המשקה הפופולרי בעולם, אשר הומצא לפני כ-150 שנה, סובל בשנים האחרונות מירידה חדה בצריכה, עקב המודעות ההולכת וגדלה בנושא השמנה, סוכרת ובריאות.
המשקה אשר משווק כטעם החיים ופונה לפלח הצעיר, ממשיך לפנות לציבור זה, אשר מפנה לו עורף ובוחר בעיקר במים ובמשקאות דייאט, אם כי גם ממשקאות אלו הוא מתחיל להתנזר ולהתפקח.
חברות המשקאות, אשר רואות מגמה זו, נערכו בעוד מועד ועברו להפצה של מים, "מיצים טבעיים, משקאות על בסיס תה, אולם נראה שהמגמה, הפכה למגפה והצעירים פשוט מעדיפים מים מינרלים או מים מסוננים ממתקני סינון ביתיים, אשר נהפכו למוצר כמעט סטנדרטי בישראל.
החברה המרכזית למשקאות בצדק נהגה שפיזרה את הסיכונים, הן בתחום הבירות, המיצים הטבעיים ותחום החלב, אם כי גם האחרון מתחיל לגלות סימני חולשה, שוב בעיקר לאור השינוי בהרגלי הצריכה של הדור הצעיר, אשר מעדיף משקאות סויה ואו לצמצם את צריכת מוצרי החלב שלו.
לאחרונה אנו עדים לקמפיין פרסום נרחב לקוקה קולה, באמצעי התקשורת בלוחות מודעות ואיזה לא !! אשר לבטח לנצל את תקופת הפסח ותחילת הקיץ "למסע התעוררות", אולם להערכתי מסע פרסום נרחב זה לא ישנה מהותית את המודעות של הדור הצעיר לבריאות, למשקל ולתזונה בריאה ולכן משול הוא למלחמה כנגד הרוח.
הידעת?
השם קוקה-קולה נטבע בשל חומריו של המשקה המקורי שהכיל עלים מצמח הקוקה ותובל באגוז הקולה. כיום המשקה עדיין מכיל עלי קוקה, אך אלה עוברים תהליך של מיצוי הקוקאין לפני הוספתם למשקה. כמו-כן כיום הוא אינו מתובל באגוז הקולה, אלא בקרמל. במקור נכתב הצמח באנגלית באות K, אולם הוחלט לשנות את האות בשם המשקה ל-C, בשל שיקולי אסתטיקה וגרפיקה (ויקיפדיה).