X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תוכנה זדונית מחליפה את הדפדפן שלכם בדפדפן מתחזה כדי להציף אתכם בפרסומות, אפליקציה להצגת פרסומות באנדרואיד והאקר שפרץ למצלמת הרשת של קורבנותיו. דוח האיומים של חברת ESET מסכם חודש.
▪  ▪  ▪
זהירות [צילום: גיל נוילנדר]

נוזקה חדשה מסוג Adware - תוכנות זדוניות להצגת פרסומות - מסירה את הדפדפן המועדף עליכם מהמחשב ומחליפה אותו בגרסה מתחזה ומסוכנת של הדפדפן כרום. הדפדפן הזדוני מכונה eFast והוא מסוגל לפתוח "חלונות קופצים" (Pop Ups) על מסך הבית שלכם גם כאשר אתם לא גולשים באינטרנט, לשנות את תוצאות החיפוש בגוגל, להציג פרסומות בתוך האתרים בהם אתם גולשים ולהעביר אתכם לאתרים זדוניים בהם אתם עלולים להדבק בווירוסים או בתוכנות זדוניות אחרות. התוכנה הזדונית גם אוספת מידע על-אודות הרגלי הגלישה של הקורבנות על-מנת למכור אותו לסוכנויות פרסום מפוקפקות.
פרסומות זדוניות - גם לאנדרואיד
אפליקציות זדוניות בחנות האפליקציות של גוגל הן כמעט ענין של שגרה בחודשים האחרונים. החודש חשפה ESET אפליקציה זדונית חדשה שהתחזתה לצ'יטים למשחקים הפופולריים Pou ו-Subway Surfers והצליחה להדביק כ-200 אלף מכשירים תוך 48 שעות, עד שהיא זוהתה והוסרה מחנות האפליקציות.
מטרת האפליקציה הייתה הצגה של פרסומות. למרות שפרסומות הן לא מראה חריג בפלטפורמת האנדרואיד, האפליקציה הזדונית, המכונה AdDisplay, הצליחה למשוך את תשומת הלב של החוקרים לאחר שהשתמשה בטכניקות מתקדמות להגנה עצמית שהקשו על הסרתה מהמכשיר המותקף. מטרת האפליקציה במקרה הזה הייתה לעשות רווח מהצגת פרסומות, אך באותה מידה קישורים בפרסומות האלה עלולים להוביל להתקנת אפליקציות זדוניות נוספות על המכשיר.
תוכנה זדונית לגניבת פרטי בנק באתרים למבוגרים בלבד
גולשי האינטרנט ביפן קיבלו החודש תזכורת כואבת למה צריך לשמור על מחשב מעודכן. גולשים שביקרו באתרים לצפייה בתכנים למבוגרים הורידו, ללא ידיעתם, תוכנה זדונית לגניבה של פרטי הכניסה לאתר הבנק שלהם. הנוזקה ניצלה פרצות אבטחה מוכרות בדפדפנים כרום, אקספלורר ופיירפוקס, במערכת ההפעלה של מיקרוסופט וכן בתוכנת הפלאש על-מנת לחדור למחשב.
כאשר התוכנה הזדונית זיהתה שהמשתמש מנסה להיכנס לאתר הבנק שלו, היא העבירה אותו לאתר מתחזה שם הוא התבקש להזין את שם המשתמש שלו, הסיסמה וכן פרטי "זיהוי" נוספים כמו המספר הסודי של כרטיס האשראי שלו, ועוד.
מי שפרץ למצלמת הרשת ותיעד את קורבנותיו ברגעים אינטימיים
סטפן ריקו, האקר בן 32 מבריטניה, נידון החודש ל-40 חודשי מאסר על תנאי, 200 שעות עבודות שירות ושמו התווסף למאגר של פושעי מין באנגליה, לאחר שהורשע בפריצה והתקנה של תוכנת ריגול על מחשבי ותיעוד של חומרים בעלי אופי מיני.
ריקו השתמש בתוכנת ריגול המכונה BlackShades כדי לפרוץ למצלמת הרשת של קורבנותיו. מלבד ההשתלטות על המצלמה של הקורבן, התוכנה Blackshades מאפשרת להאקר להשתלט לחלוטין על המחשב הנגוע, כולל אפשרות לעיין בכל קובץ השמור על המחשב, לתעד את הקשות המקלדת (וכך להשיג סיסמאות, מספר אשראי ופרטי בנק) ועוד.
כדי להימנע מהשתלטות של האקרים על מצלמת הרשת מומלץ לנתק אותה כאשר היא לא בשימוש, או לכל הפחות לכסות את העינית בעזרת סרט דביק אטום. בנוסף, מומלץ לוודא שמערכת ההפעלה ותוכנת האבטחה מעודכנות.

חברת ESET היא מפתחת האנטי וירוס NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security. מדורגת על-ידי גרטנר במקום החמישי מבין חברות האבטחה בעולם.
הכותב הוא מנכ"ל נציגות ESET בישראל.
תאריך:  05/11/2015   |   עודכן:  05/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקרוסופט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנה זדונית מתחזה לדפדפן כרום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אבל ברגע שיש אנטיוירוס
אהרון שחר  |  6/11/15 09:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בשנות ה-30 וה-40 התגורר יצחק רבין עם משפחתו ברחוב המגיד 5 א' בתל אביב    מעט נכתב וידוע על בית זה    רחל רבין מספרת על הבית
אסתר שניאורסון גרי
מצודה בירושלים שנבנתה על-ידי אנטיוכוס בתקופת השלטון הסלווקי, ושימשה כמעוז שלהם ושל תומכיהם המתייונים
יוני וייץ
משרד החקלאות ופיתוח הכפר צמצם כמעט לחלוטין את התמיכה התקציבית בגנים הבוטניים, ועבודה של עשרות שנים עלולה לרדת לטמיון
דרור אידר
לא דבר קל ערך הוא לחפש בנרות מדוע ועל מה זכתה סימה קדמון בפרס - שימו לב לנימוקי אגודת העיתונאים: "בשנה זו (שנת בחירות) בלטה קדמון עם ניתוחים מבריקים ומחכימים של מערכת הבחירות ותוצאותיהן"    אין ספק שיש לחברי ועדת הפרס הומור...
שיה מלכין
מפה בצבע ארגמן, ורד אדום ונר זיכרון ריחני לצד תמונתה של ריטה    ליד כל כסא מונח אלבום שהכנתי עם תמונות נוספות מאירועים שונים ביחד איתנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il