X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תאילנד תחגוג השנה 2,553 אביבים ראש השנה התאילנדי נמשך שלושה ימים ונפתח בתהלוכות ענק ברחובות. הרחובות נסגרים לסירוגין והעם כולו מקיים טקסים רבי משמעות והוד, ובו חולקים כבוד לשלושת המלכים, שעיצבו את דמותה של תאילנד
▪  ▪  ▪
[צילום: משה צ´אנג מאי]

תאילנד, מדינת האטרקציות, הפינוקים, החופים, המסז'ים וכל דבר העולה על דעתנו כבר בת 2552. השנה מתחלפת כמו בכל העולם ב-31/12 והשנה תאילנד תחגוג 2553 אביבים (מדינה זו הוקמה באביב, חודש אפריל). אך למרות הפסטיבל בסוף השנה האזרחית, המוכרת לנו, ראש השנה התאילנדי נחגג בנפרד, כמו בישראל לדוגמא.
תאריך החגיגה, ואני מתכוון לחגיגה בכל מובן העולה על הדעת, הוא ב-13/4 בכל שנה ונמשך 3 ימים רצופים, עד ה-15/4. כדי להבין את עוצמת החגיגה המדהימה נלך אחורה לעבר הרחוק לממלכת לאנה ההיסטורית, לממלכת סוקותאי, הטומנת בחובה את המקדשים והפסלים המדהימים ביותר שנבנו אי פעם. לממלכת איותיאה עם הנהר צ'או פריה ושרידי ממלכת קמר (קמבודיה), המופיעה בצורת מקדשים, פסלים, כיתובי סלע מדהימים ופיתוחי כסף מהיפים שנראו מעולם. ממלכת לאנה, ערש הקמת תאילנד, מתוארכת למאה שלפני הספירה, אך הממצאים החותכים נמצאו רק לפני 753 שנים.
בשנה זו החל המלך ראמה הנג קאנג את שלטונו על ממלכת לאנה. השלטון היה על בסיס בודהיסטי טהור, האמונה העיוורת בטאהרוודה המקורית מהודו/סין. העם התאי, אז והיום, הוא עם ממושמע מאוד המקיים טקסים בודהיסטים קבועים. ילד, משחר לימודיו, מדקלם כל בוקר ברכות על האוכל, על אור היום, התודה לבודהה,ה איחוד הלבבי בין האדם לסובב אותו.
המלך קבע את ראש השנה כיום חגיגה לאומית ועם השנים היות ומתחילה עונת המונסונים (גשמים בין היתר) הוחל חג הגשם וביחד החלו שלוה ימי חג. בעבר, לקראת ראש השנה התאי, החלה בניית מקדשים, רק בצ'אנג מאי יש יותר מ-300 מקדשים!. שאר הלאומים בתאילנד, הודו, סין, קמבודיה, לאוס, ויאטנם ומיאנמר (בורמה) קיבלו אישור לבנות מקדשים בתקופה זו, מה שהופך את החג הזה לחג כלל לאומי בתוך תאילנד. בממלכת סוקותאי ואיותיאה המשיך החג ביתר שאת, נזירים כתבו סיפורי חיים במערות ובציורי קיר מדהימים. שווה להקדיש זמן בהגעה מבנגקוק לצפון במעבר על פני ממלכות אלו באוטובוס/רכב וכו' רק כדי לראות גאוה לאומית אמיתית מהי.
ראש השנה התאילנדי בהווה
נגיע להווה ,לצורת החגיגה וההוויה התאילנדית. חג זה מתחיל שבוע לפני ביום, אבל על הממלכות האבודות שלא ישובו עוד( כל שנה בתאריך 6/4). בתאריך זה תאילנד סגורה והעם כולו מקיים טקסים רבי משמעות והוד ובו חולקים כבוד לשלושת המלכים, שעיצבו את דמותה של תאילנד. מלך לאנה, סוקותאי ואיותיאה (נושא בפני עצמו שאכתוב עליו בעתיד.
ראש השנה התאילנדי (חג המים הידוע), הנמשך שלושה ימים, נפתח בתהלוכות ענק ברחובות המתחילות מקצה עיר לקצה השני. הרחובות נסגרים לסירוגין על-ידי המשטרה,נ א להתאזר בסבלנות. תושבים מכל הכפרים, המכינים חודש מראש את המרכבה שלהם, מציגים לגאוה את מורשתם ותוצרתם. בכל מרכבה תופיע דמות של בודהה, בצורה כזו או אחרת, המסביבה פרי האדמה המגודל במהלך השנה על-ידי התושבים.
גאוותם של תושבי הכפרים, שהם הרוב של תושבי תאילנד, היא ביכולתם להוכיח של מי המרכבה המוצלחת יותר, למי יש את התוצרת המבורכת יותר. כמובן שישנה תחרות המאורגנת על-ידי הראשות המוניציפלית. על המרכבות מצויירים סמלי הכפר והחיבור ביניהם לבודהה. כל התושבים מסודרים משעות הבוקר המוקדמות בשני טורים משני צידי הדרך ובידיהם דליי מים להשקות את המרכבות, סמל לפוריות והצלחה מתמשכת לתוצרת טובה לכל השנה.
התייר הממוצע עומד ופוער עיניו בתדהמה, לנוכח העוצמה המופגנת מולו. מסעדות, חנויות וכל דוכן נודד (ולא חסרים כאלו) משפריצים מים על האנשים מסביבם (ממש כמו בחג השבועות בישראל) ומוכרים תשורות, המסמלים את החג במחירים סמליים. מים, פרחים, פירות, דמויות בודהה, שרשראות, קמיעות וכו'. החגיגה מתחילה בשעה 9 בבוקר ונמשכת בתהלוכת המרכבות עד 12 בצהריים.
באותה שעת בוקר מתחילות חגיגות במקום אחר ליד הנהר המקומי. סביב הנהר ממוקמים עשרות אלפי אנשים ובידיהם כלים להתזת מים מכל סוג העולה על הדעת. דליים, משפכים, רובי ואקדחי מים, קופסאות שימורים, צינורות מים, בקבוקים וכל כלי אחר העולה על הדעת. יום לפני כן, במקומות שהנהר הוא מלאכותי, דואגת הראשות המקומית להביא מיכליות מים וממלאה את הנהר.
יש לזכור שחלק גדול מהתושבים המקומיים יבלה בתוך הנהר ברוב שעות היום. מהכפרים מגיעים רכבי משא מיושנים ועליהם כמויות בלתי אנושיות של אנשים המצויידים ב"כלי מלחמה" בצורת חביות ודליי מים וממלאים אותם בנהר ומסתובבים בכל העיר ומשפריצים על כולם. ביום זה מתחיל לרוב לרדת גשם עם טמפרטורה גבוהה, ככה שהמים שישפריצו עליך, התייר, יהיו מרעננים.

רוקדים ברחוב [צילום: משה צ´אנג מאי]
חגיגת ראש השנה [צילום: משה צ´אנג מאי]
תאריך:  13/01/2011   |   עודכן:  13/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש השנה התאילנדי בעבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוי איזה חג מקסים
סוואדי  |  16/01/11 11:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר לימור הלפמן
נגיף הפפילומה (HPV) מוכר כגורם זיהומי הקשור בנגעים טרום ממאירים וממאירים של צוואר הרחם    קיימים כ-100 זנים שונים של הנגיף, ו-30 זנים של HPV הפוגעים באיברי המין    בדיקה חדשה מאבחנת 21 זנים הפוגעים בצוואר הרחם
חיה בנצל
ספר שירים חדש של המשוררת שושנה ויג    בחסות שעות השקט הברוכות שתורמת החשיכה, נטוות שורות השירים והמחשבות הסמויות מוצאות להן מקלט בין דפיו של הקונטרס מסביר הפנים. כל אותן מילים הוצאו ממחבואן ואוגדו לספר שירים
איה הוד
חשוב להקפיד על תזונה מרגיעה, מזינה ובריאה, הקפדה על שתייה מרובה של מים, טיהור וניקוי הגוף    כבדו את גופכם והוא יוקיר לכם תודה חזרה בדרכים רבות    להלן צמחי מרפא ומאכלים המסייעים להעלות את החשק המיני
עדי פלאוט
בעל עסק לא תמיד בטוח מה הכי חשוב בעובד, על אלו תכונות ויכולות אסור בשום אופן לוותר ועל אלו כן אפשר להתפשר, מה הם סדרי העדיפויות או במילים אחרות - מה בעצם יש לחפש במועמד?
יובל לובנשטיין
הניסיון המוצלח של מגה למכור תווי קנייה בהנחה באמצעות האינטרנט היה מהלך ראשוני ובהחלט בדרך הנכונה. רשתות המזון חייבות להבין שקיים טרנד צרכני של קופונים באינטרנט, ויש להן יתרון אדיר משום שאנו פוקדים אותן בתדירות גבוהה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il