X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כל חורף עם נקישת גשמי היורה מגיעה גם מחלת השפעת התוקפת בעיקר ילדים ומבוגרים להומיאופתיה יש גם כאן מה לומר על הדרכים למניעה ולטיפול בשפעת ועל הטיפול בחדר המלח
▪  ▪  ▪
טיפול נכון בשפעת [צילום: AP]

תקופת הסתיו והחורף מאופיינות בהגברת התחלואה בקרב כל הגילאים, אך בראש ובראשונה בקרב אנשים מבוגרים וילדים. ייתכן שבתקופה זו חלה ירידה כללית ודרמטית במערכת החיסונית של הגוף או התגברות לא פחות דרמטית בתוקפנות גורמי המחלות - חיידקים ווירוסים למיניהם. לא בלתי נמנע שחברו כאן שני הגורמים המוזכרים.
השפעת נגרמת על-ידי נגיפים (וירוסים) והיא מחלה מידבקת. וירוס השפעת תוקף את מערכת הנשימה, אף, גרון וריאות ובניגוד להתקררות, השפעת מתחילה באופן פתאומי ותופיע בדרך-כלל עם הסימפטומים הבאים: חום, כאבי ראש, עייפות, שיעול יבש, כאבי גרון, נזלת, וכאבי שרירים. כל אחד יכול ללקות בה, אולם דרגת חומרתה משתנה מאדם לאדם.
רוב האנשים החולים בשפעת יבריאו תוך שבוע עד שבועיים, אך חלק מהחולים עלולים לפתח סיבוכים מסוכנים כתוצאה מהמחלה. סיבוכים ממחלת השפעת עלולים לקבל אנשים מעל גיל 65, אנשים בכל גיל שהם חולי לב, אסתמה, סוכרת, ריאות וכן ילדים עם מערכת חיסונית חלשה. הסיבוכים שהשפעת יכולה לגרום הם: דלקת ריאות, ברונכיט, סינוסיטוס, דלקות אוזניים ועוד. בחולים כרוניים, למשל חולי אסתמה, ההתקפים יהיו תכופים יותר בזמן המחלה. חולי לב יחושו הרעה במצבם כתוצאה מהשפעת.
בעוד מועד
השפעת מועברת באמצעות שיעול, התעטשות או תוך כדי דיבור, הווירוס חודר לאף, לגרון או לריאות ומתחיל להתרבות שם. הסימפטומים מתחילים בין יום וארבעה לאחר שהווירוס נכנס לגוף. יש היכולים להידבק בווירוס השפעת ולא יופיעו אצלם סימפטומים כלשהם, אך עשויים להפיץ את הווירוס ולהדביק אנשים אחרים בו.
כאשר מתגלה השפעת, יש להרבות בשתייה, להימנע מאלכוהול ומטבק. ליטול תרופות הומיאופתיות הפועלות תוך שעה-שעתיים לחיסול מוחלט של המחלה אם נטילת התרופה מתחילה מיידית לאחר הופעה של הסימפטומים הראשונים של שפעת. במובן זה רצוי להצטייד בתכשיר בעוד מועד במרכז לרפואה משלימה.
חשוב: שפעת נגרמת על-ידי וירוס ולכן אנטיביוטיקה אינה עוזרת לרפאה. הדרך הטובה ביותר להימנע מהמחלה היא לקבל חיסון על בסיס הומיאופטי בלבד. עוד לפני שמגיעים למניעה על-ידי חיסון, צריך להקפיד תמיד על אמצעי מניעה יסודיים: הקפידו לרחוץ את הידיים לעיתים קרובות, כדי למנוע העברת נגיפים. הימנעו משהות במחיצת אדם שלקה בהצטננות או משהות במקומות צפופים ולא מאווררים בעונות בהם נפוצה השפעת.
שעת מלח
בשנים האחרונות נפוצה שיטת טיפול חדשה-ישנה, טיפול על-ידי שהיה בחדר מלח. חדר כזה מצוי למשל, במרכז לרפואה המשלימה בירושלים ובמקומות אחרים. הטיפול בחדר המלח קרוי ספלאותרפיה, והינו קיים כ-2,500 שנה, הלוחמים האינדיאנים הפצועים היו נשלחים לשהייה במכרות מלח ומושקים במי מלח, באיטליה היו נשלחים חולי שיגרון, דלקת פרקים ומחלות נשימה למערות מלח וכו'. השלב הבא היה הקמת "חדרי מלח" המחקים את התנאים הטבעיים במכרות המלח.
משנות ה-50 של המאה הקודמת ואילך, מדינות רבות באירופה אימצו את הספלאותרפיה וחצבו מכרות מלח בעומקים של מאות מטרים. בחלק מהמקומות נוסדו בתי-חולים של ממש מתחת לפני השטח עם קומות בעומקים שונים למספר סוגים של טיפולים.
בויליצ'קה שבפולין ישנה "עיר מלח": תשע קומות. 250 (!) קילומטרים של מנהרות תמוכות בקורות עץ מוארות, אולמות, פסלי ענק, מעברים תת-קרקעיים, אגמים ועוד, מתוכם שלושה קילומטרים של מסלול תיירות והשאר אתרי טיפול ומכרות פעילים.
הוכח מדעית, כי מספיקה שעה ביום של נשימת אוויר מטוהר על-מנת להחזיר את המערכת החיסונית בגוף לאיזון ולשיפור משמעותי של דרכי הנשימה, ולשיפור של 80% במבוגרים ו-100% בילדים. השיטה הגיעה בשנים האחרונות אף לישראל, וישנם כיום 10 חדרי מלח פעילים, ברחבי הארץ.
טיפולים נוספים
מעבר לכך ניתן להמליץ על עצות וסגולות מתחום ההומיאופתיה ו"תרופות סבתא" הנמצאות בשימוש עמים רבים מאות בשנים, לטיפול בהצטטנות והשפעת. בהופעת הסימנים הראשונים של ההתקררות (עליית החום, שיעול, נזלת, כאבי ראש, חולשה) יש לערבב חצי ליטר חלב חמים עם ביצה טריה, להוסיף כפית דבש, כפית חמאה וחצי כפית סודה לשתיה. לערבב היטב ולשתות לפני השינה. בבוקר ייעלמו כל התסמינים.
בנוסף, ממולץ להרטיב צמר גפן במעט אלכוהול של 30%-20% ולשפשף בעדינות מספר פעמים ביום את תעלות האוזניים והנחירים. לערבב כפית דבש עם שתי כפיות מיץ סלק חי (לא מבושל), לטפטף חמש טיפות בכל נחיר ארבע פעמים ביום. לילדים, מועיל מאוד לטפטף בתוך האף תערובת של 2/3 מיץ גזר ו-1/3 מיץ בצל מספר פעמים ביום. לתינוקות מומלץ לשטוף את האף מספר פעמים ביום על-ידי תמצית תה ירוק ביחס של כפית לכוס מים רותחים, לסנן ולהחדיר על-ידי מזלף.

הכותב סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת מוסקבה ועבד שנתיים כמנהל מחלקת מיילדות ונשים ועסק במחקר במכון לחקר מחלות לב
תאריך:  05/01/2017   |   עודכן:  26/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' מונה בועז
התמודדות עם טרנדים עכשוויים בתזונה תוך שילוב הרזיה ושמירה על הבריאות    מהן דיאטת כרוב, דיאטת הורמון ההריון, דיאטת האשכוליות ועוד - חסרונותיהן וחשיבות הייעוץ המקצועי
אלי אלון
במרכזו של כפר יהושע שבעמק יזרעאל שוכנת פנינה אדריכלית ייחודית ומרשימה. נא להכיר: מגדל המים ההיסטורי של הכפר
יואב יצחק
נתניהו נחקר על המתנות שניתנו לו משני אנשי עסקים: אחד מחו"ל והשני מישראל    בניגוד למידע המוקדם - חקירת פרשת המתנות (תיק 1000) אינה מתמקדת באיל-ההון רון לאודר    היועץ המשפטי לממשלה ומפכ"ל המשטרה מנהלים את חקירת בנימין נתניהו כמו מבצע צבאי חשאי    החוקרים והפרקליטים המעורבים בחקירה נדרשו לבדיקות פוליגרף ולחתימה על הסכמי סודיות
רחל גרנות
בזמן קור הגוף רוצה וצריך להתחמם. כדי לעשות זאת הוא זקוק ליותר אנרגיה (קלוריות)    וכך, הוא שולח תשדורות של רעב כדי שנאכל יותר ונספק לו את האנרגיה הנוספת הדרושה
ד"ר סוזי קגן
דיכאון אחרי לידה יכול להופיע אצל כל אישה הרה ואישה לאחר לידה, בלי קשר לגיל, מוצא עדתי או מצב כלכלי    הדיכאון יכול להופיע לראשונה גם בהריון או בלידה השנייה או השלישית, גם כאשר אין מצב מצוקה מיוחד וגם אם האישה לא סבלה מעולם מהפרעה נפשית כלשהי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il