המחשבה הראשונית, המתבקשת אפילו, שעולה בראש רגע לפני המפגש עם נמרוד ניר, היא שמדובר בבחור מהזן הגרוע ביותר. בטח צעיר, יהיר, בן עשירים מפונק ויומרני שחושב שהוא יודע יותר טוב מכולם. אבל ניר הוא אחר. ב-27 שנותיו הוא כבר היה במקומות שפרחי פרסום אחרים בגילו לא חלמו עליהם. נפל וקם, הושיט יד אל האש, נכווה, החלים, פגש במוות, פגש בחיים, צלל לעומקים רוחניים, צף למעלה, שחה נגד הזרם או נסחף עמו. קורות חייו הקצרים יחסית יכולים למלא ביוגרפיה עמוסה, והוא רק בתחילת דרכו. בנם של ג'ודי
שלום-ניר-מוזס ועמירם ניר ז"ל נמצא במסע שתכליתו להותיר חותם בעולם, ואת הצעד הראשון הוא עושה ממרומי הקומה ה-30 בבניין משרדים יוקרתי ברמת-גן.
לפני 3 חודשים הוא הקים את The Brief, סוכנות לשיווק קריאטיבי. אל תגידו משרד פרסום. זה לא זה. מדובר בקונספט אחר, לדבריו. "אספתי סביבי חבורה של אנשים שסולדים מהבינוניות בענף. זה לא סוד שבארץ הפרסום הוא לא אפקטיבי, וההחזר על ההשקעה הוא בין הנמוכים בעולם", הוא אומר. "הסיבה לכך, בין היתר, היא שבארץ הפרסום מבוסס על מדיה. אם לאחד המשרדים יש 'פילר' (הזדמנות לקנות מדיה בזול - ח"ב), הוא אומר 'בואו נמציא קריאייטיב שימכור את הפילר'. לא עושים שיווק, לא עושים אסטרטגיה, רק מחפשים איך לעשות את ה-25% עמלה. ובעולם שבו הכוח של המדיה נחלש באופן משמעותי, ואנשים כבר לא רואים פרסומות בטלוויזיה, והכוח של הדיגיטל עולה - צריך למצוא משהו אחר. וזה מה שאנחנו עשינו. המטרה שלנו היא להגביר את המכירות של ה
לקוחות.
"אם בא אליי לקוח אני בונה לו אסטרטגיה מבוססת מחקר ומשם אני מפתח את הרעיון של המותג - מרמת המוצר, דרך הנראות בחנות, תוכניות מכר מיוחדות ושת"פים, ועד לרמה של קניית המדיה. אצלנו המדיה לא באה קודם, אני לא תלוי בה כי אני עובד על ריטיינר".
- על איזה סדרי גודל של ריטיינרים מדובר?
"אני מבקש כ-15 אלף שקל ללקוח הכי קטן שלנו ועד עשרות אלפי דולרים ללקוח גדול שאנחנו מנפיקים לו קריאייטיב שיווקי כולל. אני יודע שהמילה הכי מאוסה ושגורה בענף היא 360, וכולם מתהדרים בזה, אבל אצלנו זה אמיתי. אם אני בא ללקוח שלי שיש לו חנות רהיטים, אני בונה לו קונספט של 'עיצוב איטלקי במחיר שוודי' שבמסגרתו הוא נלחם באיקאה. זה אומר שכל החנויות שלו עכשיו עוברות למודל תמחור שקרוב לאיקאה, וכך גם תמהיל המוצרים ותוכנית הנאמנות של הלקוחות. זה מכלול עצום שנקרא שיווק, לא רק קריאייטיב שרצים למכור אותו לפרינט.
"בכל אחד מהמקומות שעבדתי לא חשבו על שיווק, על תמחור מוצרים. ברגע שאני לוקח מהלקוחות שלי ריטיינר, אני מייתר את מה שקורה במשרדים אחרים שבהם הלקוח מפרסם ב-20 מיליון שקל, המשרד גוזר את עמלת המדיה, והכסף שאתה משלם לקריאייטיב בא מהמדיה. ככה, גם אם אתה חושב שללקוח שלך נכון להשקיע רק מיליון שקל כדי לייצר משהו פסיכי שיביא הרבה אנשים, אתה לא תעשה את זה, כי מה שמעניין אותך זה המדיה. אתה נהיה עבד שלה".
אחד הפרויקטים הראשונים שיצאו מבית המדרש של The Brief היה קמפיין דל תקציב לתנועת "קול אחד", שפועלת למציאת פתרון לסכסוך על בסיס של שתי מדינות לשני עמים. "עשינו מהלך גרילה ב-6,000 שקל, שהכניס אלפי אנשים לאפליקציה בפייסבוק. בחרנו 150 מובילי דעה, חברי כנסת, עיתונאים, פוליטיקאים ובלוגרים, נתנו להם פרופיל פיקטיבי בפייסבוק, שבו הם קיבלו הודעות בפייסבוק מהאני שלהם בעתיד שכתב להם: 'הי, זה אתה מהעתיד, ביום ראשון תקבל חבילה'.
"ביום ראשון בבוקר אותם 150 איש קיבלו שליח עם עיתון 'ישראל היום', שעליו היה ז'קט (כריכה) שמודה להם על תרומתם לתהליך השלום וקורא להם להיכנס לתוך האפליקציה. לפחות חצי מהם כתבו על זה בפוסטים שלהם ובבלוגים, עשו לנו פולו-אפים בטלוויזיה בכל הערוצים ויצרנו המון באזז. בסוף היום, הקמפיין הזה עלה לנו עם ההפקה, ההפצה והדפוס 6,000 שקל, והיה המהות של אינטראקציה אינטרנטית שבה הופכים אנשים לסוכני ההשפעה. שמעתי פעם אימרה של מישהו שהשיווק בעתיד יהיה כמו סקס, רק הלוזרים יצטרכו לשלם עליו".