X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לחסוך את הוצאות הפרסום [צילום: איציק בירן]
האם שקיפות המידע יכולה לחסוך מאות מיליונים?
האם לא נכון יותר במקום ההשקעה האדירה של מאות המיליונים בפרסומות מי זול יותר, ואצל מי הסל זול יותר, פשוט להעלות את כל הנתונים לאתר האינטרנט של החברה ובדרך כזו לאפשר לצרכן לראות ולקבל בעצמו את ההחלטה? שקיפות המידע היא תנאי יסודי במערכת כללי ההתנהגות בין המוכר והקונה אשר יודע להעריך זאת ויגמול לרשת ובענק

ההוצאה על פרסום הולכת ומכבידה על הרשתות, אשר נכנסות למעין "לופ אין סופי". הן חייבות להגיע ליעדי המכירות שלהן, אזי הן מפעילות את הנשק הסודי המכונה פרסום, אשר מן הסתם עולה ממון רב, דבר המחייב אותן לייקר גם את מחיר המוצרים. אז הן יוצאות שוב בפרסום שעולה ממון רב, על-מנת לשכנע את הצרכנים
(וגם את עצמן), שהן הזולות ביותר...וחוזר חלילה.
תופעת הלולאה או ה-loop נמצאת בכל רשת ובייחוד ברשתות המזון, אשר מחזיקות במגוון מוצרים דומה של הספקים המובילים כמו תנובה, עילית, אוסם, יוניליבר, נטו אחרים. כל רשת מבצעת סקרי מחירים, כדי לדעת איך היא נמצאת בהשוואה למתחרות שלה באיזור. ישנם מספר סוגי סקרים, סקר גדול ומקיף היכול להגיע עד לכמות של-5,000 מוצרים אשר נערך בדרך כלל אחת לרבעון ומתוזמן כך שיהיה לפני החג, וכן סקרים קטנים יותר של עד כ-750 מוצרים בכל מועד.
הסקרים הקטנים מבוצעים בדרך כלל באחריות החנות ולעיתים יכולים להתבצע בתדירות יומית או בתקופות חג וגם כל כמה שעות. הסקרים נערכים על-מנת לראות היכן נמצאת החנות ביחס לשוק ולראות באיזה מוצרים אשר הרשת מגדירה אותם כחשובים ואשר משפיעים על הדימוי, יש להוריד מחירים ובאותה עת, וזה לא פחות חשוב, באיזה פריטים יש להעלות את המחיר. מאחר שלכל רשת יש מאגר נתונים השוואתי על המתחרות שלה, מאגר אשר מתעדכן כאמור כל הזמן, מדוע לא לקחת את המאגר הזה ולהפוך אותו לכלי השיווקי המרכזי של הרשת?.
האם לא נכון יותר, במקום ההשקעה האדירה של מאות המיליונים בפרסומות מי יותר זול, ואצל מי הסל יותר זול, פשוט להעלות את כל הנתונים על אתר האינטרנט של החברה ובדרך כזו יוכל הצרכן לראות ולקבל בעצמו את ההחלטה?. גם היום הצרכן מקבל בעצמו את ההחלטה, אלא שכאן היא ללא ההוצאה המיותרת והרבה יותר מושכלת ונבונה!. סביר להניח שהצעה זו תשמע לכם בקריאה ראשונה אולי די מוזרה. לחשוף את המידע הרגיש הזה לעיני כול? אולם אם תחשבו על זה קצת יותר, בעצם למה לא? שהרי רשת אשר בטוחה שאכן אצלה המחירים הם הזולים ביותר, אין לה לכאורה ממה לחשוש!
איך זה אמור לעבוד?
פשוט מאוד. הרשת אשר תענה לאתגר המרתק הזה, צריכה להכניס לתוך אתר האינטרנט שלה את רשימת המוצרים (אשר בכל מקרה קיימת אצלה), להכניס את המחירים שלה ושל המתחרים הישירים של אותה חנות ספציפית (אשר בכל מקרה קיימים אצלה) וזהו!.
צרכן אשר גר למשל באזור מודיעין, יכנס לאתר האינטרנט של הרשת ויקבל on line את התוצאות של הרשת, וכן את של המתחרים באותו איזור, כפי שהוא מעודכן בבסיס הנתונים של הרשת. יבואו הציניקנים ויגידו, מה יותר פשוט לייקר את מחירי המתחרים בקובץ ואת שלך להוזיל ? - רבותיי בעולם של ימינו זה לא עובד - נקודה. אמינות ושקיפות זה הבסיס וכל תחמנות בקטע, עלולה לעלות לעושה זאת ובגדול.
שקיפות המידע הוא תנאי יסודי במערכת כללי ההתנהגות, בין מוכר וקונה, אשר יודע להעריך זאת ויגמול לרשת ובענק. האם הקורא חושב שזו המצאה שלי?, ממש לא. הדבר קיים מזה שנים בחו"ל במתכונת כזו או אחרת ופועל בהצלחה. אכן חשיבה שונה, אולי משום שאנו החיים "בפרובינציה" הורגלו מזה שנים שכך נהוג ולא אחרת.
הרשת הראשונה שתאמץ רעיון זה עשויה ליהנות מגלי אהדה בלתי רגילים וכמובן מחיסכון אדיר בהוצאות שלה. אז כל מה שנדרש לרשת לפרסם או להזכיר לנו - זה רק שורה אחת קטנה אשר מתחילה ב-3 אותיות הקסם www.

הכותב משמש יועץ אסטרטגי ושיווקי לחברות.
תאריך:  14/04/2011   |   עודכן:  14/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם שקיפות המידע יכולה לחסוך מאות מיליונים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל פרל-בקר
העיסוי עוזר לרכך, לפתוח, להגמיש ולחזק את גופו של התינוק    העיסוי צריך להיעשות בחדר חמים ומוגן מפני רוח    בזמן העיסוי, האם או האב, יכולים לשיר לתינוק, לשעשע אותו, ליצור איתו קשר עין
שושנה ויג
הייתה בו עוצמה של אדם שהיה מוכן לבצע את הלא נודע. מה לנו יחד לעמוד ליד שפת בריכה בכניסה למוזיאון ישראל, רק אנו לא ידענו. עמדנו, דיברנו וגם הצטלמנו. הכי חשוב למצוא ראיות, ולהשאיר עדות שנפגשתי עם אורי כהן אהרונוב    אנטי-סלב, איש צנוע, איש שהגיע כיוון שחבר שהכיר בבית מרקחת ביקש ממנו לפגוש אותי    כתבה שלישית בסדרה: גבעת פייסבוק אינה עונה
קרן אסולין
על-מנת לחזק את אנרגיית העץ, נאכל בתקופה זו מאכלים שיוצרים תנועה, קלילות והתחדשות כמו: ירקות עליים ירוקים, נבטים, ברוקולי ונשתמש במזונות בתבלינים בעלי חריפות עדינה, כמו: צנון, בצל ירוק, ג'ינג'ר, שיתנו תחושה של תנועה ופתיחה
ליאון אלי
תערוכה של עורך-דין שהתחיל לצייר מתוך סקרנות והפך את הציור גם למקצוע לשם ההנאה והסיפוק הנפשי בלבד    רוב הציורים הם ציורי נוף של ים וכמעט כולם הם נופים ארץ-ישראלים    מעניין, צבעוני, מלא שמחה ואופטימיות
מור דואני
איכלו רק כשאתם רעבים    החופש האמיתי מאכילה לא נכונה לכם מגיע כאשר אתם מקפידים על אכילה מרובה של ירקות, במיוחד ירוקים וכתומים, התומכים במערכת העיכול שלכם ומאפשרים למזון להתעכל היטב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il