X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סדרת כתבות שעוסקת במקרים אמיתיים שקרו לכותב או למכריו, מהם ניתן ללמוד איך להשיג את מה שמגיע לך בהתנהלות נכונה מול נותני שירות והשבוע - כיצד לבטל חיוב על שירות שכלל לא הוזמן
▪  ▪  ▪
הנחתי כי מדובר בטעות בכתובת [צילום: עומר שיקלר]

אני אתחיל בלהודות על חטאי, גם בעידן הדיגיטלי הזה, אני עדיין משמיד עצים באמצעות מנוי לעיתון יומי. וכמו כל כלי התקשורת בארץ, גם העיתון עליו אני מנוי הוא חלק מחברה, שנמצאת בבעלות חברה אחרת, שלה חברות נוספת בבעלותה, וכן הלאה וכן הלאה.
אז יום אחד אני חוזר הביתה, ומוצא מגזין ילדים בתיבת הדואר שלי, מגזין שלא ביצעתי עליו מנוי, רשום עם שם משפחה זהה לשלי, אך עם שם פרטי שאני לא מכיר. הנחה ראשונה היא שמדובר בטעות בכתובת, אז אני מצלצל למשפחת בר נוי השנייה שיש ביישוב לספר להם שהמגזין שלהם הונח בטעות בתיבת הדואר שלי, מופתע לשמוע שהם לא מכירים בכלל את העניין.
מבט נוסף למעטפה בה היה המגזין מגלה בה קבלה, והפלה ופלא, החיוב הוא על כרטיס האשראי שלי. "טוב, אמרתי לעצמי, אולי אישתי ביצעה את המנוי ללא ידיעתי? לא נשמע הגיוני, אבל נוודא מולה". "אתה צוחק נכון? למה שאני אעשה מנוי לעיתון ילדים? אין לנו ילדים!", "כן... לא חשבתי על זה", עניתי קצת מבולבל.
טיפ מספר 1: חסכו לעצמכם ולספקי השירות זמן מיותר, בדקו קודם כל את כל האפשרויות לטעות מהצד שלכם. אין לי סטטיסטיקות בעניין, אבל הרבה מאוד פעמים, אנחנו הצרכנים טועים.
את החיבור עשיתי כאשר ראיתי שהמגזין מתואר "כמגזין מבית עיתון X", העיתון עליו אני מנוי. הפעם "התחממתי" מהר מאוד, זה דבר אחד לחייב אותי בתור לקוח יותר מידי, אבל להעביר את פרטי כרטיס האשראי שלי לחברת בת שהיא תחייב אותי - זאת כבר עבירה פלילית.
אז פניתי לשירות הלקוחות של המגזין: "שלום, איך אפשר לעזור?", "חייבתם אותי על מנוי שלא עשיתי" הסברתי בעצבים. כדי לחסוך זמן בירורים יקר, כבר הבהרתי לו שבדקתי את כל האפשרויות, וגם סיפרתי לו על החיבור שעשיתי בינם לבין העיתון היומי עליו אני מנוי. "טוב, אנחנו באמת מקבלים מהטלמרקטינג של העיתון בקשות למנויים, תבדוק מולם את העניין".
טיפ מספר 2: חסכו זמן בשיחה ותתנו מיוזמתכם את כל המידע שיש לכם לנציג, גם אם הוא לא בהכרח רלוונטי, לא פעם הוא ידע לעשות קישורים שאתם לא יודעים לעשות.
התגובה של הנציג הייתה מאוד מעצבנת, זריקת אחריות היא אחת משיטת עינוי הלקוחות המוכרת ביותר, אבל בשלב הזה עוד הסכמתי. אז פניתי לעיתון, אבל הפעם בעצבים "אתם מבינים שהעובדה שעל החשבונית מופיעים פרטי כרטיס האשראי שלי, עם מספר חברה שונה משלכם, ואת הפרטים שלי הם קיבלו מכם ללא אישורי זאת עבירה פלילית? מעבר לזה שברור לי לחלוטין שאתם תדאגו לכך שאני אזוכה על המוצר שלא הזמנתי, אני הפעם מתכוון לעקוב ולקבל מכם תשובה מה עשיתם בנידון ואיך טיפלתם בעובד שעשה את זה".
הוספתי גם שאני בטוח שפנייה כזאת למשטרה תעניין כמה כתבים כלכליים, אם לא בעיתון שלהם אז בעיתון אחר, "זה לא רק עניין של הכסף שלי, לגביו אני לא מודאג, אני דואג ללקוחות האחרים שהעובד עשה להם את זה ושלא עוקבים כמוני אחרי החשבונות שלהם".
טיפ מספר 3: אל תשלפו איומים סתם, אבל אם יש חשד למעשה לא תקין, תציגו את עצמכם כמי שמתכוון ללכת עם הנושא עד הסוף, ולא כמי שיסתפק בזיכוי בשבילו. עשו זאת לא רק כי זה יקדם את הפנייה שלכם, אלא כי זה באמת הדבר הנכון לעשות.
הנציג בצד השני של הטלפון היה קצת מבוהל "אני אדאג שיחזרו אליך כמה שיותר מהר עם תשובות אדוני (מצחיק אותי שקוראים לי אדוני), אנחנו מייד נברר את עניין" אמר בחצי גמגום. עוד באותו ערב חזר אליי מנהל, שאמר לי שהם הולכים לבדוק את העניין לעומק והבטיח לי שהם יזכו אותי בהקדם.
"את הזיכוי ברור לי שאני אקבל, ואני גם לא מתכוון לחכות שובע לקבל אותו, אתם תזכו אותי כבר עכשיו אחרת אני עוצר את הוראת הקבע למנוי לעיתון מול חברת האשראי, אבל אני בהחלט ממתין גם לתשובות מכם לפני שאני מחליט מה לומר למשטרה כאשר אני פונה אליה".
את הזיכוי ראיתי למחרת כבר באתר האינטרנט של חברת האשראי, את החוברת נתתי לאחיין שלי, וכעבור שבוע גם חזר אליי המנהל עם תשובה: "תשמע, אני קודם כל חייב להגיד לך שזה מקרה מאוד חריג, אבל גילינו שנציגה שלנו שרצתה להחתים כמה שיותר מינויים פשוט המציאה שמות והסכמות, אנחנו עכשיו דואגים לזכות את כל הלקוחות, והיא כבר לא עובדת כאן יותר".
אני חייב להודות שהייתי בדילמה עם עצמי כאשר שמעתי את אנחת הרווחה שניסה להסתיר ממני המנהל כאשר אמרתי לו שזה מספק אותי ושאני לא אפנה למשטרה או לתקשורת. מצד אחד, הם כנראה באמת טיפלו בבעיה, מצד שני, אולי בכל זאת כזה דבר היה צריך להיחשף? "כפיצוי גם נזכה אותך על חודש אחד במנוי לעיתון", הוא אמר אחרי אנחת הרווחה. מעניין אם היו מזכים אותי אם הייתי בכל זאת פונה למשטרה.
טיפ מספר 4: דעו מתי לוותר. אני התרשמתי שאנשי הניהול הפיקו את הלקחים וידאגו למנוע הישנות של המקרים בעתיד, וזאת במקביל לתיקון הליקויים, כך שתלונה במשטרה בשלב הזה לא הייתה מועילה, והייתה מבזבזת לי הרבה מאוד זמן כנראה, זאת לאור הביורוקרטיה הבלתי נלאית של הגוף הזה כאשר מדובר באזרח הקטן, אבל זה כבר עניין לטור אחר.
לסיכום:
האירוע: חמור מאוד - לא רק שחויבתי על שירות שלא הזמנתי, אלא שפרטי כרטיס האשראי שלי בעצם עברו לחברת בת של החברה המקורית - עבירה פלילית.
האשמה: אני לא מאשים רק את הנציגה שעשתה את זה, שכן או שהם לקו בצורה חמורה בתהליך גיוס וסינון העובדים, או שהם מפעילים שם כזה מכבש לחצים לביצוע עסקות שעובדים פשוט פועלים בצורה כזאת מתוך פחד.
הטרחה: כמה שיחות טלפון קצרות, ותזכורת בפלאפון לעקוב אחרי הנושא, שכן המנהל חזר אליי אחרי "בירור מקיף".
התוצאה: זיכו אותי, פיצו אותי ב-200% מעלות הנזק, ואני מקווה מאוד שתיקנו את הליקוי.

תאריך:  12/03/2011   |   עודכן:  13/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צרכנות ללא צרחנות - מי הזמין את המגזין הזה?
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
רק עם איומים זה מצליח איתם
ריאלי  |  12/03/11 22:40
2
טוב שיש אנשים כמוך
טוביה64  |  12/03/11 23:05
3
כל הכבוד
Ohadba1  |  12/03/11 23:53
4
כתבה רהוטה ומסייעת, תודה ל"ת
9 אינצ'  |  12/03/11 23:53
5
במקביל כמו שעשית-לפרסם באינטרנ ל"ת
יהודה דרורי  |  13/03/11 08:58
6
האם זה יעזור? מקווה שכן ל"ת
מיכלילה  |  13/03/11 11:46
7
ניצול מדאיג
נעם ב  |  13/03/11 14:44
8
כמה עוד טורים תוכל לפרסם?
קורא אדוק  |  13/03/11 14:58
9
אסרטיביות במיטבה
האזרח ק  |  13/03/11 18:48
10
מדוע צריך, במדינת חוק, טיפ
אברהם2  |  13/03/11 19:48
11
זה קורה ועוד איך
מיכאל ב  |  14/03/11 06:00
12
תפרסם את שמות החברות
אור השמש  |  16/03/11 13:54
13
איזה איפוק
סטודנט אתא  |  16/03/11 15:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
לא מזמן חלפתי מול יער חולדה, באחד הכבישים המהירים שנסללו שם לאחרונה.. אני נתקף שם תמיד בנחלים שוטפים של זיכרונות. העיניים הקשישות שלי מתלחלחות לפתע, ואני מציץ נבוך במראה, מבעד למסך המתכהה של משקפי השמש. כשהייתי חייל צעיר, לא היו לי משקפי שמש כמחסה לרגישות. ואם דמעתי אז, לא יכולתי להסתיר את לחלוחית עיניי, כמו שאני עושה היום
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ממשלה יהודית ורכבות; יום של קלון; מי ישמור עלינו מפני השופטים?; הסברה רכה; תהומות הסיאוב ועל חוסר-טעם במיטבו
ליאון אלי
מופע שירי שנות ה-60 בביצוע אבי טולדנו, רותי נבון, שם טוב מוראדי וניר גבע    הקהל שגדש את המופע היה בגיל שזכר את השירים היטב    כל אחד נזכר במשהו בעקבות השמעת כל שיר וליווה את הזמרים בשירה ובמחיאות כפיים סוערות    ערב נהדר, מלא נוסטלגיה שכדאי לשמוע. מומלץ ביותר
אריה אבנרי
ההון בתוך השלטון    והפעם ע' - על עסקי האחים עופר סמי ויולי    כיצד ניצלו האחים לתועלתם את תאוותם של בכירים בשלטון    ומי החברים הטובים של האחים עופר
טובה ספרא
איתני הטבע? עוד לא "אמרו את המילה האחרונה"    שרה פיילין תכריז על התמודדות לנשיאות ארה"ב?    הדולר - יהפוך למטבע משני?    פתרונות יצירתיים לשיפור תדמית המדינה בעיני העולם    סעודיה - שינויים פוליטיים מהותיים    תחזית אסטרולוגית ל-18.3.11-11.3.11
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il