X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המשפט הפלילי של מנכ"ל שופרסל וסמנכ"ל הסחר של הרשת, מהווה ציון דרך ותמרור לכל הקמעונאות בישראל ועל כן רבה חשיבותו. תקוות כולנו, שהעוסקים בדין ישכילו להבין שמה שעומד כאן זה לא רק מערכות היחסים וההתנהלות באותה עת בין שופרסל לויסוצקי, אלא קוד ההתנהגות וההתנהלות בין ספק לבין רשת, אשר הגיע הזמן שיעברו לפסים של כבוד והערכה ויתר שיתוף פעולה
▪  ▪  ▪
תמרור אזהרה לכל הקמעונאות במדינת ישראל

מנכ"ל שופרסל אפי רוזנהויז וסמנכ"ל הסחר אלי גידור עומדים למשפט פלילי, בגין הפרה בוטה של סכום בנושא הגבלת התחרות, שהושג בעקבות רכישת קלאב מרקט על-ידי שופרסל. לטענת הרשות להגבלים עסקיים נעשתה "פנייה" למספר ספקים מובילים, על-מנת לשבש פעילות מבצעים שנערכה ברשת מגה.
לטענת רשות ההגבלים השתמשו רוזנהויז וגידור בכוחם באופן החורג בצורה מהותית ובניגוד מוחלט לסיכום בנושא, על-מנת להגביל את התחרות בכל הקשר למבצעי רשת מגה. ראוי להעריך ולציין לטובה את התנהלות עיתון דה מרקר, אשר מקדיש לנושא עמודים שלמים וחושף לקוראים את תמלילי העדויות של ראשי החברות הגדולות בשוק המזון.
במדינה שכל מילה שנייה זה יהיה בסדר, סמוך וחפיף, והתנהלותה קרובה לפעמים להתנהלות הלבנט, אכן זו נחמה וקורת רוח, שמעשי הכוחניות והבריונות האלה, נחשפים ומועמדים על כך לדין פלילי ומן הראוי שהם יוקעו וידחו.
על עצם העמדתם לדין של רוזנהויז וגידור, יש להסיר את הכובע, שכן כוחם הוא רב מאוד ועל-פי הבל פיהם, נערך מבצע כזה ולא אחר, נכנס פריט מספק זה ולא של מתחרהו. הרבה מאוד פיות במשק הישראלי, תלויים בהחלטות שלהם, איזה ספק להעדיף, את מי לקדם?, ואו את מי לדחות?.
עצם הנכונות של העוסקים בדבר להתעמת מול גוף אשר אחראי על מכירות של כ-40% משוק המזון המבורקד, היא ההישג. הישג אשר מראה על אומץ נחישות וכנראה גם "קייס לא רע".
כמה מגוחך לשמוע את הטיעונים של רוזנהויז וגידור, שכל מטרתם היא לשמור על תדמית המותגים של הספקים?, ממתי זה בכלל עניין אותם?. נהפוך הוא - האם הם לא נעזרו במותגי הספקים על-מנת למשוך לקוחות לרשת שופרסל?!.
להזכירכם, מעל הקופות בשופרסל דיל, קיים שילוט של מוצרים במחירים זולים, רק של מותגים! (לא תמצאו שם פרסום של מוצרי שופרסל למשל! למה? - כי למותגים המוכרים קיים כוח משיכה). כמה מגוחך לראות, אנשים כוחניים ואוהבי שליטה אלה, שפופים וכפופים?.
האם הם מנסים להעביר לבית המשפט מסר של מסכנות?, שזה כלל לא קשור אליהם? מדוע לא פרשו לפני כשנתיים שכל זה החל? האם רק כדי להראות לכולם "שהצדק איתם" ואו מבחינת הימור, בשיטת "מצליח"? או ללכת עד הסוף, כי אין מה להפסיד ? או מהסיבה שרצו למלא את כיסם בעוד ממון, כהכנה לשנים השחונות, שיבואו לאחר מכן?! או אולי מסיבות אחרות?.
יצוין כי כנגד גידור נפתחה לפני למעלה משנה, חקירה פלילית נוספת הפעם במישור האישי, בה טוענת רשות המיסים שגידור חשוד בהברחה ובזיוף חשבונות יבוא של רכבי אספנות, תוך הנמכת ערך הטובין, הצגת חשבוניות פיקטיביות והעלמת מס בגובה של כחצי מיליון שקלים.
אולם אסור לאף אחד להתבלבל, "המדף האמיתי" - השחקנים האמיתיים לא נמצאים בגוף הסרט. (נמצאים "בסרט" תרתי משמע, נמצאים ברוח הסרט ובעלילה הכללית, אולם לא מופיעים בו כשחקנים, ועל כן קטנים סיכוייהם לזכות בפרס). השחקנים האמיתיים בכל הסיפור הזה, הם לא אוסם, ויסוצקי, החברה המרכזית, אלא הם הספקים הבינוניים והקטנים, אשר קולם כלל לא נשמע.
אלה ספקים אשר במחי הבל פה וחצי יד, לא הורשו להיכנס למגוון הרשת, אלה ספקים ומשפחות אשר מצבם הורע בשל הפסקת עבודה איתם לעיתים ללא היערכות מראש. השחקנים האמיתיים לראשונה בחייהם מחזקים את ידי הספקים הגדולים ומתנחמים בעובדה, שאולי כסף לא יראו מהפרשה, אך לפחות נחת מעשיית הצדק.
משפט פלילי זה, מהווה ציון דרך ותמרור לכל הקמעונאות במדינת ישראל ועל כן רבה חשיבותו ותקוות כולנו, שהעוסקים בדין, ישכילו להבין שמה שעומד כאן זה לא רק מערכות היחסים וההתנהלות באותה עת בין שופרסל לויסוצקי, אלא קוד ההתנהגות וההתנהלות בין ספק לבין רשת, אשר הגיע הזמן שיעברו לפסים של כבוד והערכה ויתר שיתוף פעולה ולא רק כוח ועוד כוח ועוד כוח.

תאריך:  16/03/2011   |   עודכן:  16/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דה מרקר / The Marker
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים: האם המדפים מתחילים לדבר?!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אז עכשיו שופרסל תתדרדר
רחובותית  |  16/03/11 12:03
 
- את שופכת את המים עם התינוק
מיכאל ב  |  17/03/11 08:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו יצחקי
הפרק האחרון של היפה והחנון היה בין הטובים של העונה    הוא הצליח לעמת את המתמודדים עם שני הפחדים הגדולים ביותר של ישראלים: להיות תלויים באוויר ולדבר אנגלית    הזוכים הגדולים של הערב, היו צפויים מראש, אבל ראויים באותה מידה
עמי דור-און
אחרי הטלת פצצות האטום הראשונות על הירושימה ונגסאקי חלה מטמורפוזה בנפשו של "אבי הפצצה" רוברט אופנהיימר. מאותו מועד התחיל להטיף באורח נחרץ להנהגת מדיניות שתגביל את מרוץ החימוש    קיצוני יותר כנגד השימוש בנשק גרעיני היה אלברט איינשטיין, הוגה רעיון הפצצה, שבעקבות מראות ההרס והזוועה שגרמו פצצות האטום הפך לאחד הדוברים הראשיים להחרמה מוחלטת של הנשק הגרעיני. איינשטיין: "ברור לי כי במלחמת העולם הרביעית ישוב האדם להילחם בכלי נשק העשויים מאבנים ועצמות"
עליס בליטנטל
ליידי מקבת ממצנסק (נכתבה ב-1932) היא אופרה שונה ממתכונת האופרות של המאה ה-19. מלאת תאוות יצרים, קנאה, תשוקה, רצח ונקמה. לא על אודות נסיכים ודוכסים, אלא על אנשים בשר ודם, עממיים ולוהטים
איתמר לוין
ביקור ראשון בבית הדין לעבודה גילה שופטת סבלנית, אולי קצת יותר מדי - שאינה מגיבה גם להתחצפויות של עורך דין. חוץ מזה, המדור יצא תמה: מי צריך את נציגי העובדים והמעבידים על דוכן השופטים?
יובל לובנשטיין
כיום אנו נחשפים למגוון אדיר של משחות שיניים במחלקות הפארם השונות. אולם האם ידעתם שהמוצר במתכונתו הנוכחית, בקושי סוגר 120 שנה? מה עשו לפני כן? איך הכל התחיל? והיכן הומצאה מברשת השיניים הראשונה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il