X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מעולה. "אלה גרוסמן" [צילום: דניאל קמינסקי]
[צילום: דניאל קמינסקי]
"אלה גרוסמן" - מחזה מרתק ומרגש על פמיניזם, החברה הישראלית ונשים קרייריסטיות - בתיאטרון בית ליסין
▪  ▪  ▪

"אלה גרוסמן" העולה בתיאטרון בית ליסין הוא מחזה מרתק, מרגש, מלוהק בידי צוות שחקנים מוכשר, הממקד את הזרקור כלפי החברה הישראלית ודרכן של נשים קרייריסטיות עם קריצות פמיניסטיות, שוביניזם ופיסות מאירועי המלחמות, שזורים בעבודת העיתונות וחופש הביטוי.
דפנה אנגל מחרז כתבה את המחזה החדש, המאיר פכים קטנים ומשמעותיים בדרכה של בחורה ישראלית שאפתנית בדרכה אל פסגת חלומותיה המקצועיים. ציפי פינס, מנכ"ל התיאטרון, ביימה את ההצגה ברגש ובתבונה, ליהטטה עם השחקנים המעולים והתוצאה היא הצגה עם עומק, תבונה, הצגה מעניינת שאין בה רגע דל.
העלילה עוסקת באלה גרוסמן, צעירה ישראלית שחולמת על עתיד ככתבת מלחמות, כמו גיבורת נעוריה, עיתונאית אמריקנית בשם הלן קירקפטריק, מהנשים הראשונות שסיקרו את הקרבות במלחמת העולם השנייה.
אלה - יתומה מאם - היא נערה דעתנית, הנלחמת על עקרונותיה ונלחמת עליהן בבית הספר ובכל מקום אליו היא נקלעת. אביה, מעמד בדפוס של עיתון, תומך בה ומנווט אותה בדרכה.
אלה לומדת כי דרכן של נשים אינה סלולה באותה תקופה, של ימי מלחמת ששת הימים, אל קריירה עיתונאית. (אגב, נשים בהחלט תפסו עמדות בעיתונות החל מחנה זמר העורכת המיתולוגית של דבר וכלה בכרמלה מנשה שעברה מכתבת משטרה להיות כתבת צבאית ידועה ועד טלי ליפקין-שחק שהייתה כתבת צבאית ראשונה בתקופת מלחמת לבנון הראשונה.)
אלה מפלסת דרכה בשירותה הצבאי בין עבודות פקידות שונות ואחר כך ככתבת צרכנות בעוד חברה נעזר בקשריו והופך כתב צבאי וגם עורך מגזין. אלה צוברת תאוצה והיא חושפת סקופים ומעללים של הטרדות מיניות מצד קצין ממיודעיה שמטפס בסולם הדרגות. היא גם נוכחת בטיוח המידע מצד השלטונות וכביכול בשתיקת העיתונות (לא מדויק) עד לנישואיה אחרי תקופות לא קלות עם חברה משחר נעוריה. היא מוצאת דרכה בתפקיד שאליו נכספה ועד הסיום המרגש.
הילה פלדמן מגלמת את אלה במקצועיות וברגש רב. הילה משחקת באורח מעולה. גיה באר גורביץ מגלמת את אלה הקטנה, תפקיד השזור מדי פעם בעלילות אלה הבוגרת. גיה היא שחקנית טובה מאוד. שמרית לוסטיג מגלמת את אוסי, חברתה של אלה, ומשחקה הוא אמין, משובח ומוצלח מאוד.
אברהם סלקטר הוא אביה של אלה. סלקטר, מוותיקי הבמה, נותן לנו שיעור במשחק מדויק ומצוין. שלומי טפיארו הוא יאיר, חברה ומנהלה של אלה, הבולם אותה ומנסה להשפיע על מהלכיה. שלומי הוא שחקן מקצועי מעולה. יניב לוי כמיקי מרגש מאוד ולא פעם גונב את ההצגה. יניב הוא שחקן מהסוג שיודע להרשים במשחק שקול ואמין. חייקה מלכה מגלם את הקצין המטריד שמטפס בדרגות ובתפקיד ומנסה להשתיק את אלה. חייקה הוא שחקן טוב מאוד.
קרן מרום כשירה היא שחקנית נפלאה ומשחקה הוא מרשים ומצוין. קרן היא שחקנית מלאת רגש והבעות, משחקה הוא כליל השלמות. קרן תזכור זמן רב את ההצגה הנוכחית, לאחר שבמהלך הנפת דגלי הפגנת רחוב, בקע מן השלט תיקן גדול שהחל לחצות את הבמה לקול הצווחות של השחקנית שחיש קל התגברה על האימה והמשיכה בתפקיד ללא היסוס. ניר שטראוס מתבלט כמפקד בדובר צה"ל, המטייח את ההודעות לציבור והוא שחקן נהדר. יקיר שוקרון כחייל ומלצר מתבלט באורח מעולה והוא שחקן מצוין.
ערן עצמון אחראי לעיצוב התפאורה המינימלית והפרקטית, המצוינת. אורנה סמורגונסקי עיצבה את התלבושות הנהדרות. אמיר לקנר אחראי לעיצוב המוזיקה ולשיבוץ השירים התקופתיים היפים. יואב כהן אחראי לווידאו ארט המוקרן על הבמה והשזור בקטעי עיתונות מאותן תקופות. ביצוע ועיצוב - נפלאים. קרן גרנק עיצבה תאורה מדויקת ומרשימה. ציפי פינס ביימה הצגה מרגשת ומרתקת, בבואה של תקופה, השוזרת את מאבק הנשים לקריירה עצמאית. זוהי הצגה נהדרת וקסומה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  21/06/2015   |   עודכן:  21/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון שטיין
על-רקע המשבר מבית ומחוץ באיחוד האירופי, וכאשר הקונצנזוס הפנים-אירופי לגבי סוגיות של מדיניות חוץ הינו מוגבל, לפחות ברמה האסטרטגית מתבסס קונצנזוס זה על התמיכה הכלל-אירופית במשפט הבינ"ל כעיקרון מנחה ביחסים הבינלאומיים. עיקרון זה מהווה את המכנה המשותף הנמוך, המאחד את כל החברות. הוא הבסיס להתנגדות הגורפת לכיבוש הישראלי בשטחים ולמדיניות ההתנחלויות בגדה המערבית, הנתפסים כנושא, שלגביו יכולות חברות האיחוד להפגין הסכמה רחבה
צילה שיר-אל
טיפ לילידי השבוע: השבוע ייכנס כוכב האנרגיה והעשייה למזלכם, כך שצפוי חודש אינטנסיבי במיוחד    אל תדאגו כיוון שתקבלו את מלוא האנרגיות הדרושות לכך
עליס בליטנטל
אלה גרוסמן בתיאטרון בית לסין מכנס בתוכו בנגיעות קצרות את כל תולדות המדינה מלפני מלחמת ששת הימים ועד לאחר מלחמת יום כיפור    חשוב מבחינת התיעוד, למען ילמד הדור החדש ויידע    גם אם בכך הדרמה מתמסמסת והופכת פחות אישית ויותר בבחינת הד ומתן ביטוי לכמה אלמנטים חשובים במיוחד
יואב יצחק
ממידע בלעדי שהגיע ל-News1 עולה: חברת הפרסום הוציאה 3.7 מיליון ש"ח מלקוחותיה בגין רכש מדיה כביכול ולא העבירה את הכספים לכלי התקשורת    החברה שניזוקה מהתרמית: בעיקר חברת טורנדו (2.75 מיליון ש"ח)    החיובים והתשלומים הבעייתיים סווגו בכרטסת מיוחדת שכונתה: "הזמנות ללא חיוב ספק"
יואב יצחק
עו"ד רונאל פישר מסר לגורם מקורב, כי הוא כפה גניזת התחקיר נגדו שהוכן בעיתון הארץ לאחר שאיים על בכיר בקבוצת שוקן: אם תפרסמו נגדי את התחקיר, אדאג לפרסם בתקשורת מידע שיפיל את עמוס שוקן    התחקיר נגדו אכן נגנז וחלקים ממנו פורסמו ב-News1
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il