X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הסודות מאחורי המדפים

על מוצר חילופי שמעתם?!

מה עושים כאשר המבצע המדובר הוא לפרק זמן קצר, למשל מבצע יומי? מה עושים על-מנת לא להשיב את פניו של הלקוח ריקם? ואו איך הופכים לקוח מאוכזב ללקוח אוהד?
▪  ▪  ▪
מה עם פיצוי? [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

רשתות רבות יוצאות אחת לבקרים במבצעים מסוגים שונים, במטרה למשוך אליהן לקוחות ולהגדיל בכך את פעילותן.
עד כאן - הכל בסדר, לגיטימי ואף רצוי ומבורך, אך מה קורה שהחברה יצאה במבצע אטרקטיבי מאוד ומיד עם כניסתו לפעילות שיווקית הוא אזל מהמלאי? האם החברה/רשת אשר פרסמה מבצע "משוחררת מהבטחתה" זו, או שיש לה "התחייבות ללקוחותיה הנאמנים"?
האם החברה/רשת יכולה ככה סתם לפתור את עצמה בתירוץ שהמלאי אזל, גם אם הוא אזל יום או יומיים לאחר תחילת מבצע ארצי רחב היקף, שתוקפו לשבועיים ימים??
האם לא סביר להניח שהיו לקוחות שבאו במיוחד למבצע זה ופניהם הושבו ריקם? האם לא נכון יותר דווקא "לנצל את המשבר" ולהפוך אותו להזדמנות מבחינת הרשת?
מה עושים כאשר המבצע המדובר הוא לפרק זמן קצר, למשל מבצע יומי? מה עושים על-מנת לא להשיב את פניו של הלקוח ריקם? ואו איך הופכים לקוח מאוכזב ללקוח אוהד?
בעולם הרחב ובמיוחד בארה"ב ובמערב אירופה, שם נוצקו כללי הקמעונאות והסחר ההוגן, מקובל לפעול באחת מהדרכים הבאות:
  • בהעדר מוצר, בעיקר במבצעים קצרים, ו/או שקיים תוקף קצר עד לתום המבצע, מקובל לתת ללקוח שובר זכאות למבצע, לאחר שהוא שילם על המוצר במחיר המבצע. התשלום מקנה ללקוח אפשרות ליהנות ממחיר המבצע, גם אם המוצר יסופק לו במועד שלאחר תום המבצע.
  • לתת ללקוח מוצר חילופי, מוצר הדומה עד כמה שאפשר למוצר המבצע, מקובל/עדיף במחיר מוצר המבצע ו/או בהנחה משמעותית, במחיר אשר הלקוח ירגיש שהוא עשה עסקה טובה ושהוא "דפק/סידר את הרשת".
  • שילוט על התנצלות הרשת על מחסור במלאי ואולי פיצוי קל או שי קטן, יכול להיות גם מוצר אחר אבל ממש במחיר מציאה אמיתית.
ומה קורה אצלנו?
בגדול - זלזול בלקוח, במנת המשכל שלו ובעיקר בזמנו.
רוצים דוגמה? בבקשה, משהו טרי מהתנור.
שופרסל יצאה במבצע קופונים לחברי המועדון (כמעט מחצית מאוכלוסיית המדינה) ובו היצעה שמן זית כתית מעולה 750 מל במחיר מדהים של 14.90 שקל, אכן מחיר מדהים, לתקופה 11.1.16-29.12.15.
יומיים לאחר המבצע, בשעת בוקר מוקדמת, המלאי אזל!! (כלומר יומיים לאחר תחילת מבצע ארצי!!!), בדיל מודיעין.
ללקוח אשר בא במיוחד לקנות לא נותר אלא לחזור ריקם!
ככה לא נערכים למבצע ארצי, עם מוצר רחב/שמדבר לכל האוכלוסייה ועוד בחצי מחיר! הערכות עלובה שכזו, היא בראש ובראשונה זלזול בלקוחות, דבר אשר משאיר טעם רע מכל הסיפור.
למוצר שכזה צריך להיערך לכמות של כרבע ממספר לקוחות המועדון באותה חנות ולא פחות מ-5000 יחידות לכל דיל ולא 100 יחידות!! (וגם אם יישאר קצת עודף, הרי השמן לא מתקלקל וניתן יהיה למכור אותו, גג בעוד חודשיים!)
גם הערכות לקויה ניתן לתקן ולא להשאיר את הלקוח שבא במיוחד, ללא תשובה. ניתן היה להציע מוצר חילופי (מדף שמני הזית האחרים היה מלא עד אפס מקום!)
אם היו פועלים בדרך נבונה יותר, היו מציעים ללקוחות את האופציה לשלם על המוצר במחיר המבצע ולבוא לאסוף אותו בהמשך, דבר שגם נותן ללקוח הרגשה טובה ובעיקר מחזיר אותו שוב לחנות ואז יוכל לקנות פעם נוספת...
חשבו על זה....!!

תאריך:  03/01/2016   |   עודכן:  03/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ירכשו 180 דירות בבאר שבע שיושכרו לסטודנטים בלבד    750 אלף שקל לדירת 2.5-2 חדרים    הדירות יושכרו ב-3400 שקל לחודש, ויניבו תשואה נטו של 5.1%    בין המשקיעים - חברי כנסת והיו"ר לשעבר של לשכת השמאים    המתווך יניב חי יקבל 290 אלף שקל
יואב יצחק
לא בכדי מכונה העולם ביהדות: "עלמא דשיקרא", כלומר: עולם השקר    אופן התנהלותם של אהוד אולמרט ושי ניצן, גם בימים אלה, מלמד כי הם אינם מבחינים עוד בין אמת לשקר    ניצן, כמו אולמרט, לא מפסיק לנפק עוד ועוד שקרים שאותם ניתן להפריך בקלות, ולהסתכן בהתבזות פומבית
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס מנסה באמצעות גימיקים תקשורתיים להעלות את נושא השבויים והנעדרים לסדר היום בישראל. ישראל דוחה את התנאי של חמאס לשחרור 70 מחבלים שחזרו לפעילות טרור דבר שמרחיק את העסקה
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון קבע עובדתית, כי משה טלנסקי סייע ליוסי אולמרט לבקשתו של אהוד אולמרט. אם טלנסקי היה מתבקש להעיד על כך גם במשפטו הראשון של אולמרט, הלה היה מורשע כבר אז
איתמר לוין
שתי גישות שונות למשמעות שקריו של שמואל דכנר - זהו אחד ההבדלים המרכזיים בין פסקי הדין במחוזי ובעליון בפרשת הולילנד. שופטי העליון התערבו למעשה בממצאי המהימנות שקבע רוזן, לאחר ששמע את דכנר במשך מאות שעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il