X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תערוכת "דולס ארט" [האמנית: עדנה דאלי]
כשבובות מתעוררות לחיים
תערוכת "דולס ארט", המוקדשת כולה לפיסול בובות באמנות עכשווית, נפתחה (שישי, 16 באוקטובר) במוזאון יפו העתיקה בהשתתפות למעלה מ-20 אמנים מובילים מישראל ומחו"ל
תערוכת "דולס ארט" [האמנית: אניה גכטמן]

תערוכת "דולס ארט" [אומן: ליאור קסם חממה]

תחום אמנות הבובה חובק זה שנים בעולם הרחב גלריה נכבדת של יוצרים, הרואים את עצמם כאמני-בובות. אספני אמנות הבובה ושלל התערוכות המוקדשות לה הפכו זה מכבר לחזון נפרץ ברבות מהמדינות. רק בישראל מצוי, עדיין, התחום האמנותי הזה בחיתוליו, ועוד נכונה לו עבודה רבה עד שיזכה להכרה ולהוקרה הראויות לו.
פריצת-דרך מעניינת לקידומו של התחום הפרוץ בארץ נעשית (יום שישי, 16.10.15), עם פתיחתה של תערוכת "דולס ארט" במוזאון יפו העתיקה, הממוקם במבנה עתיק, שנבנה בראשית המאה ה-13 וששימש בשעתו כבית הממשל העותומני הישן. השילוב בין מבנה עתיק ומרשים ארכיטקטונית לבין אמנות מודרנית - מעניק ממד מעניין בפני עצמו לחוויית הביקור בתערוכה, אלא שבל נקדים מאוחר למוקדם.
התערוכה כשלעצמה נועדה להגברת המודעות לגיוס המשאבים הדרושים למען עמותת "אחת מתשע", המסייעת לנשים שהן חולות סרטן השד ולקרוביהן. היא מייצגת את פניה המרובות והמגוונות של אמנות הבובה ומוקדשת כולה לפיסול של בובות באמנות עכשווית. בתערוכה, שתימשך עד ה-20 בינואר 2016, יוצגו יצירות שנוצרו בהשראת תרבויות זרות, קלאסיקות ספרותיות, השראות גותיות, מיתולוגיה יוונית, חלומות ופנטזיות, שהם פרי-דמיונם של למעלה מעשרים אמנים מובילים מישראל ומרחבי העולם.
המחשת ההבדל
התערוכה מיועדת ליצור חיבורים יוצאי-דופן בין עולם הילדים לעולם המבוגרים, ולספק לקהל שיבקר בה חווייה חוצת-דורות. אמני "דולס ארט" מגיעים מתחומי-אמנויות פלסטיות, עיצוב וטקסטיל, ונמנים עימם זוכי פרסים יוקרתיים, שאת יצירותיהם רוכשים אספני-אמנות ומביני-עניין. היצירות עצמן הופקו תוך שימוש בטכניקות מגוונות באמנויות הפיסול, הציור, הרישום, התפירה והעיצוב, ובעבודה הושקעו חומרים מגוונים כמו נייר, עץ, פורצלן, שעווה, ושילוב של חפצים.
ראוי לציין שכל פרט בבובות המפוסלות שובה את עיני המתבונן ומספק לו חוויה סובייקטיבית ומחשבתית סביב הקשר שבין הבובה היצירתית והתום לבין הדמויות המרתקות שיצרו האמנים באמצעות דמיון, יצירתיות, ועולם פנימי עשיר וסוער.
בין האמנים המוצגים בתערוכה בולטות יצירותיהם של אירה קרוחמל, יוצרת-בובות בעלת סגנון ייחודי-שבטי, שמטעימה כי בובות, מטבען, אינן מסוגלות להעמיד פנים, או לומר חצי-אמת, בשעה שהמבוגרים המתבוננים בהן - חוזרים, בעצם, להיות ילדים נטליה קדרובה, שיצירותיה הוצגו בתערוכות קודמות ברחבי רוסיה, מספרת שהבובות מתעוררות לחיים ומקבלות חיים נצחיים. בין האמנים הנוספים בתערוכה: תמר מסר, עדנה דאלי, קיילי דקסטר (אוסטרליה), לילי לנקסטר (ארה"ב), סאם קרואו (אנגליה), יוסוקה אונו (יפן), ליאור קסם חממה ודנה גור-זאב (ישראל).
ולבסוף המלה בובה יוצרת, מדרך הטבע, אסוציאציה ישירה למושג "צעצוע", ועימה עולה השאלה, לגבינו הצופים, מהי, בעצם, יצירת-אמנות פיגורטיבית ומהי, בעצם, בובה. לדברי אוצרת התערוכה, לימור מרגוליס, אחת המשימות המרכזיות שלה היא המחשת ההבדל הקיים בין בובה המיועדת למשחק לבין פריט אמנותי-פיגורטיבי.

תאריך:  16/10/2015   |   עודכן:  16/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק סיבוש
אפשר בשקט להגיד כי יש בספר פרקים רבים הכתובים היטב. רק דבר אחד חסר בו, בדיוק כמו תבלין שחסר באוכל - אותו קמצוץ העושה את כל ההבדל - קמצוץ אמת, אמת פנימית ללא טריקים וללא שטיקים
עילי צוף
ההיגיון (ואני אדם מאוד הגיוני) אומר שאיש לא יכול לנצח רוצח עם מטריה, אז כנראה שהוא לא היה רוצח באמת אלא זאת סתם טעות
מנשה שאול
כיצד יש להשיב על טענתם של מוסלמים קנאיים שלא רק שאין ליהודים זכות על הר-הבית, אלא גם בכותל המערבי אין להם שום זכות, וכל זאת כי בעת עלייתו של הנביא מוחמד השמיימה, קשר את סוסו אלבוראק לכותל, שקיבל עקב כך את שמו "קיר אלבוראק"
מנדי ספדי
כשההפרה היא קולקטיבית אין סיבה להימנע מענישה קולקטיבית
יובל ברנדשטטר
עד מהרה יגלו האירופים שכיבוש איסלאמי אינו שונה מעשית מכיבוש נאצי, וכי שלושת הדורות של החיים הטובים תחת פקס אמריקנה וגאסט ארבייטרס הלכו לבלי שוב. ואם יש עדיין באירופה דור צעיר שרוצה לחיות חיי חופש - הם יילחמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il