1. היום (3.5.22) הוקדש להמשך הטיפול המייגע בסוגיית ההפרדה המבנית של בזק. תזכורת: בזק חויבה לפעול בכל תחום (טלפוניה,
סלולר, שיחות בינלאומיות) באמצעות חברות-בנות שונות כדי למנוע ממנה ניצול-יתר של כוחה המונופוליסטי. בזק ביקשה לבטל את ההפרדה, כדי שתוכל להציע חבילות שירותים; משרד התקשורת לא התנגד עקרונית, אבל צריך היה לקבוע האם מצב התחרות מאפשר זאת ואלו תנאים להטיל על בזק.
בעת כהונתם של
גלעד ארדן כשר התקשורת ו
אבי ברגר כמנכ"ל משרדו, הוחלט לדרוש בתמורה את שיתוף הפעולה של בזק ברפורמה בשוק הסיטונאי - העמדת תשתיותיה לרשות מתחרותיה. כאשר
בנימין נתניהו היה השר (ולאחר מכן כאשר הועברו סמכויותיו בנושא בזק לשר
צחי הנגבי) ו
שלמה פילבר היה המנכ"ל, השתנה הקו. הדרישה לא תהיה בשוק הסיטונאי, אלא השקעות ניכרות בסיבים אופטיים. גרסת התביעה: זו הייתה הטבה עצומה לבזק, חלק משמעותי מן התמורה לשוחד בדמות הסיקור החיובי בוואלה. גרסת ההגנה: זו הייתה החלטה מקצועית נטו.
עו"ד
ז'ק חן המשיך להציג עוד ועוד מסמכים על הדיונים בצמרת משרד התקשורת בנושא זה בשנת 2016. מטרתו: להראות שהם היו מקצועיים לגמרי, כל הדעות נשמעו ונשקלו, ההליך היה תקין ושגרתי, ורק אז התקבלה ההחלטה בידי הנגבי - שמטרתה להכניס את תשתית שוק התקשורת הישראלי למאה ה-21. לשיטת ההגנה, יש צורך בכמות עצומה זו של מסמכים כדי להראות את התפתחות התהליך ועד כמה הוא היה נקי מכל שיקול זר.