X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, עוקב מקרוב אחר הדרך הערמומית שבה סולל מועמד הרפובליקנים את דרכו אל הבית הלבן
▪  ▪  ▪
דונלד טראמפ [צילום: אוון ווצ'י/AP]

הוא צמח מחוץ לממסד הפוליטי ונעדר ניסיון ציבורי מינימאלי; אין לו שום מסר מוצק ועקבי, והוא גם סובל בדבריו מפיצול-אישיות. לשונו היא חדה, משמיצה וארסית, אך בעיניו הוא נראה כמשיח תורן - כזה שמושיע ולא מאכזב. רק תנו לו לפעול, והכל יסתדר.
זוהי, על רגל אחת, דמותו של מועמד המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ, במערכת הבחירות לנשיאות של ארה"ב. העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, משוכנע כי דווקא מגרעותיו הברורות של המועמד יוצא הדופן, הן אלה שמשחקות, לפחות בינתיים, לטובתו ושעשויות בהחלט לסלול, בסופו של דבר, את דרכו אל "הבית הלבן".
בשני קולות
לדברי גד נחשון, מצליח פיו של מועמד הרפובליקנים, המפיק כל הזמן "מרגליות", לכבוש את ליבם של אמריקנים רבים, הנוטים לראות בו דמות עסיסית, שתצליח להוציא את ארה"ב מן הבוץ המונוטוני, שבו היא שקועה זה מכבר. אמריקנים אלה צמאים, מן הסתם, לדמות דינמית כמותו, המבטיחה להם הרים וגבעות במהרה, והם מן הסתם תולים בו תקוות.
נחשון מטעים כי טראמפ בונה את עצמו בעיקר על חולשותיה של יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון, ומיטיב לנצל את מגרעותיה עד תומן, מבלי שהוא נזקק בכלל להציע מצע רעיוני, או תוכנית מעשית-חלופית, כי פשוט אין לו בעצם כזאת. בה בעת עולה בידיו לדבר בשני קולות ולשכנע בכך הן את מי שרוצים לשמוע א', והן את מי שמעדיפים ב'. בסופו של דבר הוא הרי מרצה את שניהם.
תקשורת נרתמת
יש לו לטראמפ הבטחות גרנדיוזיות, אף שהאפשרות לממשן היא בעצם אפסית. כך, למשל, הוא שולל את תשלום המיסים למדינה, כשלדבריו "רק טיפש משלם את המס" הוא גם אינו מהסס להחיות מחדש את הסיסמה הנושנה של המפלגה הרפובליקנית, שלפיה ארה"ב היא לאמריקנים בלבד - סיסמה שמכבר אבד עליה הכלח.
מעל לכל, אליבא דנחשון, מצליח טראמפ לרתום את התקשורת אליו ולהיבנות מה"שואו אוף" הקבוע שהוא מציג בפניה, והמשמש למדיה לחם יומי. באמצעותה, ותודות לה, הוא אינו יורד לרגע מהכותרות, וזה בדיוק מה שנחוץ לו כעת.

תאריך:  26/09/2016   |   עודכן:  26/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוד הצלחתו של טראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא סוד
אהרון שחר  |  27/09/16 11:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, ובכירים בוועדה המקומית לתכנון ולבניה, שיקרו כשטענו שקיים היתר בנייה לחריגות בניה לא חוקיות בביתו    היתר שכזה מעולם לא יכול היה להינתן    מלכה נדרש להרוס את חריגות הבנייה אך לא ייפתח נגדו הליך פלילי 'בשל התיישנות'    זאת, על-אף שעמד בראש הוועדה לתכנון ולבניה שאמורה לאכוף את עבירות התכנון והבניה מאז שנת 2008 ועד היום    תיק התכנון והבניה הנוגע לביתו של מלכה 'נעלם' ממשרדי אגף ההנדסה בעירייה
עליס בליטנטל
סיפורו של אנטון צ'כוב "דו קרב", בעיבודו ובימויו של סלאבה מלצב, מהווה מראה לחיים אז, במאה ה-19 ואף בימינו. הוא חושף מה חלקה של אהבה בנישואים, מה מהות הנישואים ומהי חברות. מוקדי ענין אז וגם היום
צילה שיר-אל
סטורן הכוכב שידוע כמביא הקשיים העיקריים, נמצא בבית המקושר עם הצורך להיות מוכרים ואף לקבל כספים שמגיעים ממקומות שונים
צילה שיר-אל
זה הזמן לנסות ולהשקיע יותר זמן איכות עם המקורבים לכם, כיוון שנראה שהם זקוקים לכם יותר משהם מוכנים להודות בכך
יאיר דקל
ישבתי עם חבר ושוחחנו על הא וגם על דא ועבר ידיד שלו והצטרף אלינו. היה נחמד שתינו קפה, וכאשר הייתי בעיצומה של שתיית שחור גדול, שלף הידיד את תלוש משכורתו והראה, די בגאווה, שקיבל החודש כ-9,500 ש"ח. החבר שלי גילה עניין ואף אמר מילות עידוד לידידו המשתפך. אני שתקתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il