X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נוכח הטבח של ליל השבת בעיר האורות, וכדי להקדים רפואה למכה אפשרית גם כנגד הקהילה היהודית המקומית, מופעלים בה מעתה, מלבד סיורי המשטרה השגרתיים, גם משמרות מוגברים מיוחדים של צעירים יהודיים
▪  ▪  ▪
פרנסואה הולנד הכריז על מצב חרום בצרפת [צילום: AP]

מצב החרום שהוכרז בפריז העמיד, בין היתר, גם את יהודיה של צרפת במצב הכן. נוכח התגברות הטרור האיסלאמי, ששיאו היה הטבח של ליל השבת בעיר האורות, הם החליטו להקדים רפואה למכה אפשרית נוספת, שעלולה להיות הפעם מופנית כנגדם. סיירת-אבטחה של צעירים יהודיים מקומיים, שהוקמה לפני כשנה בפריז, תגביר מעתה את סיוריה במרכזים ובאיזורי-מגורים יהודיים ברחבי העיר, ותפעל בכך לצד כוחות המשטרה הממונים על הסדר הציבורי.
"לא נשב עוד בחיבוק-ידיים לנוכח התגברות הטרור האיסלאמי". כך אמר דובר הסיירת, בשיחה גלויית-לב עימי, בסוף השבוע. "נגלה עכשיו עירנות מיוחדת, לנוכח הטבח של ליל השבת, שמאחוריו עומד, ככל הנראה, ארגון דאעש עצמו, שאף כי אומנם לא פגע בנו הפעם - הוא בהחלט מאיים גם עלינו".
מעשי בריונות
סיירת האבטחה, שעימה נמנים, בין היתר, גם יוצאי צה"ל, נועדה להשלים סיורים משטרתיים שגרתיים, שאין בהם די, מאחר שהם מתקיימים רק מעת לעת בפריז,.ובדרך כלל רק לאחר גילויי-בריונות אקטיביים, מה גם שהפורעים מודעים מבעוד מועד ללוחות הזמנים של הסיורים האלה, ונערכים כמובן לפעולה בהתאם.
למי ששכח, ראוי להזכיר שיהודי צרפת כבר חוו בעבר שורה ארוכה של מעשי-בריונות אנטישמיים, ובהם הפיגוע במרכול ובאטליז הכשר בפריז, הטבח בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז, הירי על בתי-כנסת בצרפת, אונס אישה יהודיה בפרברי פריז, ציור כתובות-נאצה אנטישמיות על גבי קירות של בתים ברחבי המדינה, והפגנות אלימות של גלוחי-ראש ניאו-נאצים, שבהן הושמעו סיסמאות ארסיות בגנותם של היהודים המקומיים.
לבוא חשבון
שמן למדורה, הבוערת כבר בלאו הכי, מוסיפה כמובן גם הרמת הראש של הימין הקיצוני בצרפת, בראשותה של מרין לה-פן הלאומנית. רבים מהיהודים המקומיים אינם מסתירים עתה את חששם הכבד, שמלבד התנכלותו של הימין הזה למהגרים המוסלמים והאפריקנים הממלאים את צרפת - לא יהססו אנשיו לבוא חשבון גם עם יהודיה.
לפעילות האיסלאמית כנגד צרפת מתלווה זה מכבר גם תעמולה ארסית נגד יהודיה ונגד מדינת ישראל, כשארגוני-טרור ערביים וחוגים ניאו-נאצים מקומיים תופסים טרמפ על ההשתלחויות הבוטות. בין היתר הופצו בקמפוסים האקדמאיים בפריז חומרי-תעמולה שהגיעו מסין, באמצעות תנועות קיצוניות הפועלות בצרפת.
להבטיח שלווה
אנשיה של הסיירת היהודית המקומית כבר הצליחו להוכיח שהם אינם פועלים בחלל ריק. לא מכבר עלה בידיהם לפוצץ אסיפה של אוהדי ארגון "אל-קאעידה", שנערכה באחד מהאולמות הציבוריים בעיר האורות. היה זה כשמייד עם תחילת האסיפה הבחינו מארגניה בנוכחותם של הצעירים היהודים וניסו להוציאם בכוח מן האולם. אלא שהצעירים היהודים לא הרימו ידיים, וכמה מהם אף שלפו אלות, שהוסתרו בבגדיהם, תוך שהם הולמים בתוקפים. כך התפוצצה אסיפה נוספת של החוגים המוסלמיים הקיצוניים במסגרת מסע ההשמצות שלהם נגד ישראל והיהודים.
"היה סמוך ובטוח שגם בעתיד לא נשב בשקט לנוכח התפרעויות שכאלה" - גילה את אוזני איש-שיחי, בהבטיחו שגם בעתיד יעשו אנשיו כל שלאל-ידם כדי לסוכך על היהודים המקומיים וכדי להבטיח את שלומם ושלוותם.

תאריך:  15/11/2015   |   עודכן:  15/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף בן נריה
נפרדים סופית מהקיץ עם מחקר חדש, שקובע חד-משמעית שלאוקסיבנזון, מרכיב פעיל מרכזי בקרם ההגנה מפני קרינת השמש, יש השפעה הרסנית על שוניות אלמוגים ברחבי העולם
צילה שיר-אל
הכוכב סטורן המוכר בשמו המורה הגדול נכנס השנה אל מזל קשת ויבקר אצלם במשך השנתיים וחצי הקרובים    תפקידו ללמד לקחת אחריות על החיים ממקום אחר
עפר דרורי
ג'וג'ו מויס, ידיעות ספרים, 2014, 407 עמודים    אם חד הורית הנאבקת לשרוד ואיש היי-טק עם יוזמה ברוכה
יואב יצחק
ביום שני יקיים בית המשפט העליון (השופטים: עמית, זילברטל, מזוז) דיון בערעורו של הרב פינטו    הערעור כולל טענה כבדת משקל: חומרי החקירה נמנעו מהרב פינטו, בניגוד לחוק ובניגוד לצו שיפוטי של השופט מודריק, דבר שגרם לשלילת זכויותיו הבסיסיות של פינטו למשפט הוגן    השופטים יצטרכו להכריע: מי פשע ומי שיקר, ומי האחראי להסתרת חומרי החקירה - הפרקליטות? עו"ד רוזובסקי? או ששניהם שיתפו פעולה, כפי שזה אכן נראה
ארי בוסל
עבור הקהל הזה, מדינת ישראל היא זו שהעזה להרים ראש ולהכריז, קבל עולם, "אנחנו פה"    היה זה בשנת 1948. בשישה ימים בשנת 1967, למרות שכל צבאות ערב היו נחושים ל"זרוק את היהודים לים", יצאנו כשידינו על העליונה, וישראל נחרטה בזכרון הקולקטיבי של היהודים כגיבור מהסרטים, סופר-מן, והם היו - ונשארו - כה גאים ביהדותם ובעצם קיומם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il