1. מדד הפרסום. סופרפארם ידועה במבצעי תחילת השנה ובמבצעי העונות השונות ("סאמרסייל"), אולם נראה שהשנה, יותר מתמיד, קיימת פעילות רחבה ומושקעת. בכל עיתון, בכל מוסף, בכל סוף שבוע, נראה את הרשת בעוצמה ובבולטות. האם עוצמה פרסומית זו, מבטאת אכן עוצמה? או שהיא ביטוי לשחיקה ולירידה בעוצמה ?!
2. הרשת ומנהליה, הידועים "בסנסורים הרגישים" לכל שינוי קל, מגיבים בדרך שהם יודעים ומיומנים בה מזה שנים: שילוב של חוויה, מבצעים, ופעילות מועדון. כמו שאומרים אצלנו: "כל התותחים, אש עבור".
3. מכירת מכוניות. הטבה לחברי מועדון בתחום הלא שייך למהות העסק ולא מחובר לתדמית הרשת - מכירת מכוניות ?! האם פעולה זו הינה ביטוי לעוצמה או למשהו אחר? האם הרשת, אשר זיהתה בהצלחה מרובה את המהפכה הסלולארית, אכן רוצה להפוך את רצפת המכירה ל "גראז'"?
4. השת"פ בין פרוקטר אנד גמבל לשופרסל. פרוקטר הינו ספק מוביל בסופרפארם. לשת"פ בין הספק המוביל לרשת מתחרה ערך תדמיתי גבוה מאד בענף. ההיכרות הטובה בין המנהלים של החברות מאפשרת פעילויות החורגת מפעילות עסקית רגילה ושגרתית (השקות מוצרים חדשים, ניתוב תקציבי פרסום ופעילות קד"מ בערוץ הלא ישיר).
5. התחרות עם רשתות המזון. הרחבות שטחי מסחר של רשתות המזון ובדגש הרשתות המוזלות, מחליש מאד את סופרפארם, מאחר שקיימת חפיפה רבה בין מוצרי הפארם לאלה הנמצאים ברשתות המזון. אומנם סופרפארם ידועה ביכולת שלה להתנחל בכל נקודה אסטרטגית בשוק, אולם הגדלת מספר הנקודות המכירה למזון, מקטינה את הביקושים למוצרים חופפים, כמו שמפו ומשחות השיניים.
6. התחרות מול המשביר. התחזקות המשביר לצרכן בכלל ובתחום הבשמים בפרט, נוגסת באחת מהפעילויות הרווחיות ביותר של סופרפארם.
7. המאבק בקניונים. המשך המאבק המשפטי של ניו פארם נגד הבלעדיות של סופרפארם בקניונים, יאפשר לניופארם להיכנס לקניונים נוספים, מהלך אשר יפגע בסופרפארם. לא נראה שהסכמי הבלעדיות של הרשת בקניונים יעמדו לאורך זמן במבחן המשפטי, בכל הקשור להסדר כובל, ונראה שלממונה על ההגבלים העסקיים יהיה מה לומר בנושא. כך או אחרת, לאורך זמן זה פשוט לא הגיוני שבקניונים יש לנו מגוון וזכות בחירה לגבי חנויות לציוד משרדי, חנויות ספרים, ודווקא בתחום זה של הרשתות הפארם, לנו כצרכנים לא תהיה זכות בחירה. התהליך ייקח שנה או יותר אך לבטח הוא יגיע, ואז נוכל אנו הצרכנים לקבל "במקום הבילוי הצרכני שלנו" (הקניון), גם את אפשרות הבחירה הכל כך חשובה, גם בתחום רשתות הפארם".
8. זירת המזון הטבעי. כניסת רשתות המזון ביתר עוצמה לתחום "המזון הטבעי", מחזקת את רשתות המזון מול יבואני המוצרים, אשר חלקם מוצגים על גבי מדפי הסופרפארם (חטיפי בריאות ומוצרים ללא סוכר).
9. תחום מוצרי התינוקות. רשתות המזון גילו את תחום מוצרי התינוקות ונעזרים במוצריו על-מנת למשוך אליהם לקוחות, אשר בעבר היו בעיקר לקוחות של רשתות הפארם. תחום הפארם הופך להיות פעיל ותופס נתחים של 20-22% מהפדיון ברשתות המזון.
10. אובדן הרווח. סופרפארם מרחיבה את פעילות המבצעים הגדולים שלה, אולם משלמת על כך באובדן רווח. גם לפריסה הגיאוגרפית הרחבה קיים מחיר, הנקרא "קניבליזציה".
11. סטגנציה בתחום תוספי מזון וויטמינים. היינו מצפים שבתחום עתיר רווח זה, אכן סופרפארם תכבוש את המדף, שכן רמת האמינות שהציבור רוחש לה היא גבוהה ביותר בתחום, ואך טבעי היה, שהרשת תעמיד מדף עשיר ותחרותי בקטגוריה זו. בפועל פותחו מספר מוצרים תחת השם LIFE, ממקורות אספקה טובים ומוכרים, אולם נכון לעכשיו, נראה שהפיתוח נעצר וההפצה הועבר לידי מפיץ חיצוני.
12. "חדשנות" בנסיגה. כיום כל שיטות סופרפארם מאומצות, בצורה כזו או אחרת, על-ידי ניופארם, המשביר ומועדוני "הבייבי" של רשתות המזון- "אותה הגברת בשינוי אדרת". העיתונות ותיבות הדואר שלנו מלאות בהצעות, דומות בעיצובן ובתוכן שלהן, ורק הלוגו השונה יוצר את ההפרדה.היינו מצפים מרשת מובילה כמו "סופרפארם" להתרעננות מתמדת. מהסופרפארם אנו מצפים ליותר ! וכל עוד זה לא מסופק, משמע ישנה עמידה במקום, ובקמעונאות מצב זה נחשב לנסיגה ולבעיה.