ההזדמנות לשקם את מעמדי הגיעה כעבור דקות אחדות, כשהילדים נעצרו והביטו בהשתאות במתקן אחד עם המון-המון סלילים. כבדרך אגב נעמדתי מאחוריהם והערתי באדישות אופיינית שזהו דגם המראה איך נוצרת אנרגיה.
"זה מיצג של גלי קול", הגיחה מהצד המדריכה המעצבנת. אחר כך גילו הילדים אקווריום ענק עם כדורי מתכת שצריך לשלוף אותם בעזרת מגנטים, אבל לא הצליחו להזיז אפילו מגנט אחד.
"ברור", הסתערתי לעברם, "יש פה שדה מגנטי הפוך".
"לא, המתקן מקולקל", תקעה הנודניקית סכין בגב האומה, "רוצים לשחק במים?"
"כן!" צהלו הילדים ורצו אחריה לפינה אחת שהיו בה המון בקבוקונים קטנים וקערות מלאות מים.
"מים זה סי-או-שתיים", הצהרתי בקול.
"את זה כל תינוק יודע", אמרה הקרצייה, "עכשיו ניקח בקבוקון, נמלא אותו במים, נכניס לתוכו פפטה ונראה איך הפפטה צפה בתוך הבקבוק".
"סליחה", ירדתי עליה, "מה זה בדיוק פפטה?"
"זה מזלף קטן", היא אמרה, "אתה לא זוכר את הפפטה משיעורי הכימיה?"
אמרתי לה שאת הכימיה שכחתי כבר בשיעור ביולוגיה, וגם משם אני לא זוכר כלום חוץ מאפידרמיס שעד היום אין לי מושג מה זה.
"אה, זה קל", הצטחקקה גברת-הכול-יודעת, "אפידרמיס זה..."
"אני מצטער, אין לנו זמן", חתכתי אותה במהירות האור, "אנחנו רוצים להספיק להגיע לתערוכה של הים. נכון, ילדים?"
"לא", אמרו הילדים, "רוצים להישאר פה עם המים".
"עזבו", הסתתי אותם, "הבקבוקונים האלה הם סתם ניסוי שמראה איך הג'בטה מושפעת מהלחצים המשתנים במים".
"פפטה, לא ג'בטה", דרכה המדריכה, "וזה לא בגלל הלחצים, אלא בגלל שהאוויר שבתוך הפפטה קל יותר מהמים, ולכן..."
תפסתי את שוחרי המדע הזעירים ותוך הפעלת לחץ פיזי (שלא יגידו שאני לא פיזיקאי) גררתי אותם אל מעמקי האוקיינוס, שם הוצגו עשרות פוחלצים של יצורים שאפילו הם עצמם לא ידעו על קיומם.
"איחס!" צווחו הילדים ונמלטו בחזרה לכיוון מלחמות מים. אני מצדי נשארתי באולם התצוגה החשוך, השתרעתי על הרצפה הקרירה וחלמתי שאני חוזר לבית הספר ונכשל במתמטיקה ושגם ביטלו את החופש הגדול. שטוף זיעה וצמרמורות התעוררתי, ונזכרתי שלמרבה השמחה אני כבר לא תלמיד. למרבה הצער, החופש הגדול עדיין כאן.