X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דביר בנדק במחזה "רביזור"
רביזור בתיאטרון גשר
תיאטרון גשר מעלה את מחזהו של ניקולאי גוגול "רביזור" (1836) בהפקה נאמנה למקור, שלא כמו בגירסות קודמות שהפכו מקומיות

בימויו של יבגני אריה את "רביזור" כובש את הקהל הודות לנאמנותו למקור. אין כאן "התאמה" מקומית לילידים. זוהי הפקה עם כל העסיסיות והניחוח הרוסי של מוסקבה, של התרבות הרוסית ומנהגיה. גדולתו של המחזה בולטת במיוחד במשחק של הצוות הנהדר, אחד-אחד, עם כל הפאתוס, ההגזמות, התנועות הגדולות והרגש הענק, שבדרמה היו אולי נראים מזויפים. אך כאן - כל אלה רק מדגישים ומעצימים את המצבים הקומיים. שלא כמו בסיטקום בן זמננו, שם הצחוק מושג בטריקים הכי נחותים - כאן, הצחוק מופיע כמו בצפייה בקריקטורות - שכל כוחן בהגזמה.
גוגול יורד לעומקם של דברים תוך בדיקת חולשותיהם של בני האדם, ומסקנתו, שכולם מושחתים. (המשפטים הנערכים גם במחוזותינו בתכיפות מדאיגה, הם ההוכחה להכרתו המצוינת את טבע האדם.)
במחזה רביזור (מפקח המדינה) נכנסת עיר שלמה לפאניקה, בגלל השמועה הסודית שמפקח המדינה עומד להגיע. החל בראש העיר המושחת (דביר בנדק, שקסמו בנוי על טבעיות משחקו והצ'ארם הבלתי נדלה שלו, גם בתפקיד טיפוס מחליא); המשך במפקח על בתי החולים, דודו ניב המניפולטור (כמו בבתי החולים בימינו) במשחק מדויק וברור וכה מתאים לסיטואציות; השופט (גלעד קלטר) שמשום מה קיבל הוראה לפצח גרעינים ולירוק כל הזמן, אולי כסמל לצפצוף על החוק?; מנהל הדואר שפותח כל מכתב בטרם יעבירו - ז'יל בן דוד; וכל יתר הנפשות הפועלות - כולם רועדים שמא המפקח יגלה את קלונם.
מתוך טעות של זיהוי, כולם בטוחים שהבחור האלגנטי שמגיע ממוסקבה הוא הוא המפקח. אשת ראש העיר, נטשה מנור העסיסית, שמתכננת להשיא למפקח את בתה, נטע שפיגלמן שקיבלה את פרצופה של פרידה קאלו עם הגבות המחוברות, ושתיהן יחד יוצרות דמויות קומיות להפליא.
לאחר שהבחור רעב ימים אחדים באכסניה העלובה אליה הגיע, כי כספו אזל, מגיעה הישועה. ראש העיר מציע לכל המנהלים לשחד את המפקח ובכך לעגל את הפינות. הבחור החמוד (אלון פרידמן בשפת גוף ובהבעות עשירות ביותר), עט על כספי השוחד, כי קלט שכולם טעו בזהותו. בעוד משרתו הנאמן, שרעב יחד עימו (אלכסנדר סנדרוביץ'), עושה מהתפקיד מטעמים של ממש, כמו כל תפקיד שהוא עושה בגשר.
הקאסט הענקי, העושר של הדמויות, במיוחד של העורבים, התרנגול והחתול (שכמו ממשיכים את דמויות החיות מהצגת "משלי לה פונטיין" המקסימה בגשר), כולם מבוצעים בצורה פנומנלית. כך קטעי הופעת המשרת באכסניה (דניאל צ'רניש רב ההבעות, שמשחק גם את משרת ראש העיר וגם עורב), העיצוב של מיכאל קרמקו, שכתמיד מורגשת השפעתו של יבגני אריה עליו, ברעיונות האופייניים לו - כל אלה, עם המוזיקה המקורית של אבי בנימין והתרגום של רועי חן הצעיר המחונן - יוצרים קומדיה מהנה ביותר, שנונה וחריפה, עם הומור פילוסופי לעיתים, וגם אישי - באיזכור המחזה "נפשות מתות" של גוגול עצמו.
תיאטרון גשר נותן לך תחושה מהו תיאטרון אמיתי. ורביזור הוא עוד אחד משיאי הישגיו של התיאטרון הרוסי-עברי, שלא חדל מלהתערות בתוכנו בספחו אליו את המיטב שבבוגרי בתי הספר למשחק, שאצלו מלבלבים, גם אם לא תמיד בתפקידים הראשיים הראויים להם. אך העתיד בפתח, ואנו מאחלים לו עוד ועוד הצלחות מענגות כאלו.

תאריך:  21/10/2010   |   עודכן:  21/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רביזור בתיאטרון גשר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גשר - ההבדל בין תיאטרון להצגה
שבתאי עזריאל  |  22/10/10 08:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צחי קווטינסקי
על-מנת להשקיע בנדל"ן, יש צורך בידע ובלימודים כמו בכל תחום אחר    ההשקעה חייבת להיות זהירה ומחושבת    נכסים מוצלחים
הודיה כריש-חזוני
עונת המסיק בפתח. ביישובים היהודיים בשומרון מכנים אותה במרירות "עונת המסית". ארגוני השמאל הרדיקלי כבר חילקו ביניהם את גזרות הפעולה, לקראת הסיוע למוסקים הפלשתינים המלווה בפרובוקציות נגד צה"ל. צה"ל, מצדו, יוצא מעורו כדי לשמור עליהם
חגית כהן
ערוץ 10 שקע עמוק עוד יותר בתרבות הזלת הריר - לונדון וקירשנבאום גורשו ועל חורבותיהם הוקם בית בושת עליז
סופיה רון מוריה
יו"ר הכנסת פתח את מושב החורף עם תחזית קודרת: עד סוף השנה הכנסת מתפזרת והולכים לבחירות. דעה רווחת במערכת הפוליטית היא שבשנה השלישית לכהונתה של הכנסת הח"כים מקצינים עמדות, והדבר גורם לזעזועים במערכת. ונתניהו הוא לא אולמרט. אם הקואליציה תתנדנד, הוא יתקשה לשרוד
יעקב בר-און
כשיהודית רביץ ואחיה יעקב היו ילדים, הטרנזיסטור המשפחתי לא הפסיק להשמיע באוזניהם שירי ארץ-ישראל. שנים רבות אחר כך פרצו החוצה הזכרונות המוזיקליים הללו ב'בשירים מהבית', אלבומם
המשותף, שחגג השבוע את הגיעו למעמד של תקליט זהב    האירוע יצוין בשני מופעים של השניים בשישי, ב"צוותא", במסגרת פסטיבל תל אביב למוזיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il