ההוצאה על פרסום הולכת ומכבידה על הרשתות, אשר נכנסות למעין "לופ אין סופי". הן חייבות להגיע ליעדי המכירות שלהן, אזי הן מפעילות את הנשק הסודי המכונה פרסום, אשר מן הסתם עולה ממון רב, דבר המחייב אותן לייקר גם את מחיר המוצרים. אז הן יוצאות שוב בפרסום שעולה ממון רב, על-מנת לשכנע את הצרכנים
(וגם את עצמן), שהן הזולות ביותר...וחוזר חלילה.
תופעת הלולאה או ה-loop נמצאת בכל רשת ובייחוד ברשתות המזון, אשר מחזיקות במגוון מוצרים דומה של הספקים המובילים כמו תנובה, עילית, אוסם, יוניליבר, נטו אחרים. כל רשת מבצעת סקרי מחירים, כדי לדעת איך היא נמצאת בהשוואה למתחרות שלה באיזור. ישנם מספר סוגי סקרים, סקר גדול ומקיף היכול להגיע עד לכמות של-5,000 מוצרים אשר נערך בדרך כלל אחת לרבעון ומתוזמן כך שיהיה לפני החג, וכן סקרים קטנים יותר של עד כ-750 מוצרים בכל מועד.
הסקרים הקטנים מבוצעים בדרך כלל באחריות החנות ולעיתים יכולים להתבצע בתדירות יומית או בתקופות חג וגם כל כמה שעות. הסקרים נערכים על-מנת לראות היכן נמצאת החנות ביחס לשוק ולראות באיזה מוצרים אשר הרשת מגדירה אותם כחשובים ואשר משפיעים על הדימוי, יש להוריד מחירים ובאותה עת, וזה לא פחות חשוב, באיזה פריטים יש להעלות את המחיר. מאחר שלכל רשת יש מאגר נתונים השוואתי על המתחרות שלה, מאגר אשר מתעדכן כאמור כל הזמן, מדוע לא לקחת את המאגר הזה ולהפוך אותו לכלי השיווקי המרכזי של הרשת?.
האם לא נכון יותר, במקום ההשקעה האדירה של מאות המיליונים בפרסומות מי יותר זול, ואצל מי הסל יותר זול, פשוט להעלות את כל הנתונים על אתר האינטרנט של החברה ובדרך כזו יוכל הצרכן לראות ולקבל בעצמו את ההחלטה?. גם היום הצרכן מקבל בעצמו את ההחלטה, אלא שכאן היא ללא ההוצאה המיותרת והרבה יותר מושכלת ונבונה!. סביר להניח שהצעה זו תשמע לכם בקריאה ראשונה אולי די מוזרה. לחשוף את המידע הרגיש הזה לעיני כול? אולם אם תחשבו על זה קצת יותר, בעצם למה לא? שהרי רשת אשר בטוחה שאכן אצלה המחירים הם הזולים ביותר, אין לה לכאורה ממה לחשוש!
איך זה אמור לעבוד?
פשוט מאוד. הרשת אשר תענה לאתגר המרתק הזה, צריכה להכניס לתוך אתר האינטרנט שלה את רשימת המוצרים (אשר בכל מקרה קיימת אצלה), להכניס את המחירים שלה ושל המתחרים הישירים של אותה חנות ספציפית (אשר בכל מקרה קיימים אצלה) וזהו!.
צרכן אשר גר למשל באזור מודיעין, יכנס לאתר האינטרנט של הרשת ויקבל on line את התוצאות של הרשת, וכן את של המתחרים באותו איזור, כפי שהוא מעודכן בבסיס הנתונים של הרשת. יבואו הציניקנים ויגידו, מה יותר פשוט לייקר את מחירי המתחרים בקובץ ואת שלך להוזיל ? - רבותיי בעולם של ימינו זה לא עובד - נקודה. אמינות ושקיפות זה הבסיס וכל תחמנות בקטע, עלולה לעלות לעושה זאת ובגדול.
שקיפות המידע הוא תנאי יסודי במערכת כללי ההתנהגות, בין מוכר וקונה, אשר יודע להעריך זאת ויגמול לרשת ובענק. האם הקורא חושב שזו המצאה שלי?, ממש לא. הדבר קיים מזה שנים בחו"ל במתכונת כזו או אחרת ופועל בהצלחה. אכן חשיבה שונה, אולי משום שאנו החיים "בפרובינציה" הורגלו מזה שנים שכך נהוג ולא אחרת.
הרשת הראשונה שתאמץ רעיון זה עשויה ליהנות מגלי אהדה בלתי רגילים וכמובן מחיסכון אדיר בהוצאות שלה. אז כל מה שנדרש לרשת לפרסם או להזכיר לנו - זה רק שורה אחת קטנה אשר מתחילה ב-3 אותיות הקסם www.