X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אפליקציית כופר למכשירי אנדרואיד, וירוסים בחנות האפליקציות של אפל ואפילו וירוס שמרמה אתכם בפוקר. מה היו איומי הסייבר הבולטים בספטמבר?
▪  ▪  ▪
איומים גם למכשירי ה-iPhone [צילום: AP/Manu Fernandez]

לא מזמן טענו מומחי אבטחה בעולם שזירת איומי הסייבר תעבור בהדרגה למכשירים הסלולריים שלנו, ובחודשים האחרונים התחזית הזו הולכת ומתממשת. עד היום איומי הסייבר לסמארטפונים התרכזו במשתמשי אנדרואיד. כעת, אנו מתחילים לראות מגמה זריזה ותקיפה של איומים גם למכשירי ה-iPhone.
אפליקציות כופר באנדרואיד
אחד מהאיומים המשמעותיים ביותר לאנדרואיד שנחשפו החודש היה אפליקציית הכופר LockerPIN. מדובר על אפליקציה זדונית למכשירי אנדרואיד שמשנה את קוד הנעילה (PIN) של המכשיר ודורשת כופר של 500 דולר עבור הסרת הנעילה.
תוכנת הכופר LockerPIN הופצה במסווה של אפליקציה לצפייה בסרטי פורנו באמצעות מודעות פרסומיות באתרים למבוגרים ודרך חנויות אפליקציות בלתי רשמיות.
למרבה הצער, אפילו אם המשתמש הצליח להסיר את הקובץ הזדוני מהמכשיר, שינוי קוד הנעילה הוא כמעט בלתי אפשרי והאופציה היחידה שנשארה לקורבנות היא לאפס את המכשיר להגדרות היצרן ראשוניות. בפועל, גם לתוקפים אין את האפשרות לשנות את הקוד ולשחרר את המכשיר אפילו אם שילמתם את הכופר. לכן, כל שנותר הוא לאפס את המכשיר והתוצאה היא איבוד של קבצים ונתונים השמורים על גבי המכשיר.
המלצתנו היא להימנע מהתקנה של אפליקציות ממקורות מפוקפקים, לבצע גיבוי תקופתי לתוכן הסמארטפון ולהשתמש באפליקציית אבטחה שתזהיר ואף תמנע את התקנת האפליקציה הזדונית מלכתחילה.
וירוסים ב-App Store
בניגוד לחנות Google Play, חנות האפליקציות של אפל נחשבת לחסינה מפני חדירת וירוסים או אפליקציות זדוניות, הודות לתהליך האימות הקפדני של החברה. אך כעת אנו רואים כי גם חברת Apple מתחילה לסבול מאורחים בלתי רצויים. חברת Apple אישרה כי עשרות אפליקציות סיניות הצליחו לחדור לחנות ה-App Store על-ידי שימוש בגרסה לא מאושרת של כלי פיתוח האפליקציות של Apple.
מטרת האפליקציות הזדוניות הייתה להשיג מידע אישי של משתמשים ובעיקר סיסמאות לשירותים השונים אליהם מתחברים הגולשים באמצעות ה-Apple ID. בין האפליקציות הזדוניות שנחשפו היו גרסאות מזויפות לאפליקציית Net Ease, לאפליקציית הצ'אט WeChat ועוד. באפל מסרו שהאפליקציות הזדוניות הוסרו מה App Store והם הידקו את כלי הפיתוח והאבטחה באופן מיידי.
הציעו לכם לקבל את כפתור ה"דיסלייק" ראשונים? זו הונאה!. הידיעה המרעישה שנחשפה במגוון עיתונים ובמהדורות חדשות כי פייסבוק צפויה להשיק כפתורים נוספים לצד כפתור ה"לייק" הוותיק יצרה באז לא קטן במדורי הטכנולוגיה השונים ואף לעיתונות היומית בכותרות ראשיות.
החידוש הצפוי והמרעיש ביותר היה תוספת כפתור "דיסלייק" הכה מצופה. פייסבוק עצמה לא יצאה בהצהרה מפורשת אך הדיווחים עוררו הדים רבים שהגיעו גם לאוזניהם של פושעי הסייבר, אלו מיהרו לנצל את הסיטואציה והפיצו הונאה המזמינה את הגולשים להתקין את כפתור הדיסלייק בפרופיל שלהם.
מטרת ההונאה הייתה לאסוף פרטים אישיים על-אודות הגולשים באמצעות סקרים מקוונים, וכן על-ידי התקנת תוכנה זדונית והפצתה גם לחברי הפייסבוק של הקורבן. לאחר שהגולש לחץ על הקישור, התוכנה הזדונית תתחיל להפיץ את עצמה לכל אנשי הקשר ולהעלות פוסטים בפרופיל הפייסבוק שלו בשמו. חברי הפייסבוק שלו שלא יחשדו, עלולים גם הם ללחוץ על הקישור וכל להמשיך את הפצת ההונאה.
זו ככל הנראה הדרך הפופולריות ביותר להפיץ וירוסים בפייסבוק ואנו רואים מעבר מהדבקת וירוסים של סרטוני וידאו פורנוגרפיים להדבקות תוכן מתוחכמות יותר.
הווירוס שמרמה אתכם בפוקר
משחקי פוקר ברשת הפכו לפופולריים במיוחד בשנים האחרונות, ולא מעט כסף מתגלגל באתרי ההימורים המקוונים. וכפי שכולנו יודעים, בכל מקום ברשת בו יש הרבה כסף, נוכל למצוא גם את ההאקרים.
החודש דיווחה חברת אבטחת המידע, ESET על וירוס חדש מסוג "סוס טרויאני" המופץ בפורומים ואתרים שונים במסווה של תוכנות שאמורות לסייע לכם לזכות במשחקי פוקר מקוונים. אך למעשה, מהרגע שהווירוס הותקן על המחשב, מסוגל התוקף לצפות בקלפים שאתם מחזיקים ביד שלכם - וכך לנצח אתכם בקלות במהלך המשחק בלי שתשימו לב.
אז איך נמענים?
מומלץ להשתמש בתוכנת אנטי וירוס המגנה על המחשב 24/7 גם בזמן גלישה באתרים "מפוקפקים" תוכנת האבטחה יכולה לאתר ולהסיר את הקוד הזדוני מהמחשב וכמובן, על הגולש להימנע מהתקנת תוכנות מאתרים מפוקפקים.

תאריך:  18/10/2015   |   עודכן:  18/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיומים לסמארטפונים מקבלים תאוצה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב הלפרין
"היה ברור שיקרה גל אלימות ושהוא יבוא לידי ביטוי אונליין, וישראל לא נערכה להסברה מתאימה ברשת", אמר סשה דרטווה, מנהל מחלקת הדיגיטל ברימון כהן שינקמן ולשעבר ראש מדור ניו-מדיה בדובר צה"ל    בראיון הוא מציע מה לעשות וכיצד על ישראל להגיב להסתה הפלשתינית ברשתות החברתיות
צילה שיר-אל
סטורן הוא הכוכב המביא למודעות דרך הקושי אותו הוא יוצר. ולכן, ככל שהאדם יבין מהר יותר מה היקום מבקש, הרי שתהליך הקושי ובמקביל השינוי יקטן
מורן סטפני
בטווח הקצר, מתח עשוי להוביל לירידה בתיאבון    המוח מזהה שאנחנו שרויים במתח ולכן דואג להפעיל אצלנו באופן זמני תגובה המכונה "הילחם או ברח"    מדובר במצב בו הגוף מנתב את המערכות לרכז משאבים רק לטובת מערכות ואיברים החיוניים למצב הנוכחי
איתמר לוין
התובע הסדרתי מייק ואן-קול הגיש תוך חודשיים 18 תביעות נגד רשמים שדחו את בקשותיו לפטור מאגרה. בית המשפט בראשון לציון מחק על הסף חלק מהן, אך נמנע מלנקוט בצעד מתבקש זה גם לגבי האחרות
חיים נוי
הצגה סוריאליסטית שמתערבלת בזמן ובאירועים עם הגיגים ומעשים שאינם נחשפים במלואם והיא נשענת על משחק דרמטי, מעוצב בקפידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il