינת הנרייטה סאלד" בלוד לא ידוע ולא מוכר לרוב רובו של הציבור, כולל גם לטיילים ותיקים, ודומה כי רק מעטים מקרב הציבור ביקרו בו מעולם. כתבה זו באה לעשות היכרות עם אתר לאומי לא ידוע זה
עליס בליטנטל
בימויו של עירד רובינשטיין את "רומיאו ויוליה" בתיאטרון באר שבע נותן מבט שונה, יצירתי ומעורר של הצופים על הסיפור הנודע, שהופך באחת לחוויה בלתי רגילה ומרתקת במיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il