X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תזונה בריאה ומאוזנת מסייעת לשמירה על קשב וריכוז, ועל רמת העירנות שנה חדשה זו הזדמנות לשנות הרגלים
▪  ▪  ▪
נסו לפתות את הילדים לאכול בריא [צילום: AP]

הקייטנות נגמרו ורובנו מבלים עם הילדים. יוצאים הרבה ומתפתים לאכול דברים זמינים ומהירים מחוץ לבית. אוכלים בחוץ לרוב מבלי לתת לעצמנו דין וחשבון על איכות ובריאות המזון.
מתחילים "להריח" את החזרה לבית-הספר שמרגשת מאוד, את הילדים וגם את ההורים. כולנו עומדים בפני שינוי, חלק משינוי יותר משמעותי כמו התחלה חדשה בבית-ספר או כיתה חדשה ואולי בית-ספר חדש. זו הזדמנות נפלאה שכל שינוי שנעשה עם החזרה לשגרת הלימודים, נכניס גם הרגלים גם במה שאנחנו אוכלים. נשלב יותר מזונות בריאים לילדים וגם לעצמנו. תזונה בריאה ומאוזנת, מסייעת לשמירה על קשב וריכוז, וכמובן על רמת העירנות וזוהי סיבה מספיק טובה להתחיל בשינוי.
אמצעים לשכנע את ילדים
לפתות את הילדים לאכול בריא, יכולה להיות משימה לא כל-כך פשוטה. לעיתים כל מה שצריך לעשות הוא לשתף אותם בתהליך ההכנה. הכוונה היא לא לעמוד ולחתוך איתם ירקות על הבוקר או לטגן חביתות, משום שמה שלא ניתן בקלות ליישם ולהפוך לשגרה יום יומית, ככל הנראה לא יכנס לשגרה. אבל כדאי לתת לילדים תחושת שותפות על-ידי אפשרות בחירה בין שתי אפשרויות (שתיהן בריאות), או לבחור יחד את הירקות שיוגשו לשולחן. לפעמים מספיק לייצר עניין אצל הילדים ותחושה של שיתוף, כדי להתחיל תהליך של שינוי.
הרגלים בריאים
הרגלים בריאים נרכשים בגיל צעיר ואם מתחילים מוקדם, הם נשמרים ונשארים כחלק מאורח החיים. כדאי להשקיע בזה בגיל צעיר, במקום לשנות אותם אחרי שזה דורש לשנות הרגלים שקשה יותר לשנות.
ארוחת הבוקר חשובה מאוד לשמירה על רמות הריכוז והעירנות של הילדים. מאגרי הסוכר מתרוקנים במהלך הלילה והגוף נכנס למצב צום. בבוקר אכילה של משהו קטן, מפסיק את מהלך הצום. אם מספקים לגוף ארוחה מאוזנת המכילה פחמימות מלאות עם שומנים בריאים או חלבון, הם יתפרקו לאט ושריפת הקלוריות תהיה משמעותית יותר. כמו-כן, תעלה את רמת הריכוז והעירנות לכל היום.
בריא וגם יפה
אסור לשכוח שאנחנו אוכלים עם העיניים, רצוי שהמזון ייראה ויישמר בצורה אסתטית, במיוחד אצל ילדים שנגעלים מלחם רטוב או מזון שאיבד צורה. לכן חשוב לבחור ירקות יבשים יחסית שלא ירטיבו את הסנדוויץ' ובממרחים שיכולים לשרוד את מזג-האוויר הישראלי.
ראשית, נתחיל בסוגי הלחם: כל לחם אשר עשוי מ-100% קמח מלא על סוגיו השונים, הוא קמח מומלץ. למשל: שיפון, חיטה, כוסמין, דגנים וכל מה שאתם אוהבים. כדאי לקרוא על רשימת הרכיבים שכתובים על תווית הלחם ושלא מכיל סוכר אלא מחמצת. כמו-כן, רצוי לבחור בלחם שרמות הנתרן הן מתחת ל-500 מ"ג ל-100 גרם מוצר וכך תדעו שהתחלתם טוב את היום עם הכריך הטוב. הדגנים המלאים ישמרו את רמות הסוכר בדם נמוכות, הילדים יהיו שבעים יותר ומרוכזים יותר.
רעיונות לממרחים בריאים:
לאלו שאינם אנשי בוקר, יכולים לבחור את האפשרויות המהירות: גבינות רזות עד 5% שומן עשירות בסידן וחלבון - היום המבחר עצום ומגוון ביותר: ריקוטה, בלוגרית, פטה עיזים, וגם גבינות לבנות, גבינות שמנת, ובטעמים שונים. אם תגוונו בהן, גם הכריך הפשוט ביותר לא יהיה משעמם.
טחינה היא אפשרות נפלאה לשומנים בריאים ואם תבחרו בטחינה משומשום מלא, גם תעלו משמעותית את רמות הסידן. לכריך מתוק ניתן לערבב טחינה עם כפית סילאן או דבש ולקבל ממרח חלבה בריא ללא תוספת של שמנים סוכר או מרגרינה.
כריך צפתית ואבוקדו - מספק רמות גבוהות של חלבון ושומנים נפלאים מסוג אומגה 6 הנמצאת גם בטחינה, מסייע בהפחתת כולסטרול, עשיר בוויטמינים וטעים טעים (בייחוד עם תוספת עגבניות שרי).
לחובבי בשר בכריך מומלץ להשתמש בשאריות עוף (לפרק) למרוח מריחה דקה של מיונז ולשים מעט חסה בכריך ולהוסיף ירקות חתוכים. תזכרו שהפסטרמות מלאות בסוכר, שומן, חומרים משמרים, מלח וניטרים אשר פחות מומלצים.
לילדים אני בדרך-כלל מעדיפה לא להשתמש במוצרים דלי קלוריות כי הם פשוט מלאים בחומרים אחרים מוספים על-מנת לפצות על רמות השומן אשר הוצאו, ולכן הייתי הולכת על פרוסה אחת של גבינה צהובה ללא חומרים משמרים 22% שומן או כפית אחת של מיונז "אמיתי" ולא משתמשת במוצרים דלים.
פינוקים ביתיים לכריך יכולים להיות יוגורט 3% שומן עם שקית גרנולה, מתקדמים יכולים לשים אותו על הכריך ולמרוח ריבה ביתית או ריבה העשויה מ-100% פרי ללא תוספת סוכר, מעדן מנצח גם בפני עצמו ולא רק ככריך.
אפשרויות מעניינות שיכולות ללוות את הסנדוויצ'ים, הם ירקות בייבי, שילדים פשוט משוגעים עליהם, וחוסכים לנו את הבעיה של הרטיבות בכריכים, ואת הצורך לחתוך אותם בבוקר: גזרים גמדיים, מלפפונים, פלפלונים קטנטנים ועגבניות שרי בכל הצורות והמינים. הם משביעים נותנים ויטמינים, צבע ועושר לכל כריך ומשדרגים גם את הכריך הפשוט ביותר. אפילו כריך עם גבינה לבנה 5% שומן נראה אחרת כאשר הוא מוגש לצד עגבניות שרי תמר, פלפלונים צהובים ומלפפוני בייבי.
הירקות בנוסף להיותם יפים וטעימים, הם גם מסייעים לשמור את רמות הסוכר נמוכות יותר בדם. במידה והילדים מסרבים לאכול לחם מדגנים מלאים, אלא רק לחם מקמח לבן. הירקות שבכריך יכולים להשלים את הסיבים החסרים במנה ולאזן את הסוכר הנכנס לדם מהקמח הלבן, ובכך הם מסייעים לשיפור הריכוז של הילדים.
קלח תירס יכול להיות תוספת מעניינת נוספת, פירות חתוכים, או שיפוד פירות (מומלץ קשים יותר כגון תפוחים או אגסים על-מנת שיישאר אטרקטיבי). ניתן לתת מעט אגוזים וחמוציות או צימוקים לנשנוש בשקית או להוסיף יוגורט למנת רענון.
לסיכום: הכי חשוב הוא להוות דוגמה אישית. אם תאכלו בריא ליד ילדכם, הוא יאכל אתכם, גם אם זה ייקח לו קצת זמן עד שיצטרף, כי מעשים מדברים הרבה יותר חזק ממילים. אולי אם תחשבו על טובת הילדים, גם אתם תרוויחו קצת בריאות. העיקר שתגוונו ותיהנו.

הכותבת היא דיאטנית קלינית B.SC ברשת סטודיו C
תאריך:  23/08/2015   |   עודכן:  23/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוזרים לבית-הספר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפעם פיספסת
אהרון שחר  |  24/08/15 16:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
חובת האדם למחול לחברו הוא בחינת משאלה של ה' כי החסד שהוא קיבל על עצמו כאל מוחל וסולח לעוונות בני האדם, יהיה חסד שבני אדם יקבלו זה כלפי זה כדי שימליכו על עצמם את הפיוס, לא כצדק, אלא כחסד, כי ביחסי בני אדם רבים הצדק מול הצדק, ויש צדק מובס ויש צדק מנצח, והאיבה לאן תנוס כשתמיד יש צדק מוטל פצוע וזב דם בזירה, אבל החסד, הפיוס, הוא סודו של השלום במרומיו, והוא סודו של השלום עלינו, על כל בני האדם כאן על הארץ
צילה שיר-אל
בשבוע שעבר נכנס למזל בתולה אחד מהכוכבים היותר אהודים, המוכר גם בשמו צדק - יופיטר, עד לחודש אוקטובר 16. כוכב זה נותן זמן של שנה למימוש הזדמנויות ופוטנציאל ולכן מאוד מומלץ לכם בשנה הקרובה להקשיב לאותות שהיקום מביא אליכם בצורתו הנסתרת ובהחלט להיענות בחיוב להצעות שתקבלו
עליס בליטנטל
כשהאב חולה במחלת השיכחה, דימנסיה, המציאות מתערבלת במוחו עם קרעי הזמן, ובהצגת בית לסין את מחזהו של פלוריאן זלר "האבא" בבימויו של רוני פינקוביץ' ניתנת לנו ההזדמנות להיחשף בצורה ממשית לתעתועי דמיונו של האב חולה השיכחה
יואב יצחק
היועמ"ש וינשטיין הוא שאמור להכריע (בפרשת מעונות ראש הממשלה) האם להורות על חקירת שרה נתניהו כעדה או כחשודה ו/או את בנימין נתניהו כעד    כמו-כן הוא אמור להכריע בדבר ההליכים נגד יריביו של נתניהו - אהוד ברק וגבי אשכנזי    ואילו נתניהו הוא שאמור להכריע האם להאריך את כהונתו של וינשטיין לתקופה נוספת וכן האם לפצל את תפקיד היועמ"ש על-אף התנגדות היועמ"ש וינשטיין ופרקליט המדינה
עמי דור-און
מזכיר ההגנה האמריקני שיחרר הודעה מאיימת ראשונה מסוגה שלא זכתה לתהודה הולמת בעולם: לארה"ב "מפצחות בונקרים" חדשות שיכולות לחדור לעומק של כ-200 מטרים ולהשמיד כל מטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il